سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

تاریخ 31/06/1359 رزیم عراق جنگ را بر ایران تحمیل نمود . هر ایرانی بر حسب وظیفه و عشق به میهن اسلامی فعالیت جهادی خود را آغاز نمودند . تعدادی به نبرد مستقیم و دفاع از مرز و بوم به جبهه های خوزستان اعزام شدند و تعدادی میانسال و سن گذشته نیز با مساعدت حجت الاسلام سید محمد باقر شریف موسوی امام جمعه شهر نراق در آبان ماه 1359 به منظریه قم ماموریت یافتند .وظیفه این عده جابجایی مهمات و تجهیزات جنگی و ارسال به خطوط مقدم جبهه بود .ماموریت نراقی ها که بیش از پانزده نفر بودند به صورت محرمانه و مابین ده الی پانزده روز به طول می انجامید و حتی تماس تلفنی با خانواده نیز برایشان مقدور نبود .

پدرم حاج رضا رضایی فرزند نظر در هنگام نقل و انتقال مهمات از روی تریلی به پایین پرتاب می شود و پایش می شکند و تا دو سه ماه در بستر گرفتار درمان می گردد.همولایتی های نراقی که برای ملاقات ایشان به منزلمان تشریف می آوردند از پدرم در خصوص ماموریت و علت شکستگی پایش سوال می کردند و وی همه را جواب می داد .در یکی از صحبت هایش به ملاقات کنندگان گفته بود شما نمی دانید پادگان منظریه قم چه جایی است . انبارهای مهمات زیر کوه و از هر نوع که بخواهی وجود دارد . آنقدر فضای آنجا بزرگ است که تریلی داخل آن دور می زند و خلاصه سیر تا پیاز ماموریت محرمانه را توضیح می دهد .
حاج عباس عضایی فرزند ماشا’الله که انسان مومن و شوخ طبعی بوده به پدرم می گوید شما که همه ماموریت محرمانه را برای ما بازگو کردی که باعث خنده حاضرین می گردد .

جالب توجه اینکه دقیقا در همان ایام یک هواپیمای جنگی ارتش عراق به قصد بمباران منظریه در قم مورد هدف پدافند قرار گرفته و سقوط می نماید و لاشه هواپیما را اکثر نراقی ها دیده بودند.

 



احمد رضایی فرزند رضا اهل شهر نراق 29/09/1390

 


۹۰/۱۰/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook