سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

من قاسم جعفری پسر ابراهیم غلام هستم

دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۳۷ ق.ظ

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/cvhjkvhkjcg.jpg

 

 

دی ماه 1362 بود . من و دو نفر از بسیجیان برای انتقال هدایای مردمی در غالب ستاد پشتیبانی جنگ از تهران راهی جبهه های غربی در استان کردستان گردیدیم . در سرمای زمستان نیروهای گروهک الحادی کومله با رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان دیواندره درگیری و در منطقه ناامنی ایجاد نموده بودند .به ما دستور دادند امکان ادامه مسیر میسر نیست و بروید ماشین را در سپاه پارک نموده و استراحت کنید تا فردا صبح حرکت کنید .
شب هنگام وارد سپاه پاسداران دیواندره که شدیم دیدم یک جوان رعنا ؛ زیبا و نسبتا هیکلی با لباس فرم سبز رنگ آستین ها را بالا زده و پاچه های شلوارش را توی جوراب کرده و روی برف مشغول درست کردن کاربراتور بخاری الکترولوکس نفتی است . بر حسب اتفاق به همدیگر برخورد کردیم و به ما خوش آمد گویی کرد و دیدم لهجه دارد .از او پرسیدم شما اهل شهر نراق نیستی ؟ گفت آره من قاسم جعفری پسر ابراهیم غلام هستم .منم گفتم حسین قنایی پسر میرزا سیاره هستم و نعمت سیاره عمویم می باشد . شبی با صفا بین ما گذشت و صبح که از هم خداحافظی کردیم گفت حالا که به شهرستان مرزی بانه می روید یک سری هم به همولایتی خودمان پاسدار عباس حیدری فرزند حسن اهل شهر نراق بزن و او هم خوشحال خواهد شد .
بانه که رسیدیم رفتم واحد عملیات شهری سپاه پاسداران و سراغ گرفتم که دوستانش گفتند عباس تا نیم ساعتی دیگر از ماموریت بر می گردد . او و پاسداران برای مقابله با ضد انقلابیون کومله و دمکرات به حومه شهر بانه رفته بود .بعد دیدم ماشین تویوتا وارد عملیات شهری شد و فردی کم جثه و کوچک لیکن مقاوم و مصمم روی تویوتا پشت تیربار ایستاده است . پیاده که شد خودم را معرفی کردم و از ملاقات همدیگر خوشحال شدیم و با ایشان نیز دوستی مان ادامه یافت .دوستی ما با قاسم جعفری ادامه یافت و چندین بار همدیگر را ملاقات کردیم . ایشان شخصییتی خوش خلق و خوش سیما با تقوی و با ایمان بود .جاذبه عجیبی داشت و نشانه ای از نعمت های خداوند روی زمین بود .

قاسم جعفری در عملیات کربلای پنج در شلمچه در تاریخ 03/11/1365 شهید شد و در فراغش غمگین و نالان شدم . همیشه با قرائت فاتحه ای یادش را گرامی می دارم



حسین قنایی فرزند میرزا اهل شهر نراق 29/09/1390

 


۹۰/۱۰/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook