سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ytuiuiuuu.jpg

 

سال 1357 اول محرم 10/09/1357 و روز عاشورا 20/09/1357محسوب می شد .قبل از پیروزی انقلاب ؛ همزمان با آیین سوگواری محرم اباعبدالله الحسین(ع)چند نفر انقلابی بیشتر از بقیه در شهر نراق فعالیت داشتند .مسجد جامع با ازدحام جمعیت مواجه می شد. قبل و بعد از شروع اغلب راهپیمایی ها حسین حیدری فرزند غلامحسین روی پله آب انبار مقابل مسجد جامع بر بلندی ایستاده و با صدای رسا و قوی شعارهایی بر علیه رژیم ستم شاهی و ظلم و بیداد خاندان پهلوی سر می داد و مردم از جمله جوانان پر شور و انقلابی با هیجان جواب ایشان را می دادند . از مهمترین اشعاری که شیخ حسین بانگ بر می آورد و بقیه جوابش را می دادند و در خاطره ها به جای مانده عبارت بود از :

کاخت کنم زیر و زبر یابن مرجانه
ای ظالم بیدادگر یابن مرجانه
ای دشمن دین و بشر یابن مرجانه
تا کی تو داری شور و شر یابن مرجانه
مردم تو را لعنت کنند یابن مرجانه
هر روز و شب تا به سحر یابن مرجانه

حسین حیدری که به حسین غلام کله علی مشهور بود قبلا طلبه بوده و از زمره انقلابیونی بود که شب های سرد زمستان در محرم 1357 قبل از صحبت های حجت الاسلام عبدالحسن محمودی بهبهانی امام جماعت شهر نراق به عنوان واعظ پا منبری شبانه در مسجد به ایراد سخنرانی هیجان انگیز پرداخته و مواضع و اهداف عالیه نهضت و انقلاب امام خمینی (ره) را برای مردم تشریح می کرد . ایشان و چند نفر دیگر از افرادی بود که اعلامیه ها و اشعار راهپیمایی ها را از شهر مذهبی قم به شهر نراق انتقال می داد .
مراسم حسینی،هم جذب کننده و هم‏ سازنده است.و انقلاب را،هم جان می‏داد و هم توان می‏بخشید.و به راستی که: انّ‏ لقتل الحسین(ع)حرارة فی قلوب المؤمنین‏ لا تبرد ابدا : بی تردید برای شهادت‏ حسین(ع)گرمی و حرارتی در دلهای‏ مسلمانان به وجود آمده است که هرگز بسردی‏ نمی‏گراید.این گرمی و حرارت،به انقلاب اسلامی‏ ایران،گرمی و حرارت بخشید،حرارتی که‏ هرگز به سردی نمی‏گراید و با همهء انقلابهای‏ جهان تفاوت اساسی دارد.
شیخ حسین حیدری که فوق لیسانس حقوق می باشد در مقطع جنگ تحمیلی هشت ساله عراق بر علیه ایران اسلامی حضور فعال داشت و در تابستان 1366 که مسئولیت فرماندهی گروهان حضرت رسول قم را بر عهده داشت در خط پدافندی شلمچه از ناحیه پا با ترکش خمپاره مجروح گردید و تا کنون برای مداوا دو بار به کشور آلمان اعزام شده است .



خاطره رسیده به سایت سلحشوران شهر نراق
11/08/1390

 

۹۰/۱۱/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook