سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dfyifguifguy.jpg

 

 

در جبهه پاوه استان کرمانشاه با گردان مرزی ژاندارمری حضور داشتم که در اسفند 1366 عملیات والفجر ده در حلبچه عراق صورت گرفت . پیروزی رزمندگان سلحشور چشمگیر بود ، فلذا ارتش عراق به دستور علی حسن المجید تکریتی وزیر دفاع و پسر عموی صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق شهر حلبچه در کردستان عراق را بمباران شیمیایی نمود و بالغ بر پنج هزار نفر از اکراد بی دفاع حلبچه شهید و تعداد زیادی نیز مجروح گردیدند . تعدادی از رزمندگان ایرانی شهید و عده ای نیز به سختی مجروح شیمیایی شدند .
روز 13 فروردین 1367 و به قولی سیزده بدر بود و منطقه عملیاتی حلبچه توسط ارتش عراق بمباران شیمیایی می شود و بعد متوجه شدم رزمندگان شهر نراق نیز حضور داشتند و حجت الله ایزدی فرزند عباس شهید و از جمع سی نفرشان بالغ بر پانزده نفرشان مصدوم شیمیایی می شوند .

آن روز مجروحین زیادی را از خط مقدم به نوار مرزی پاوه منتقل می کردند و ما هم هر چه در توان داشتیم برای مداوا و جابجایی رزمندگان به نقاط دیگر فعالیت می کردیم . فرمانده مرزی گردان زاندارمری شهرستان پاوه که سروان تمام بود اوضاع را وخیم می دید و ناراحت بود . گفت من می روم خط و پس از بررسی وضعیت بر می کردم . ساعاتی بعد سروان بازگشت و دیدم صورتش تاول زده و شیمیایی گردیده و با مجروحین دیگر ایشان را به تهران اعزام کردیم . هنوز 24 ساعت از ماجرا نگذشته بود که مداوای وی موثر نگردید و سروان شجاع مرز به شهادت می رسد

من در مسجد و در حضور امام جمعه اهل سنت پاوه ماموستا ملا قادر قادری برای شهید والا مقام سخنرانی نمودم . پس از مراسم یک طلبه ای آمد نزد من و گفت آقای حیدری شنیدی آیت الله خامنه ای آمده بود پاوه و برای مردم سخنرانی کرد . گفتم بعید بدانم و اگر تشریف فرما شده بود ما هم مطلع می شدیم . و دیدم متن سخنرانی من را بازگو می کند . خندیدم و به او گفتم خدا خیرت دهد من سخنران مجلس بودم

در صحرای جبهه پاوه ، گیاهی روئیده بود به نام بنفشه که اغلب اوقات فراغت با مرزداران هنگ ژاندارمری آن را چیده و در چایی می ریختیم و طعم و بوی مناسبی به چایی می داد

 

 

حجت الاسلام علی اکبر حیدری فرزند حسین اهل شهر نراق 26/11/1390

 

 0

۹۰/۱۲/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook