سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

نراق در آئینه عملیات بیت المقدس هفت مورخ 23/3/1367

چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۰۶ ب.ظ

تاریخ 12/3/1367 در آخرین روزهای جنگ بود که وارد اردوگاه آناهیتا در حومه کرمانشاه شدیم . بر حسب اتفاق حاج رضا ایزدی فرزند یوسف اهل زادگاهم شهر نراق را دیدم و احوالپرسی کردیم .

بعد نیروها به اردوگاه کوزران در حدود سی کیلومتری کرمانشاه جابجا شدند باز حاج رضا در انتقال نیروهای بسیجی بود که آنجا نیز همدیگر را ملاقات کردیم .


       http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/srgasrgasr.jpg
      رضا ایزدی راننده دفاع مقدس

فشار ارتش بعث عراق در آستانه پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت از سوی ایران باعث گستاخی آنها شد و در تهاجم به مواضع ایرانیان درصدد بر آمدند مجددا اقدام به بازپس گیری مناطق نمایند . بر این اساس نیروهای لشکر 27 محمد رسول الله(ص) را از کوزران در غرب ایران به جبهه شلمچه در جنوب انتقال دادند که برای سومین بار دیدم یکی از رانندگان زحمتکش دفاع مقدس حاج رضا ایزدی ماشین اتوبوسش را گل مالی نموده و در جابجایی و انتقال نیروها به پادگان دوکوهه اندیمشک و خطوط اصلی مبارزه به فعالیت مشغول است .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/imagescaxah3su.jpg


عملیات بیت المقدس هفت تاریخ 23/3/1367 شکل گرفت و اجازه ندادیم دشمن با حمایت جهانیان یک وجب از خاک میهن اسلامی مان را تصرف نماید .
مسلما در این مقطع زمانی جنگ نیروهای دیگری از بسیجیان و ارتشی های شهر نراق در دفاع مقدس حضور داشتند ولی برای من خوشایند بود که یک همولایتی ام با شور و نشاط در حال انجام وظیفه برای دین و مملکتش می باشد .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/i0hyi0h.jpg

حسین قنایی فرزند میرزا اهل شهر نراق 19/3/1391


مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و وبلاگ سلحشوران شهر نراق به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد عملیات بیت المقدس هفت به شرح کوتاهی از عملیات می پردازد :

پس‌ از تقویت‌ دوباره‌ ارتش‌ عراق‌ توسط‌ حامیان‌ غربی‌ صدام‌ و هزینه‌هایی‌ که‌ کشورهای‌ عربی‌ خلیج‌ فارس، صرف‌ حمایت‌ از رژیم‌ عراق‌ در رویارویی‌ با ایران‌ می‌کردند، قوای‌ مسلح‌ این‌ کشور دست‌ به‌ تهاجماتی‌ قابل‌ توجه‌ در محورهای‌ جنوبی‌ جنگ‌ زدند.

در حالی‌ که‌ ایران‌ آماده‌ می‌شد تا قطعنامه ‌598 سازمان‌ ملل‌ را به‌ عنوان‌ معاهده‌ای‌ برای‌ پایان‌ جنگ ‌92 ماهه‌ تحمیلی‌ بپذیرد، نیروهای‌ دشمن‌ با پیشروی‌ در خطوط‌ ایران‌ و حتی‌ اشغال‌ برخی‌ مناطق، وضعیت‌ فوق‌العاده‌ای‌ را به‌ وجود آوردند.

این‌ در حالی‌ بود که‌ بسیج‌ عمومی‌ مردم‌ برای‌ تهاجمات‌ مجدد ارتش‌ صدام‌ در حد بالایی‌ بود و می‌بایست‌ امتیازاتی‌ را که‌ رژیم‌ عراق‌ قصد داشت‌ با قبول‌ حالت‌ نه‌ صلح، نه‌ جنگ‌ از ایران‌ بگیرد، پس‌ گرفته‌ می‌شد.

 

بنابراین‌ سیاست‌ و این‌ تاکتیک، عملیات‌ «بیت‌المقدس‌7»- که‌ یک‌ عملیات‌ ویژه‌ در نوع‌ خود بود به‌ منظور پس‌ زدن‌ دشمن‌ از این‌ سوی‌ خطوط‌ بین‌المللی‌ در منطقه‌ عمومی‌ «شلمچه» خرمشهر و در نخستین‌ ساعات‌ بامداد23 خردادماه‌1367 با رمز «یا اباعبدالله(ع)» آغاز شد.



خلاصه گزارش آخرین عملیات جنگ در محور جنوبی نبرد :

 

نام‌ عملیات: بیت‌ المقدس‌7

 

زمان‌ اجرا: 23/3/1367

 

تلفات‌ دشمن‌ (کشته، زخمی‌ و اسیر) : 20400 نفر

 

رمز عملیات: یا ابا عبدالله‌ الحسین(ع)

 

مکان‌ اجرا: منطقه‌ عمومی‌ شلمچه‌ در شمال‌ شرقی‌ خرمشهر

 

ارگان‌های‌ عمل‌کننده: نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌

 

اهداف‌ عملیات: پس‌ زدن‌ دوباره ارتش عراق‌ از خاک‌ ایران‌

 

 

۹۱/۰۳/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook