سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


اینجانب قدرت الله ایزدی فرزند عباس اهل شهر نراق تاریخ 10/1/1360 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات در آمدم و همزمان با سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری آیت الله سید روح الله موسوی خمینی در 22 بهمن 1360 با خانم زهرا صالحی ازدواج نمودم .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/stysdty74.jpg

آزاده جانباز قدرت الله ایزدی

28 روز بعد برای سومین بار به جبهه اعزام شدم و تاریخ 02/01/1361 طی عملیات فتح المبین در روستای زعن در منطقه شلش شوش در استان خوزستان مجروح و سپس به اسارت نیروهای ارتش عراق درآمدم . مورخ 29/5/1369 زمانیکه به میهن اسلامی ایران و شهر نراق بازگشتم دخترم مرضیه ایزدی که تاکنون او را ندیده بودم نه ساله و کلاس دوم ابتدایی بود .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image4426.jpg

مرضیه ایزدی در آغوش پدر

القصه خرداد 1368 اردوگاه موصل واقع در شمال عراق به سر می بردیم . یک دستگاه رادیو دور از چشم مامورین عراق به طور مخفیانه نگهداری می کردیم که متوجه شدیم رسانه های ایران از مردم درخواست کرده اند حال آیت الله سید روح الله مصطفوی موسوی خمینی در بیمارستان قلب تهران وخیم اعلام شده ، فلذا برای سلامتی معظم له دعای خیر کنید .تاریخ 14/3/1368 بلندگوی اردوگاه اعلام کرد صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه های عادی خود را قطع نموده و فقط قرآن پخش می کند و رهبر ایران فوت کرده است . اسرا متوجه شدند که اتفاقی ناگواری رخ داده و ناراحت شدند .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/scan0077.jpg

نفر اول از چپ :  قدرت الله ایزدی در اردوگاه موصل عراق

محوطه اردوگاه موصل که 1700 اسیر ایرانی در آنجا نگهداری می شد در غم و ماتم فرو رفت و سکوت زجر آوری حاکم شد . آری پدر اسیران از دنیا رحلت نمود و غصه های آنان را افزایش داد . اسرا در آسایشگاه ها عزا به پا کردند . هر کسی در کنجی صدای هق هق گریه اش بالا رفت و بر سر و سینه می زدند . همه اسرا مراسم های ختم و سوم و هفتم امام خمینی را برگزار کردند . مهمتر از همه اینکه عراقی ها که به عزاداری سیدالشهداء حسین ابن علی(ع) اعتراض داشتند واکنشی در ارتباط با عزاداری برای رحلت امام خمینی نشان نمی دادند فعالیت های مختلف از قبیل ورزش های همگانی به مدت سه روز تعطیل شد و همزمان با مردم ایران به طور ویژه عزاداری می کردند . با وجود همه ناراحتی هایی که وجود داشت خبر خوشایندی دل همه اسرا را شاد کرد و آنهم انتخاب آیت الله سید علی حسینی خامنه به عنوان رهبر جدید انقلاب مردم بود . روحیه مناسبی به اردوگاه بازگشت و برای حفظ روحیه اسرا ورزش ها و فعالیت های روزمره از نو گرفته شد و تلاش گردید در مقابل دشمن نشان داده شود که روحیه اسیران بالاست .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/kkjhioy.jpg

نمونه نامه های زمان اسارت

جنگ تحمیلی هشت ساله عراق بر علیه ایران پایان یافته بود و علاقه داشتیم در اولین سال رحلت امام خمینی در ایران باشیم لیکن مقتضیات زمان میسر نگردید و تاریخ 29/5/1369 زمانی که به میهن اسلامی بازگشتیم سالگرد امام برگزار شده بود .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/cvhjvj.jpg

ایزدی بر روی دوش مردم نراق

 

بازخوانی و تفهیم گذاری نامه اسارت آزاده قدرت الله ایزدی تاریخ 17/5/1391

 

از اردوگاه موصل عراق به ایران و شهر نراق

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام . از وصول نامه محبت آمیزتان بسیار مسرور شدم . انشاءالله پیوند قلبی و آن ادای احترامات و وظیفه ای که بر دوشمان نسبت به همدیگر هست انجام داده و در تکاپوی بیشتر آن باشیم .بعدها هم که با بازگشت کلیه برادران اسیر به آغوش گرم عزیزان بتوانیم انجام وظیفه کنیم به نفع احسن .عرض ندارم . انشاءالله مرضیه کوچولو الان دیگر بزرگ شده و به مدرسه می رود . اگر قرار باشد ما اینجا بیشتر بمانیم با دست خط خودش نامه بنویسد ، بسیار باعث مسرور و شادی است . اولین جمله ای که نوشت و رسید بابا است . بابا به قربانت گردد . اگر نیستم ولی دستم را بر سرت می کشم . رویت را می بوسم . نوازشت می کنم . از صمیم قلب . انشاءالله درس هایت را خوب بخوانی . باباجان تا من بر می گردم برایت جایزه می آورم

شما را به خدا سپردم

قدرت الله ایزدی تاریخ 15/01/1367

////////////////////////////////////////////////////////////////

از ایران و شهر نراق به اردوگاه موصل در عراق آقای قدرت الله ایزدی

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور محترم همسر عزیز و گرامی ام سلام عرض می کنم . پس از سلام ، سلامتی شما را از درگاه باریتعالی خواهان و خواستارم . امید است حال شما همسر عزیز خوب باشد . سالم و سلامت باشی و اگر از حال همسرت خواسته باشی حال من خوب است و سلامتی که یکی از نعمت های الهی است برخوردار هستم . فقط ناراحتی و نگرانی که دارم برای خاطر شماست . خیلی نگران هستم . دلم می سوزد . چاره ای در کار نیست . همسرم ، نامه پر مهر و محبت شما که تاریخ 22/10/1366 نوشته بودی برای مرضیه به دست ما رسید . بی نهایت خوشحال شدم .مرضیه دختر عزیزت هم حالش بسیار خوب است و از راه دور خدمت شما سلام و دعا می رساند . این فرزند عزیز الآن شش سالش است . پدر را ندیده است . می خواهد امسال که می آید برود مدرسه درس بخواند . همیشه می گوید بابایم کی می آید ؟ چرا نمی آید ؟همسر عزیزم سال ها و روزها می گذرد . ولی چه روزهایی و چه سال هایی ؟ خداوند هر چه زودتر راه نجات شما را فراهم کند . خوب همسرم ، اگر از حال پدر و مادرت بخواهی حالشان خوب است و خدمت شما سلام و دعا می رسانند . پدر و مادر خودم حالشان خوب است و سلام و دعای فراوان می رسانند . دیگر برادرانت و برادرانم و خواهران هم خدمت شما سلام و دعا می رسانند.

خدا نگهدار

زهرا صالحی 16/03/1367

 

به تاریخ مکاتبات فی مابین که توجه شود به دلیل کوتاهی نیروهای عراق و ایجاد جنگ روانی و فشار روحی به اسرا و خانواده آنان ، پاسخ نامه پس از دو ماه اجازه ارسال به ایران یافته است .

 

قدرت الله ایزدی فرزند عباس اهل شهر نراق 09/09/1390

 

 

۹۱/۰۵/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook