سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

آزاده جانباز مرتضی عابدینی فرزند علی اصغر سال 1347 در شهر نراق متولد گردیده است . سابقه دو بار اعزام به جبهه از طریق بسیج شهر نراق را در کارنامه خود دارد.

 http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fhjvhj.jpg
آزاده جانباز مرتضی عابدینی

در عملیات والفجر هشت و فتح بندر فاو عراق در دی ماه 1364  از حماسه آفرینان بوده و یکی از بهترین دوستانش به نام محمد علی نوری فرزند حسین در این عملیات به شهادت می رسد .فعالیت وی در دفاع مقدس ادامه می یابد و اینبار در عملیات والفجر ده در حلبچه عراق در اسفند 1366 شرکت جسته و به وسیله ترکش خمپاره و مواد شیمیایی عراق مجروح گردیده و به خیل جانبازان می پیوندد و اکنون از جانبازان پانزده درصد جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران می باشد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image2660.jpg
نفر نشسته : عابدینی

همچنین فعالیت های وی در دفاع مقدس ادامه یافته و مقطع سربازی در ارتش جمهوری اسلامی طی عملیات آفندی در حد فاصل شهر زبیدات و پاسگاه شرهانی عراق تاریخ 21/4/1367 به اسارت نیروهای عراق در می آید . اسارت ایشان بیست روز قبل از پایان جنگ هشت ساله بوده است.

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/tdh789.jpg
مرتضی عابدینی

عابدینی یکسال اول اسارت را در اردوگاه شماره سه موصل واقع در شمال عراق سپری می نماید تا اینکه تاریخ 25/6/1369 با سایر اسرای ایرانی آزاد و به میهن اسلامی باز می گردد. مردم با حضور در منزلش از ایشان استقبال نموده و بازگشتش به شهر نراق را تبریک گفتند

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dghshgf365.jpg

به دلیل پایان یافتن جنگ و بررسی آزاد سازی اسرای فی مابین ، عکسی از زمان اسارت آقای مرتضی عابدینی در اردوگاه موصل عراق به خانواده اش ارسال نشده و فقط چندین نامه مکاتبه گردیده است که علی رغم پی گیری هنوز در اختیار وبلاگ سلحشوران شهر نراق قرار نگرفته است

۹۱/۰۵/۱۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook