سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سی سه سال قبل تاریخ 28/5/1358 در پی تهاجم و تسخیر شهر کرد نشین پاوه در استان کرمانشاه و شهادت پاسداران و ارتشی ها توسط اعضای حزب منحله دمکرات کردستان و چند گروه خرده پای کردی حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران طی پیام فوری به ارتش و سپاه پاسداران و اقشار مختلف مردم خواستار شکست محاصره شهر پاوه از لوث ضد انقلابیون تجزیه طلب شدند.

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/24317852661443717413819321122885812165148.jpg
شهرستان پاوه

در شهر ولایت مدار نراق نیز همزمان با سطح کشور شوری به راه افتاد و داوطلبین مقرر شد که به هر طریق خود را به پاوه برسانند . قبل از 28 مرداد 1358 آقای حسین حیدری فرزند غلامحسین از اولین نیروهایی بود که به عنوان حرکت مردمی بسیج به همراه چند نفر از شهر قم به تهران عزیمت و از آنجا به سنندج مرکز استان کردستان و بعد شهرستان مرزی بانه اعزام شده بود .

      http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/zsdrtysadtu.jpg
جانبازحسین حیدری فرزند غلامحسین


چند نفر از جوانان انقلابی شهر نراق از جمله حسین نباتی فرزند مندعلی از نراق حرکت نموده و به شهر قم که می رسند اعلام می شود نیرو به اندازه کافی در پاوه حضور پیدا کرده و شهر پاوه پاکسازی شده و نفرات به زادگاه خویش باز گردند.

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/tudryudfy.jpg
جانباز حسین نباتی فرزند مندعلی

نیروهای زیادی از اطراف و اکناف کشور آمادگی خود را برای حرکت به منطقه و سرکوبی اشرار اعلام نمودند.حضرت امام پس از بر طرف شدن سریع غائله پاوه در همان روز طی پیامی دیگر فرمودند من از مردم غیرتمند و برادران عزیز تشکر می کنم و از آنان تقاضا دارم به منازل خود مراجعت کنند.


 

۹۱/۰۵/۲۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook