سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

متولد 1346 و از اسفند 1363 در بسیج شهر نراق فعالیتم را آغاز کردم . جهاد و دفاع مقدس به مرحله حساسی رسیده بود و رهبر کبیر و مقتدایمان آیت الله سید روح الله خمینی(ره) برای رفتن به جبهه فراخوان اعلام فرمودند . فلذا تاریخ 9/11/1364 با جمعی از بسیجیان نراق از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان به جبهه اعزام و به مدت سه ماه و هشت روز یعنی تا 17/2/1365 در جبهه به سر بردم . از طریق مینی بوس و اتوبوس به اراک و سپس وارد پادگان زین الدین در شهرک بدر حومه اندیمشک در استان خوزستان شدیم .

 

k9zfzr145a4s6swbsrcz.jpg

مهدی هدایتی ، وکیل دادگستری

 

من در واحد پزشکیاری سازماندهی گردیدم . تاریخ 20/11/1364 عملیات موفق و سرنوشت ساز والفجر هشت و فتح شهر بندری فاو عراق آغاز شد . از شهر نراق قریب به 55 نفر داوطلب در منطقه حضور داشت و دو رزمنده به اسامی محمدعلی نوری فرزند حسین و حسین قجری فرزند علی محمد شهید و تعداد 15 نفر نیز مجروح شدند . با چند نفر از دوستان در اورژانس منطقه عملیاتی فاو مستقر و انجام وظیفه می کردیم . ارتش عراق بر خلاف قوانین بین المللی به بمباران شیمیایی مبادرت ورزید و خیلی از رزمندگان شیمیایی شدند و من هم در اثر استنشاق گاز شیمیایی از ناحیه ریه و کمی هم از ناحیه چشم دچار آسیب شدم . حتی چند نفر از رانندگان زحمتکش که برای برپایی بیمارستان فاو با ماشین تریلی تیرآهن انتقال می دادند مبتلا به عارضه شیمیایی گردیدند . مقرر شد لشکری جایگزین لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) گردد و ما هم در حال جابجایی بودیم که در آن آتش و دود و سر و صدای انفجارات به یکباره سنگر اورژانس مورد هدف توپخانه ارتش عراق قرار گرفت . من از ناحیه داخل کشال ران مجروح شدم و پزشکیاری همانجا ترکش را درآورده و با زدن بخیه ، اقدامات اولیه پزشکی را انجام داد تا از خونریزی جلوگیری شود . بعد مکان جراحت عفونت کرد و در بیمارستان شهرستان اندیمشک به مدت چهار روز بستری شدم .

 

mxcjrceljmjm9ycnpn1v.jpg

 

مشکلات همچنان گریبانگیر من بود و در بیمارستان ساسان تهران نیز ویزیت می شدم تا سرانجام سال 1375 در بیمارستان شهید دکتر مرتضی لبافی نژاد تهران مورد عمل جراحی قرار گرفتم . لیکن مسئله شیمیایی همچنان وجود دارد و تا کنون به بنیاد جانبازان مراجعه نداشته ام . به علت کفالت پدرم از خدمت سربازی معاف شدم ولی بسیار خرسندم که در زمان بیماری(دیالیز) پدرم آقای حسینعلی هدایتی فرزند محمد خدمات خالصانه ای را به همراه سایر اعضای خانواده برایش انجام دادیم . تقدیر اینگونه بود که ایشان آخرین روز ماه مبارک رمضان تاریخ 30/8/1382 دارفانی را وداع کند . اطمینان دارم که دعای خیر مرحوم برای فرزندانش مشکل گشا خواهد بود . با توجه به نیاز کشور به کسب علم و دانش پرداخته و با دریافت لیسانس حقوق به عنوان وکیل دادگستری در خدمت جامعه هستم .

alh2g4qlxastp66e3z9g.jpg

مهدی هدایتی فرزند حسینعلی اهل شهر نراق 14/02/1391

۹۱/۰۸/۲۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook