سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سال 1351 عباس بابایی پس از پایان دوره آموزش خلبانی از آمریکا به ایران بازگشت . ستوان دوم بود که در پایگاه هوایی وحدتی دزفول در استان خوزستان در خدمتش بودم .

 

y7282_gugl.jpg

سروان سید احمد موسوی

 

ایشان برای انجام پروازهای آموزشی به وحدتی منتقل شده بود . ما یک فرمانده به نام سرگرد گوهری داشتیم که اهل کرمانشاه و انسان وارسته ای بود . ایشان به دلیل دوستی من را به پایگاه وحدتی منتقل نمود و در گردان های پروازی مشغول انجام وظیفه شدم .

بر حسب اتفاق در ماه مبارک رمضان پروازهای آموزشی و پرواز شب های آموزش شروع شد .

http://www.rasekhoon.net/_WebsiteData/Article/ArticleImages/1/1388/ordibehesht/15/31579.jpg

بنده نیز یکی از گردانندگان کارهای پروازی بودم . به علت گرمای بالای خوزستان پروازهای صبح مابین ساعت 5 تا 6 و شب ها 21 تا 22 انجام می گرفت . خلبان ها حق گرفتن روزه را نداشتند زیرا امکان داشت حالشان به هم بخورد و هواپیما و خلبان دچار مشکل شود .

یک روز صبح سرگرد گوهری رو کرد به من و گفت موسوی دقت کن ستوان دوم عباس بابایی پرواز دارد و حتما صبحانه اش را بخورد تا مشکلی برایش پیش نیاید .

 

g9366_1_10.jpg    c1739_New_Image.jpg

سید احمد موسوی

پیام فرمانده را به عباس گفتم و او گفت سید من قبل از پرواز به اتاق شما می آیم و کمی می نشینم . سرگرد هم خیال میکنه من نزد شما صبحانه خورده ام . تو هم شتر دیدی ندیدی .  بابایی در ماه مبارک رمضان در گرمای طاقت فرسا روزه اش را می گرفت و همه از ایمان بالای ایشان بود . اهمیت و جایگاه و درجات ارتشی عباس بالا و بالاتر رفت تا جایی که نامش در تاریخ قهرمانی ملت ایران ثبت گردید .

 

g4746_oup.jpg    http://images.persianblog.ir/256695_s5TAwn5h.jpg

خلبان شهید عباس بابایی

 

سر لشکر خلبان عباس بابایی فرزند اسماعیل متولد 1329 در قزوین می باشد . دانشجو بود که سال 1349 جهت تکمیل دوره آموزش خلبانی به شهر لاواک ایالت تگزاس پایگاه هوایی ریتس آمریکا اعزام شد و سال 1351 به ایران بازگشت .

پس از ۶۰ ماموریت جنگی موفق و پس از بازگشت از یک عملیات برون مرزی از خاک عراق در منطقه عملیاتی سردشت در استان آذربایجانغربی تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ با آتش پدافند ضد هوایی نیروهای خودی به هواپیمای اف 5 به شهادت رسید .

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/5/14/194789_692.jpg

پیکر مطهر وی پس از تشیع در گلزار شهدا در شاهزاده حسین شهرستان قزوین به خاک سپرده شد . بابایی در زمان شهادت فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان و معاونت عملیات نیرو هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به عهده داشت .

 

971_DSC01699.jpg

 بازنشسته نیروی هوایی سید احمد موسوی فرزند سید حسن اهل شهر نراق03/03/1391

 

۹۱/۱۱/۱۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook