سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بحبوبه انقلاب در شهر نراق فعالیت هایی از بعضی افراد اتفاق افتاده که طی 34 سال شاید برای یکبار هم بازگو نشده و اجرا کنندگان به آن رنگ و لعاب نداده و به سهولت از کنار آن گذشته اند . ما که این خاطره زیبا را اولین بار شنیدیم . برایتان تعریف می کنیم تا نظر شما را بدانیم :

l52ujgter8tygo9ae0w6.jpg
فردین رحیمی

متولد سال 1345 در شهر نراق هستم . دایی ام نصرت الله اکبری فرزند حسن لیسانس مدیریت و کارمند بازنشسته صدا و سیما و از مجریان توانمند این سازمان بود . ایشان متولد سال 1337 و در سال 1356 برای خدمت سربازی به شهر اصفهان اعزام گردید .
4bj01njcooi0t2syyp5.jpg
   
نصرت الله اکبری


انقلاب مردمی بر علیه رژیم سفاک محمد رضا شاه به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی(ره) در جریان بود . 11 آذر 1357 حضرت امام فرمانی صادر فرمودند که سربازان به جهت اینکه مجبور نباشند از فرماندهان خود دستور تیر به سمت مردم بی دفاع را اجرا کنند از پادگان ها فرار نمایند .

دایی دیگرم آقای عزت الله اکبری با ماشین به اصفهان رفته و برادرش را مخفیانه به شهر نراق منزل پدری منتقل می کند . پدرش حاج حسن اکبری فرزند حبیب الله (12941382)و مادرش سیده خانم گلین جلالی فرزند سید تقی (1297 1387)در جایگاه والدین نگران فرزندشان بودند که به درد سر نیافتد .

ami6i1inpuiqwl1qqykg.jpg

                                                                                                                                                    عزت الله اکبری

 نصرت الله نسبتا مخفی زندگی می کرد ولیکن بیکار ننشست و به یک سری فعالیت مبادرت ورزید .


نراقی ها یادشان هست حدود سال 1353 نصرت الله یک ماشین کوچک طراحی کرده بود که در کوچه های کوچک شهر حرکت می داد . یکبار نیز امواج رادیویی به صورت FM درست کرده بود و آن مقطع از خود چهره خارق العاده ای به نمایش گذاشته بود .


qh60vgdvjarcb1qvq6wp.jpg
        
نصرت الله اکبری

ایشان از طریق عکس رادیولوژی مستعمل که در اکثر منازل یافت می شد به صورت کلیشه و تیغ تصویر رهبر کبیر انقلاب را طراحی و برش داد و زیر آن به زیبایی نوشت " درود بر خمینی" و یک طرح دیگر هم بود که دو تفنگ را مقابل هم به تصویر کشیده بود و زیر آن نوشته بود مرگ بر امپریالیسم .

http://snn.ir/graphic/poster/Other/02/22-bahman-05-f.jpg

شنیده ام آذر ماه 1357 افراد دیگری نیز در شهر اصفهان در راستای اهداف انقلاب فعالیت داشتند که دایی نصرت من نیز با آنها ارتباط داشت . یک نراقی به نام آقای محمود یوسفی فرزند علیرضا نیز در راستای تحقق انقلاب تلاش می کرد.

نصرت الله نیاز داشت چند نفر با او کار کنند . فلذا برادرش عزت الله را به اصفهان فرستاد تا تعدادی اسپری های رنگارنگ خریداری و به نراق بیاورد .

wej5f7b1t2p3tsaqp06.jpg

فردین در نوجوانی

آن مقطع به دلیل شعار نویسی بر علیه حکومت طاغوت ، خرید اسپری تحت نظر و کنترل دستگاه امنیتی قرار داشت و علت خرید باید روشن می شد . امیر اکبری فرزند دایی عزت و من هم مجموعا یک هسته یا گروه بودیم که فعالیت های تبلیغاتی را اداره می کردیم . آن موقع در نراق افراد دیگری نیز در حال فعالیت علیه حکومت دیکتاتوری شاه بودند .

اکثر کوچه و پس کوچه ها و بازار شمس السلطنه نراق را با استفاده از کلیشه و اسپری به عکس رهبرمان امام خمینی(ره) مزین نمودیم . تا آن موقع به این شکل و استفاده از کلیشه در شهرمان فعالیتی نشده بود و این اقدام توسط ما برای اولین بار بود .

up3onvcdiwzmfds8qmuc.jpg

جذاب ترین اقدام به دستور نصرت الله اکبری این بود که در سرمای دی ماه 1357 شبانه از طریق دشت روکیه به رودخانه و بعد از سر بالایی به طور سینه خیز بالا آمدیم و در خیابان اصلی و مقابل پاسگاه ژاندارمری قرار گرفتیم .سرباز وظیفه آن سوی خیابان مقابل پاسگاه داخل کیوسک نگهبانی می داد و سردی فضا را تحمل می کرد .

00k3g6v8jhemy9s7dhc1.jpg

من و امیر اکبری روی تابلویی که نوشته بود ارتش شاهنشاهی ، پاسگاه ژاندارمری نراق طرف دیگرش کلیشه را روی تابلو گذاشتیم و با اسپری رنگ زدیم . وقتی کلیشه را برداشتیم صورت امام خمینی(ره) در زیر سوسوکنان نور ضعیف مثل قرص ماه می درخشید .

ct6j2xv9xlr7jnit5lw.jpg

مجددا به رودخانه برگشته و تا منزل فرار کردیم و نصرت الله گفت بارک الله به مبارزین 13 ساله و به ما آفرین گفت .

تا سال ها پیش که در نراق ساخت و ساز کمتر بود همچنان آثار عکس های کلیشه امام بر روی در و دیوارها بود و برای ما صحنه های خاطره انگیز انقلاب اسلامی را یادآور می شد .

 

g87zfb9ygo00l1vkd4ih.jpg

فردین رحیمی فرزند ماشاءالله اهل شهر نراق 25/12/1390


سایت سلحشوران شهر نراق

۹۱/۱۱/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook