سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شوخی های سلحشوران شهر نراق در جبهه

يكشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹ ب.ظ

 (شهید شدن رزمنده)

 

ovhu.jpg

این عکس مقطع عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر در اردیبهشت 1361 و شش روز قبل از حمله در جبهه اطراف دارخوین گرفته شده است . در این عکس تفننی رزمنده ای به اصطلاح به شهادت رسیده و همرزمان وی را داخل ملحفه سفید رنگی به نشانه کفن پیچیده و دست جمعی به روحش فاتحه نثار کرده و انگشتان سبابه را روی شهید نشانه رفته اند .

اسامی افراد قابل شناسایی از راست :

اولین نفر قرمز پوش علیرضا قجری فرزند سلطانعلی اهل شهر نراق که تاریخ 17/2/1361 طی عملیات بیت المقدس به شهادت رسید .

دومین نفر صادق دلاوری فرزند... اهل شهرستان دلیجان می باشد .سومین نفر حسن دلاوری فرزند حسین اهل شهرستان دلیجان که اسفند 1363 طی عملیات بدر به شهادت رسید .چهارمین نفر که به سختی قابل شناسایی است اسماعیل حبیبی فرزند اکبر اهل شهر نراق می باشد .آخرین نفر که در واقع سمت چپ ، تصویرش نمایان است سید نصرالله حسینی فرزند سید علی اهل مشهد اردهال(برادر شهید سید مجتبی) است .

 

یاد باد آن روزگاران یاد باد

                                

 

(اسیر شدن رزمنده)

 

1 (9).jpg

این عکس آبان 1361 در مقطع پدافندی عملیات محرم در جبهه پاسگاه شرهانی عراق و مشرف به شهر زبیدات عراق گرفته شده است .

قاسم عظیمی فرزند حسن اهل شهر نراق به اصطلاح به عنوان نیروی فاتح ایرانی حسن عابدینی فرزند رضا به عنوان نیروی متجاوز ارتش عراق را به اسارت درآورده و در حال تخلیه به عقب خطوط مقدم جبهه می باشد .مرحوم حسن عابدینی(13411370) که انسان شوخ طبعی بود چفیه به صورت انداخته و دو دستش را به نشانه تسلیم در مقابل نیروی ظفرمند ایرانی بالا برده است .

 

یاد باد آن روزگاران یاد باد

(مجروح شدن رزمنده)

1 (170).jpg

این عکس تاریخ 13/9/1361 در مقطع پدافندی عملیات محرم در جبهه پاسگاه شرهانی عراق و مشرف به شهر زبیدات عراق گرفته شده و چهار روز بعد آن در همان نزدیکی های محل عکس دو نفرشان(نباتی و رزاقی) در اثر اصابت ترکش خمپاره شهید می شوند .رزمندگان شهر نراق در اوقات فراغت که نیروهای ارتش عراق به استراحت پرداخته و آتش نمی ریزند از فرصت استفاده کرده و برای انبساط خاطر علی محمد عظیمی فرزند امید علی که مثلا مجروح و در حال شهادت است را روی برانکارد گذاشته اند .برانکارد را مثل تخت روان حمل و بعضا حسین حسین می کنند . بعضی هم انگشت فاتحه روی بدنش گذاشته اند . مرحوم حسن عابدینی نیز پرچم جمهوری اسلامی را بالای شهید به اهتزاز در آورده است .

اسامی افراد از راست : علی اکبر کمره ای ، مرحوم حسن عابدینی ، شهید علیرضا رزاقی(کمی از صورتش پیداست) ، شهید مندعلی نباتی ، اسماعیل حبیبی ، عباس نصیری ، حسین کرباسی ، اسماعیل رحمانی ، محسن عبدلی ، علی اکبر باقری نراقی

 

یاد باد آن روزگاران یاد باد

 

(استراحت در آسمان)

image2778.jpg

این عکس در اردی بهشت 1366 در ساختمان های بلوکی پنج طبقه شهرستان بندری خرمشهر استان خوزستان گرفته شده است .

جرثقیل که در ابتدای جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران از کار افتاده و مستعمل گردیده است . اثرات تیر و ترکش دشمن به وضوح بر بدنه جرثقیل مشهود می باشد . رزمندگان که نوبه ای از خرمشهر به خط مقدم شلمجه اعزام می شدند پس از بازگشت به مقر این جرثقیل را کنار استراحتگاه خود مشاهده می کردند .

image2775.jpg

سه جوان تخس و شلوغ شهر نراق در استان مرکزی جمعی لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) بر بلندای این وسیله رفته و عکس یادگاری گرفته اند . شاید هم نقش دیدبان ها را ایفا می کنند . حسن و حسین برادرند .

اسامی از راست : حسن حبیبی فرزند اکبر ، موسی عابدینی فرزند علی ، حسین حبیبی فرزند اکبر

یاد باد آن روزگاران یاد باد

 

۹۲/۰۱/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook