سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

من یک جان به شما بدهکارم

يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲ ب.ظ

به خاطر اتفاقاتی که در عملیات های قبل رخ داده بود اینبار از خداوند خواستم نه شهید و نه مجروح شوم و علاقه دارم تا انتها عملیات را ببینم . تاریخ 17/11/1361 با رمز یاالله عملیات والفجر مقدماتی آغاز گردید.

aeb97uu4vccmd7u8ttx9.jpg

خط اول را گرفتیم لیکن هوشیاری کامل نیروهای عراقی نشان از لو رفتن عملیات می داد . به دلیل عدم موفقیت ، فرماندهان دستور عقب نشینی دادند . آتش دشمن زیاد بود و تعدادی شهید روی زمین قرار داشت و فرصتی برای انتقال مجروحین به عقب غیر ممکن بود .

1ftb1isx54trb8k9z4ws.jpg

           سید محمد موسویان(باشی)

با هر تلاشی بود از محاصره عراقی خارج و شروع به عقب نشینی نمودیم .در لابلای صداهای توپ و خمپاره و گلوله به یکباره شنیدم که رزمنده ای به نام مرا صدا می زند . ابتدا توجه نکردم ولی صدا تکرار شد . نزدیک شدم دیدم سید محمد باشی به حالت مجروح نقش بر زمین است . تقاضای انتقال به عقب جبهه را داشت و گفتم خدایا با این شرایط دشوار جنگ من چگونه سید را بردارم و...  .

 

rpevl9i4m9klyv2zfjhc.jpg

در دلم گفتم اگر زخم هایش زیاد باشد و تشخیص دهم که شهید می شود بی خیال او می شوم ولی اگر زنده بماند و به نراق باز گردد چه طور تو صورتش نگاه کنم . خلاصه دل را به دریا زدم و با کمک موثر علی اکبر کمره ای از رزمندگان شجاع نراق ، سید محمد را کول کرده و بین راه  بارها در دریای رمل به زمین خوردیم .

k9r69jt68eq00ov6wvn.jpg

با هر مشکلاتی سرانجام سید را با موفقیت به عقب جبهه انتقال دادیم و آنقدر پشت لباسم خون آلود شده بود که همه فکر می کردند مجروح شده ام و چه دلیرانه مقاومت می کنم .

سید محمد باشی باز در جبهه ها جانفشانی کرد و اکنون در شمار جانبازان دفاع مقدس می باشد و همیشه ما را که می بیند می گوید من یک جان به شما بدهکارم .

c8qt7pgib9tgmyt9wn97.jpg

                                                                                                                          سید محمد موسویان(باشی)

 

 

 محمد عضایی فرزند ایراهیم اهل شهر نراق 18/01/1392

 

۹۲/۰۱/۱۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook