سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


از اینکه سلحشوران دیروز جبهه ها در جهاد اصغر در رکاب حسین زمان آیت الله سید روح الله خمینی(ره) با کفار در نبرد بودند و امروز در رکاب آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله) در تلاش برای پویایی کشور ایران هستند ؛ خرسندیم .

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/Cccc.jpg

در 15 کیلومتری شهر نراق در قلب مشهد اردهال مضجع منور فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) به نام سلطانعلی قرار دارد .
طی هشت سال دفاع مقدس از دیار مشهد اردهال و حومه آن سرداران و رزمندگان زیادی ندای رهبر کبیر انقلاب امام راحل را شنیده و به جبهه ها رهسپار شدند . یکی از این یاوران سید ابوالفضل حسینی می باشد .

slider-big2.jpg
       سید ابوالفضل حسینی

سید ابوالفضل حسینی فرزند سید علی متولد سال 1343 در مشهد اردهال می باشد . مشهد اردهال تا چند سال پیش از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی بود و اکنون از توابع شهرستان کاشان در استان اصفهان محسوب می شود . با هر مشقتی که وجود داشت تحصیل و کار را در کنار هم انجام داد

http://seyedabolfazlhosseini.ir/general/-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg
    سید ابوالفضل حسینی

31 شهریور 1359 که شیپور جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نواخته شد اکثر جوانان و نوجوانان درس و مدرسه را رها کرده و برای حفاظت و مقاومت در برابر تجاوز عراق راهی سرحدات میهن اسلامی گردیدند . سید ابوالفضل یکی از این دریادلان بسیجی بود  ایشان به همراه دوستان خود لباس رزم بر تن پوشیده و مدت 24 ماه در نبرد حق علیه باطل پایداری و پایمردی کرد .

شهرستان بندری خرمشهر در استان خوزستان هنوز در اختیار ارتش متجاوز عراق قرار داشت و طی عملیات بیت المقدس رزمندگان فتحی بزرگ کردند و این شهر زیبا و پیرامون آن را طی پنج مرحله از چنگال دشمن در آوردند .
 
غریو شادی در کشور ایجاد شد . یکی از فاتحان خرمشهر سید ابوالفضل حسینی بود که تاریخ 13/02/1361 پس از خلق حماسه های ماندگار مجروح گردید . وی نام با مسمی خود را به نام جانباز دشت کربلا در تاریخ قهرمانی ملت ایران و منطقه مشهد اردهال به ثبت رسانید . او اکنون از جانبازان 35 % جنگ تحمیلی می باشد .

http://seyedabolfazlhosseini.ir/article_images/Bayanie.jpg

برادر نامبرده به نام سردار سید عباس حسینی قبل انقلاب چندین سال در شهر نراق تحصیل می کرد و با رزمندگان نراق در جبهه همرزم بود و نهایتا تاریخ 20/11/1361 طی عملیات والفجر مقدماتی جاودانه تاریخ گشت و به شهادت رسید و پیکر مطهرش اطراف ضریح منور سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در دل خاک آرام گرفت .

se57s7.jpg

پسر عموی ایشان سید مجتبی حسینی که او نیز چندین سال در نراق به تحصیل پرداخت طی عملیات غرور آفرین "فرمانده کل قوا خمینی روح خدا" تاریخ 21/3/1360 آسمانی گردید و به شهادت رسید و در کنار قبر سید عباس مدفون می باشد .

we57e57.jpg

همچنین پسر خاله اش سید تقی طالبی فرزند سید میرزاجان و برادر همسرش سید جعفر حسینی فرزند سید علی از زمره شهیدان مشهد اردهال می باشند .مهندس سید ابوالفضل پس از پایان جنگ به تحصیلات علمی و تخصصی خود ادامه داد و در توسعه و آبادانی کشور سهیم گردید .

img_1577.jpg       img_0179.jpg

این جانباز فداکار اهل مشهد اردهال موفق شد در سال 1373 فوق لیسانسش در رشته شهرسازی ؛ برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه تهران ؛ دانشکده هنرهای زیبا اخذ نماید .

صدرالذکر همواره خود را یکی از سربازان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله) می داند . وی همیشه برای دفع هر گونه فتنه از نظام اسلامی آمادگی دارد .


باعث افتخار است که رزمندگان دفاع مقدس در پست های مختلف در کشور ایفای نقش می کنند . برخی از مسئولیت‌های جانباز و رزمنده دفاع مقدس مهندس سید ابوالفضل حسینی عبارتند از :

http://seyedabolfazlhosseini.ir/galleries/DSC00802.jpg

 

مسئول آستان مقدس حضرت علی‌ بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال
مجری طرح ساماندهی و شهرک مشهداردهال
مجری طرح شهرک تحقیقاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
رئیس مرکز مطالعات وپژوهش‌های مهندسی دانشگاه امام حسین(ع)
معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور
شهردار مناطق 14 و 10 تهران
مشاور معاونت هماهنگی وامور مناطق شهرداری درامور شهرسازی و
معماری
عضو هیئت مدیره سازمان پایانه‌های شهرداری تهران
هیئت مدیره شرکت نوسازان مناطق 14و10 تهران (نوسازی بافت فرسوده)
دبیر کمیته مناطق کلان شهرهای کشور
عضو کارگروه توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران
عضو هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری
مدرس دانشگاه صنعتی مالک اشتر و دانشگاه جامع علمی - کاربردی

 

۹۲/۰۳/۲۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook