سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

علی اصغر آقا زمانی فرزند علی محمد در سال 1331 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی در یک خانواده مسلمان و مستضعف کشاورز متولد شد . دوران کودکی را تا کلاس سوم دبستان در نراق گذراند و سپس در سال 1341 در سن ده سالگی به همراه خانواده عازم تهران شد .
scan3.jpg
شهید علی اصغر آقا زمانی

تحصیلاتش را ادامه داد تا اینکه وارد دبیرستان شد . در دبیرستان همواره جزو بهترین شاگردان بود و همیشه اخلاق و رفتار وی باعث تحسین می شد . در اواخر دوران دبیرستان به مطالعه کتب مذهبی پرداخت و با شناختی که از اسلام پیدا کرده بود ‚ بطور جدی وارد جریانات سیاسی ، مذهبی شد و با همکاری چند تن از دوستان به تشکیل هئیتهای مذهبی پرداخت و به این ترتیب مبارزه خود را آغاز کرد .



علی اصغر آقا زمانی خواهر زاده من بود . پدرش علی محمد آقا زمانی فرزند عبدالمبین کارمند بانک در تهران بود که تاریخ 26/1/1352 فوت نمود .
img_2013.jpg
                                                                                                                        یار محمد قاسمی

به خاطر علقه ای که ایشان و خانواده به زادگاهمان داشتند سختی راه را تحمل کرده و جنازه اش را به نراق انتقال دادند و در اطراف امامزاده سلیمان چند متر بالاتر از گلزار شهدای فعلی به خاک سپردند .


o3159_IMG_1678.jpg

مادرش سرکار خانم ایران قاسمی فرزند میرزامنصور متولد 1310 در شهر نراق می باشد . دارای پنج فرزند هستند که پسرانش علی اکبر متولد 1328 – علی اصغر و علیرضا آقازمانی متولد 1334 می باشند و همچنین دو دختر به اسامی شمسی متولد 1337 و مهناز آقازمانی متولد 1342 نیز خداوند به آنها عنایت نموده است . فرزندانشان به جز آخرین دختر همه در شهر نراق متولد شده اند .

علی اصغر پس از انقلاب با آقای حسن اجاره دار فرزند حسین اهل تهران مدیر مسئول هفته نامه عروه الوثقی در ارتباط نزدیک بود . اجاره دار از شهیدان هفتم تیر ماه 1360 حزب جمهوری می باشد .

آقا دلاور(قهرمان) قاسمی فرزند غضنفر قبل از انقلاب در تهران اشتغال و سکونت داشت . او پسر دایی علی اصغر می باشد . در کوران مبارزه انقلابیون بر علیه رژیم ستم شاهی محمد رضا پهلوی علی اصغر به آقا دلاور که مغازه بافندگی داشت مراجعه می کند و از وی می خواهد یک پلیور مردانه برایش ببافد که روی سینه آن نمایی از حسینیه ارشاد مشخص شود . او می خواسته با این عمل به عنوان علامت شناسایی بین مبارزین شناخته شود .


سال های 1354 – 1355 فشار ساواک شاه بر علیه فعالین زیاد می شود فلذا انقلابیون مجبور می شوند با پوشش های لازم خود را مخفی و فعالیت پنهانی داشته باشند . وی مدتی سبیل چنگیزی می گذاشت تا شناسایی نشود و ارتباط بین محفلی شان لو نرود .


آقا زمانی و محفل مذهبی و انقلابی شان اکثرا پنج شنبه و جمعه ها در کوهنوردی شرکت و آنجا سازماندهی و فعالیت هایشان را برنامه ریزی می کردند .

shahid-aghazamany02.jpg

هفتم تیر ماه 1360 سازمان منافقین دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران را منفجر و باعث شد دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب مظلومانه به شهادت برسند . یکی از این شهدا علی اصغر آقا زمانی اهل شهر نراق بود .


سرکار خانم ایران قاسمی در خصوص فرزندش اظهار نمود :

تاریخ 6/4/1360 شب هنگام منتظر علی اصغرم بودم تا سرانجام به منزلمان که آن موقع در نظام آباد سکونت داشتیم وارد شد . گفتم مادر کجا بودی که اینقدر دیر کردی ؟ گفت منافقین کور دل آقا سید علی خامنه ای را در مسجد ابوذر تهران ترور کردند . همراه مسئولین کشور بودم که برای ملاقات معظم له جهت عیادت به بیمارستان رفته بودیم . ایشان الحمدالله از ترور زنده ماند و دعا کن زودتر بهبودی اش را حاصل کند .

shahid-aghazamany01.jpg

تاریخ 7/4/1360 فرا رسید و باز منتظرش شدم و از او خبری نشد . از نگرانی تا صبح خوابم نبرد و چشمم به در دوخته شده بود . ساعت شش صبح از رادیو خبر انفجار حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران را شنیدم و ساعت هشت اخبار به صورت کامل تر بیان کرد و متوجه شدم فرزند گرانقدرم علی اصغر آقازمانی همراه دکتر سید محمد حسینی بهشتی و بیش از هفتاد دو تن از مسئولین نظام به شهادت رسیده اند .

scan11.jpg

هنگام دفن جنازه در قطعه 24 بهشت زهرا برای همیشه او را بوسیدم و بوئیدم و اکنون افتخار می کنم که شهید خانواده ما مملکت اسلامی مان و انقلابمان را سر بلند نمود .

img_2008.jpg

جناب آقای یار محمد قاسمی به همراه دوست دیرینش حاج عزیزالله فروغی

همه تروریست ها و بد خواهان راه امام خمینی(ره) به هر بلایی گرفتار شدند ولی هنوز عاملین انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به سزای اعمالشان نرسیده اند . من دوست دارم تا زنده هستم جزای منافقین و از جمله عنصر بد نامشان محمدرضا کلاهی گرفته شود . مگر این شهیدان چه هدفی جز خدمت به کشور و دینشان داشته اند که باید مورد تهاجم تروریستی بد خواهان قرار بگیرند .


از حاج عزیزالله فروغی فرزند ابراهیم که مقدمات ملاقات با جناب آقای یارمحمد قاسمی در تهران را فراهم نمودند صمیمانه تشکر می شود .


img_2011.jpg

     با تشکر فراوان از آقای یار محمد قاسمی فرزند میرزا منصور اهل شهر نراق 29/11/1391




وبلاگ سلحشوران شهر نراق سی و دومین سالگرد شهادت علی اصغر آقازمانی و دیگر شهدای حزب جمهوری اسلامی را گرامی می دارد .



۹۲/۰۴/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook