سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

دی ماه سال 1361 و هفت ماهی از آزاد سازی خرمشهر طی عملیات بیت المقدس گذشته بود . از طریق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی اراک از استان مرکزی همراه اکیپی عازم جبهه های حق علیه باطل شدیم .

2012-02-04 (18).jpg
سیدتقی حسینی
بنده هم به عنوان تکنسین دارویی همراه اکیپ بودم . جراح ؛ پرستار ؛ عوامل اتاق عمل ؛ تزریقات و چند نفر خانم با اصرار خودشان در بین جمع حضور داشتند .

وقتی به شهر اهواز مرکز استان خوزستان رسیدیم ابتدا زن ها را به بیمارستان و مراکز پزشکی شهرستان مسجد سلیمان در راستای خدمت به دفاع مقدس فرستادند و مردها را به شهرستان بندری آبادان اعزام کردند .
jfh.jpg
بیمارستان آبادان چهار طبقه و یک طرفش توپخانه ارتش متجاوز عراق و طرف دیگرش توپخانه ارتش ایران استقرار داشت .

توپخانه های طرفین بی امان شلیک می کردند و موج انفجار باعث می شد پتوهایی که جلوی اتاق های مختلف از جمله اتاق عمل آویزان بود نیز پاره و به حیات پرتاب شوند . موج انفجار و ترکش های حاصله از انفجارات نیز هر لحظه باعث مجروحیت یا شهادت دوستان و رزمندگان می شد .

tuidtui.jpg
من آموزش نظامی ندیده بودم و با صداهای انفجار گوش خراش خمپاره و توپخانه آشنا نبودم . حتی صدای آتشبار رزمندگان ایران آزارم می داد و ترس بر من مستولی شده بود . خواب نداشتم و اکثرا با اضطراب و دلواپسی روزگار می گذراندم .

http://ino.ir/Portals/0/%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%20%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9%20%20%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3.jpg

برای اینکه کمتر بترسم من را بردند توی موتورخانه بیمارستان آبادان که خودش صدا داشت تا بلکه صداهای انفجارات را کمتر و یا ضعیف تر بشنوم .طی مدت دو هفته ای که در شهرستان جنگ زده آبادان بودم هفت کیلوگرم وزن کم کردم .

13900322_10_jomhori_islami_jebheh_va_jang_0002_2.jpg

این را گفتم تا ثابت کنم رزمندگان بسیج و ارتش مخصوصا سلحشوران نراق واقعا دل شیر داشتند . از صحبت ها و خاطراتی که از آنها می شنویم مشخص می شود با تمام وجود از مرزهای کشور اسلامی ایران دفاع کردند . برای وطن و رهبر عظیم الشان حضرت سید روح الله خمینی(ره) آبرو خریدند .
38797.jpg

این شهیدان با شجاعت بی مثال خود در تاریخ درخشش دارند . تعدادی از مجروحین اهل شهر نراق در دوره نقاهت توسط بنده در درمانگاه حاج شنتیایی مورد معالجه قرار داشتند .

 حتی بعضی ها که شرایط حضور در درمانگاه را نداشتند با افتخار به منزلشان رفته و نیازهای پزشکی آنها را مرتفع می کردم . قدر همه زحمتکشان عرصه پیکار و دفاع را بدانیم و عزیز بشماریمشان .


.jpg

                                             سید تقی حسینی فرزند سید رضا اهل شهر نراق 5/1/1391



۹۲/۰۴/۲۷
سلحشوران شهر نراق

ترس هفت کیلوگرم طی دو هفته

نظرات  (۱)

باسلام خیلی جالب و جذاب بود .احسنت بر شما و صدق گفتارتان .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook