سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شکرالله آقا صادقی بسیجی هنرمندشهر نراق

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۰۹ ب.ظ

فرزندان علی محمد آقا صادقی که در شهر نراق به علی نرگس مشهور است هر کدام منشا خیر و برکت هستند . یکی از این فرزندان شکرالله آقاصادقی متولد 1339 نام دارد .

1.jpg
شکرالله آقاصادقی

 شغل شریفش جوشکاری و سال هاست با هنرنمایی بر روی آهن های گداخته رزق و روزی حلال به دست می آورد .
نان و طعام حلال و تربیت سالم که سرکار خانم بلالی و آقا شکرالله با جدیت دنبال کردند باعث گردید فرزندان تحصیلکرده و پاک طینت برای پیشرفت کشور به جامعه تحویل دهند .
img_2577.jpg

 حسین – حسن – مجتبی و مرتضی آقاصادقی از این تربیت یافتگان هستند که به آنها مباهات می کنند .

شکرالله آقاصادقی در زمان رژیم ستم شاهی محمد رضا پهلوی به خدمت سربازی نرفت و تلاش مفتشان برای برخورد با وی به نتیجه ای نرسید.
2011-11-19 (8).jpg
 لیکن پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری داهیانه آیت الله سید روح الله خمینی(ره) و یکسال پس از تهاجم ارتش متجاوز عراق به ایران و به قصد دفع تجاوز از سرزمین آبا و اجدادی وارد معرکه گردید .

ایشان تاریخ 18/5/1360 با داشتن فرزند یکساله اش حسین به خدمت مقدس در ارتش جمهوری اسلامی اعزام و پس از پایان دوره آموزشی اش در شهرستان سلماس در لشکر 64 ارومیه سازماندهی گردید .

5.jpg    14.jpg
شکرالله آقاصادقی در محور مهاباد -سردشت

به مدت 13 ماه در بدترین شرایط منطقه ای در کردستان انجام وظیفه نمود . محور مهاباد سردشت و جاده های ناامن که آن مقطع توسط گروه های ضد انقلاب کومله و دمکرات در اشغال داشتند و مانع پیشرفت و آبادانی می شدند مکانی برای رشادت های ایشان بود .
img_2578.jpg

 تعدادی از سربازان و درجه داران و بسیجیان طی کمین های ناجوانمردانه تجزیه طلبان به شهادت رسیدند و او شاهد این وقایع اسفبار بوده است .

پس از سیزده ماه به علت حضور برادران دیگرش در جریان دفاع مقدس به تهران اعزام و یازده ماه بقیه خدمتش را در مرکز آموزش درجه داری جواد الائمه(ع) موسوم به 06 سپری نمود .


در طول 24 ماه خدمت سربازی از مرداد 1360 لغایت مرداد 1362 هر گاه برای مرخصی به زادگاهش نراق می آمد در فعالیت های عام المنفعه و سازنده بسیج حضور یافته و در مراسم ها به ویژه تشیع پیکر مطهر شهیدان شرکت می کرد .

11.jpg

پس از سربازی به شغل جوشکاری اش ادامه داد و همزمان با ستاد مقاومت فعالیت داشت . از آن پس تا انتهای جنگ تحمیلی در مرداد 1367 یک ماموریت بیست روزه توسط نامبرده از طریق ستاد پشتیبانی جنگ انجام گرفت .

43.jpg

آقاصادقی در تشییع جنازه شهید عباس رمضانی

زمستان سال 1366 مردم شهر نراق هزینه ساخت مخابرات لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در شهرک صدر ؛ پادگان شهید زین الدین حومه شهرستان اندیمشک استان خوزستان را از صفر تا صد آن را بر عهده داشتند و آقا شکرالله به عنوان نیروی جوشکار در ساخت این ساختمان تشریک مساعی نمود .

خانواده یاد شده از جمله برادرانش در دفاع مقدس مردم ایران مقتدرانه فعالیت داشتند و چند شهید نیز تقدیم نموده اند .

برادر زاده اش به نام علی اکبر صادقی فرزند منوچهر(امرالله) تاریخ 12/12/1365 طی عملیات کربلای 5 در جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان جاودانه تاریخ گردید .

0068.jpg    0080.jpg

شوهر خواهرش به نام رضا مهرانی فرزند علی اکبر جانباز مشهور کشور تاریخ 8/2/1375 به دلیل وخامت مجروحیتش در بیمارستان آراد تهران به شهادت رسید .

0035.jpg   0024.jpg   0072.jpg

شهدای دیگر منتسب به این خانواده محمد کاظمی فرزند رمضان – حسن کرباسی فرزند علی – لطف الله صادقی فرزند غلامرضا می باشند .
آقا شکرالله همچنان خود را بسیجی قلمداد نموده و سرباز رهبر معظم انقلاب آقا سید علی می باشد .


img_2582.jpg

وبلاگ سلحشوران شهر نراق 31/04/1392 


۹۲/۰۴/۳۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook