سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


نامه اسیر عباس باقری فرزند حسینعلی اهل شهر نراق به شماره کارت اسارت 3096 که از اردوگاه موصل 3 به پاسدار غلام محمد ابوالحسنی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات ارسال نموده است .


1 (5).jpg             
                                                آزاده جانباز عباس باقری                غلام محمد ابوالحسنی

موصل شهر کرد نشین در شمال کشور عراق و مرکز اداری استان نینواست .



20-1.jpg
بسمه تعالی

و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض...... قصص 5

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خدمت برادر عزیز و دوست گرامیم(غلام محمد ابوالحسنی) سلام عرض می کنم .

به امید آنکه سلام مرا بپذیرید و خدمت کلیه برادران و آشنایان برسانی . برادران رعیتی (علی رعیتی راد) علی بیگ ( امرالله آمحمدعلی بیگ اهل محلات) کمره ای(شهید قدرت الله کمره ای اهل نراق) کریمی (حسن محمد کریمی اهل مشهد اردهال) فراهانی(سید هاشم فراهانی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محلات) سبزه ای (شهید محمد رضا سبزه ای اهل خاوه اردهال) خراسانی (علیرضا خراسانی اهل محلات) و تمامی برادرانی که به فعالیت مشغولند (مشغول در سپاه محلات) مخصوصا از قول من سلام برسان .



1 (1).jpg

خدمت خانواده محمودی(شهیدان عبدالله و کاظم محمودی ) و دیگر برادران سلام مخصوص برسانید . مادرت (مرحومه طلعت محمودی) و برادرانت و حسین و مرتضی محمودی از قول من دعا و سلام برسان .

کلیه اقوام من و خودت را سلام برسان . برادران زیر و روی شهرداری( زیر شهرداری یعنی گلزار شهیدان نراق و روبروی شهرداری یعنی دوستان فعال بسیج) را سلام مخصوص برسانید .

از قول من به آن مکان (گلزار شهیدان نراق) که می روید یادی از نام جاودانه آنها کرده و نیز در مورد روبروی شهرداری(بسیج نراق) که آیا به قوت خود باقی یا تغییراتی کرده است برایم بنویسید .


                                                                                              41.jpg

                                                                                                                                  آزاده جانباز قدرت الله ایزدی

برادر عزیزم ایزدی(اسیر قدرت الله ایزدی) خدمت شما سلام می رساند . اما ما تقریبا در تاریخ 25/3/1361 از احمد( اسیر احمد ابوالحسنی) جدا شدیم و او در عنبر (محل نگهداری اسرای ایرانی در شهر الانبار) و ما را به موصل (اردوگاه اسرای ایران) آوردند . و در این چند ماه خبری از ایشان ندارم .

11.jpg

از اینکه نمی دانم لااقل یک دعا و سلامی برای شما بفرستم معذرت می خواهم . هر چند که شما با رعیتی(پاسدار علی رعیتی راد) فرق نمی کنید . و دیگر برادران که تاکنون حدود 5 یا 6 نامه نوشته ؛ تنها یک جواب برایم آمد . اما عالی بود که در مورد سالن زینب و عروسی(آمار شهیدان نراق در محمل شرکت در عروسی در سالن ذکر شده) و بعضی از زحمتکشان که فعالیت دارند نوشته بود .

و از سلامتی تمام شما برادران با اطلاع گشتم و خیلی خوشحال شدم .

غلام محمد جان(محمد ابوالحسنی)

آرزو دارم آنگونه که خود احساس می کنی برایم مسایل را بنویسی . و سلام مرا را نیز خدمت کلیه آشنایان برسانی . علاوه بر عروسی(ارائه آمار) در مورد فوتبال و نتایج مسابقه ها(وضعیت جنگ و شکست و پیروزی های جبهه) را نیز برایم بنویس .


image3320.jpg

زیرا که من خیلی علاقه دارم . وقتی که در نامه ای از بچه های محلات نام یک نفر مثل کاظم (سردارشهید کاظم محمودی) و مندعلی(شهید مندعلی نباتی) برایمان آمد با تاثر و عجیب در فکر فرو می روم که چرا در نامه من نوشته نشده بود . (برای حفظ روحیه اسرا عموما آمار شهدا را در نامه با تاخیر اعلام می کردند ) .


image3304.jpg

من در اکثر نامه هایم اشاره کرده ام که از وضع بچه ها( رزمندگان و افرادی که شهید می شوند) برایم بنویسید . ولی تا کنون درست خبر ندارم که قاسم جعفری(شهید) – عضایی – حسین نباتی – سبزه ای(شهید محمد رضا سبزه ای) و... کجایند . و در چه وضعیتی شما به سر می برید ؟


image3312.jpg

تنها یک نامه برادر رعیتی( پاسدار علی رعیتی راد) و دو نامه هم از محمد رضا بیابانگرد( برادر شهید ابوالفضل) بود که تقریبا برایم نوشته بود که تعداد برادران 18 نفر است (آمار شهیدان نراق تا ابتدای سال 1362)


اما نمی دانم چه کسانی هستند و در آخر علاوه بر اینکه باز هم از شما معذرت می خواهم که نتوانستم برایت نامه بنویسیم . من می خواهم که نامه بنویسی که احمد(برادرش احمد ابوالحسنی در اردوگاه عنبر) چه می نویسد . و از وضع خودتان ؛ وضع ما هم که برای شما کاملا روشن است(اوضاع خیلی قمر در عقرب است و اذیت می کنند) .




عباس باقری 5/2/1362


۹۲/۰۶/۰۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook