سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

اینجانب علی اکبر حیدری متولد 1347 در شهر نراق از توابع دلیجان استان مرکزی می باشم و در زمان جنگ تحمیلی پاسدار وظیفه در لشکر مهندسی رزمی 42 قدر اراک بودم .

1سلیمانی124.jpg

آزاده جانباز علی اکبرحیدری

حرفه من و دوستانم تعمیر انواع ماشین های راهسازی بود . وقتی به شلمچه می رفتم به دوست و همولایتی ام سردار قدرت الله کمره ای سر می زدم .

                        image4341.jpg


تاریخ 4/3/1367 برای تعمیر یک دستگاه لودر در منطقه جنگی به جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان ماموریت یافتیم . در موقعیت شهید صبوری مشغول کار شدیم .

 قدرت الله کمره ای فرزند رمضان که فرمانده مخابرات لشکر مهندسی 42 قدر بود متوجه حضور من شد و از فاصله دور با ایما و اشاره به من فهماند کارت که تمام می شود بیا داخل سنگر من . من هم با اشاره گفتم میام .

 127 (15).jpg

سردار شهید قدرت الله کمره ای


تعمیر لودر رو به پایان بود که مجددا قدرت الله روی سنگر آمد و با اشاره گفت پس چرا نمی آیی؟ من هم با اشاره گفتم الان میام .
حجم آتش ارتش متجاوز عراق رو به فزونی گرفت و من هر چه تلاش می کردم نمی توانستم عبور کنم . برای بار سوم قدرت الله با احتیاط از سنگر بیرون را نگاه کرد و مشاهده کرد که قصد رفتن به داخل سنگرش را دارم .

image4311.jpg


دستی به هم تکان دادیم و یعنی اینکه صبر می کنیم تا شرایط مهیا گردد .
گلوله باران عراقی ها بر مواضع رزمندگان ایران ادامه یافت و من همچنان در پناهگاه مترصد فرصت بودم .

در این اثنا گلوله توپخانه دشمن بعثی سنگر مخابرات فرمانده دلاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تنها بود را روی هوا برد .

image4318.jpg

مشاهده این صحنه برایم دشوار شد . با هر خطر و مشکلی بود با دوستانم بر بالای پیکر مطهر ایشان حاضر شدیم .

خدایا چه می بینم . شلمچه قطعه ای از صحرای کربلاست . چه مصیبت و بلایی سرمان آمد . قدرت الله آخرین شهید نراقی است که باید در کنار همرزمانش در گلزار شهدا آرام گیرد .

خدایا این بدن رشید چه کوچک شده . او آخرین بازمانده شهیدان بود و مثل عشاق علاقمند بوده بدنش در راه آرمانش قطعه قطعه شود .

127 (2).jpg

سردار شهید قدرت الله کمره ای

ولی نیمی از بدنش را ملائک به آسمان بردند. پیکر مطهر شهید را با کمک همرزمان جمع و جور کرده و داخل آمبولانس گذاشتیم تا به عقبه خط مقدم منتقل شود .

آنگاه که سردار به زادگاهش انتقال تا مردم شهید پرور نراق بر بالای دستانشان تحویل فرشتگان الهی نمایند .

image4325.jpg

دفعات قبل که مهمانش می شدم آجیل و مخصوصا جوزغند ساخت نراق که به آن جیره جنگی می گفتیم را می آورد و شک ندارم که بساطش پهن بوده که خودش بر سفره اوستا کریم مهمان شد .

image4357.jpg

غصه دارش بودم که یکماه بعد تاریخ 5/4/1367 که جنگ در حال پایان بود پس از مجروحیت به اسارات نیروهای ارتش عراق در آمدم و تا 5/6/1369 در اسارت بودم .


picture 421.jpg

آزاده جانباز علی اکبر حیدری فرزند رضا اهل شهر نراق 28/10/1390 نجف اشرف


۹۲/۰۶/۱۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook