سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حجت الاسلام علی محمد حیدری فرزند حسین در سال 1331 در خانواده ای کشاورز و مذهبی در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد گردید .
.jpg
حجت الاسلام علی محمد حیدری

 
دوران تحصیلات ابتدایی را تا کلاس ششم ابتدایی قدیم در مدرسه فاضل نراقی سپری نمود و به دلیل ضعف مالی خانواده ترک تحصیل می نماید و در کارهای کشاورزی و دامداری به پدرش حاج حسین کمک می نماید.
image4584.jpg
مرحوم حاج حسین حیدری
سال 1346 نراق دچار خشکسالی می گردد و بر این اساس ایشان جویای کار بوده که از دست تقدیر به شهر تهران عزیمت و نزد عمویش آقای طوقان حیدری در شهر ری در یک کارگاه جوراب بافی به عنوان بافنده مشغول کار می شود .
1 (65).jpg

وضعیت تهران با روحیات وی ناسازگار بوده و لذا با یکی از همشهریانش به نام آقای حسین شفیعی فرزند مصیب که ایشان نیز در آن کارگاه بافندگی اشتغال داشته پیشنهاد تحصیل در حوزه علمیه را در میان می گذارد و راهی حوزه علمیه اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گردیده که حجت الاسلام کنی ضمن تشویق ، آنها را به حوزه علمیه قم دلالت می دهد .
img_4029.jpg
حجت الاسلام علی محمد حیدری
 از طرفی مشکل سربازی آن ها نیز جای سوال بوده است که آقای کنی قول مساعد می دهد از تهران اقدام کند .

آقای حیدری خود اظهار می نماید :

 آقای حسین شفیعی پشیمان گشت ولی من راهی شهر قم شدم . آنجا از مرحوم حاج ابراهیم آعلی فرزند حاج رضا که بر حسب اتفاق او را دیدم آدرس منزل حجت الاسلام سید ابوالحسن موسوی همدانی(دبستانی) فرزند سید محمد روحانی شهر نراق را گرفتم تا اینکه ایشان را در مسیر منزلش در خیابان خاک فرج ملاقات نمودم .

1_8608090719_l600.jpg

آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی

ضمن اینکه از شوق کسب دانش گریه می کردم از او استمداد طلبیدم . ایشان فرمود زمانی تا خرداد ماه 1348 نمانده و فعلا حوزه تعطیل می شود .

شما برو زادگاهت شهر نراق و من روز پنج شنبه می آیم و خودم برایت تدریس می کنم . تابستان سال 1348 درس صرف میر را محضر ایشان خواندم و اول سال تحصیلی به اتفاق آقای موسوی و حجت الاسلام محمد فروغی فرزند حسین و حجت الاسلام علی محمد مهدیزاده نراقی فرزند ابوالفضل از شهر نراق عازم قم شدیم و در مدرسه علوی که زیر نظر مرحوم آیت الله العظمی محمدرضا گلپایگانی اداره می شد خوابگاه گرفتیم .

21148.jpg

در مدرسه آیت الله العظمی محمدرضا گلپایگانی که خانه متعلق به مرحوم آقای سید ابوالفضل تولیت و نزدیک حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ع) بود مشغول به تحصیل شدم و از محضر اساتیدی چون حجت الاسلام علی عالمی که بعد نماینده آیت الله العظمی گلپایگانی در کشور انگلستان بودند و اکنون در موسسه ایشان فعالیت دارند و همچنین حجج اسلام آقایان محمود دعایی طالقانی و سید عبدالله جعفری تهرانی ومعراجی گلپایگانی بهره جستم .

picture 821.jpg

از سال 1350 به مدرسه رضویه رفته و تا سال 1353 ادامه تحصیل داده و لمعه و رسایل را نزد اساتیدی همچون حجج اسلام نظری میانجی و  محمودی اشتهاردی و موسوی تهرانی ( احتمالا سید عبدالرسول) فرا گرفتم .

همچنین قسمتی از مکاسب محرمه را نزد آیت الله مرتضی بنی فضل و مابقی آن و کفایتین را نزد آیت الله محمد تقی ستوده به پایان رساندم .

1 (61).jpg

مدت دو سال از سال 1364 الی 1365 درس خارج آیت الله العظمی محمدرضا گلپایگانی و به مدت شش ماه درس آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی و یکسال درس آیت الله العظمی حسینعلی منتظری و به مدت یکسال نیز در درس آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی شرکت نمودم . "


معظم له در کوران نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در نشر و ترویج افکار حضرت امام تلاش داشته و در مقطع پیروزی شکوهمند انقلاب مردمی به رهبریت حضرت سید روح الله در بهمن سال 1357 با سخنرانی هایش تلاش جهت روشنگری خیانت های رژیم ستم شاهی پهلوی داشته است .


                                   46047_orig.jpg      book45317.jpg  

در همین زمان از طرف بیت امام راحل رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و توسط آیت الله سید مرتضی پسندیده برادر امام برای تبلیغ به روستاهای حومه شهرستان های خمین و محلات به ویژه روستای بزیجان از توابع محلات اعزام و فعالیت های تبلیغی داشته است .

img_4028.jpg

        شیخ علی حیدری

آقای علی محمد حیدری پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال اعلام عمومی یکی از اعضای شورای انقلاب به نام آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی(شهید) که در تقسیم کار ، نهاد جهاد سازندگی را هدایت می کرد به فعالیت های سازندگی روی می آورد .

لوله کشی و آب رسانی به روستای مهدی آباد اردهال در پنج کیلومتری مرقد منور حضرت سلطانعلی بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال با مساعدت نیروهای داوطلب ازخدمات شایسته ایشان است که همچنان اهالی این روستا قدردان این اقدام می باشند .

                  

parto-big-45.jpg    sieejr_150.jpg      images.jpg 

در تاریخ 13/8/1358 دانشجویان پیرو خط امام سفارتخانه آمریکا " لانه جاسوسی" در تهران را تسخیر نمودند . امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب ضمن حمایت از دانشجویان این اقدام را انقلاب دوم نامید .

اهالی انقلابی و خمینی دوست شهر نراق همگام با سراسر کشور از این حرکت دانشجویان پشتیبانی نموده و به صورت کفن پوش راهپیمایی باشکوهی را در شهر به راه انداخته و سپس با چند دستگاه اتوبوس و وسیله نقلیه دیگر به تهران عزیمت نمودند .

img_4040.jpg

پس از شرکت در نماز جمعه به سمت سفارتخانه راهپیمایی نموده و حجت الاسلام علی محمد حیدری یکی از وعاظ شهر نراق مقابل لانه جاسوسی بر علیه مواضع خصمانه دولت ایالات متحده سخنرانی می نماید .

ایشان تاریخ 20/10/1359 لغایت 6/6/1362 سرپرست جهاد سازندگی شهرستان تفرش از توابع اراک در استان مرکزی را عهده دار بوده است . در این مرحله کمک های اهدایی مردم تفرش به رزمندگان را با همکاری مردم ، روحانیون و امام جمعه تفرش مساعدت می نموده است .


همچنین در اواخر زمستان سال 1359 دو کامیون گوسفند زنده اهدایی مردم شهر نراق را به کمک مظاهر لطفی فرزند محمد (سردار شهید) جهت استفاده رزمندگان در جبهه به ستاد جنگ های نامنظم مهندس چمران (شهید) در شهر اهواز مرکز استان خوزستان انتقال و با رزمندگان نیز ملاقات داشته است .


tammar_52_big.jpg

ایشان زمستان سال 1362 جهت ادامه تحصیلات حوزوی به شهر قم باز می گردد لیکن به درخواست عده ای برای تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهرستان تفرش و تائید حجت الاسلام مهدی کروبی مسئول کل بنیاد شهید مقرر می شود وی در زمان تعطیلات حوزه و مواقع ضروری به عنوان مسئول بنیاد شهید در شهرستان تفرش حضور داشته و مابقی اوقات را در قم به تحصیلات بپردازد . این شرایط تا سال 1371 به مدت نه سال طول می کشد .

parto_big_1016.jpg          parto_big_481.jpg

نهایتا در سال 1371 در شهر قم سکونت و تحصیلات خود را ادامه می دهد . حجت الاسلام علی محمد حیدری تاریخ 29/11/1378 در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه دلیجان و محلات کاندید شد که از جمع 19 کاندیداتوری نفر هشتم با 1811 رای موفقیتی به دست نیاورده و آقای علی اصغر هادی زاده با 13716 رای به مجلس راه می یابد .

ایشان از سال 1379 به نویسندگی کتاب روی آورده و تالیفات خود را آغاز نموده که چهل اثر آن عبارتند از :

شرح رساله حقوق امام سجاد(ع) – بررسی گناهان کبیره – زندگانی چهارده معصوم (ع) - گفتار نراقی - گنج های بهشتی – نسخه های شفا بخش – سیر و سفر از دیدگاه اسلام – صدقه و انفاق – چهل گناه زبان – گلچین نراقی – اسراف از دیدگاه دین و دانش – والدین و فرزندان – صد و ده حدیث – آیین تجارت – معاد – آیین معاشرت – صبر کیمیای سعادت – کشکول نراقی جلد یک و دو – ریشه های کفر – وسواس – حق الناس – آب مایه حیات – عوامل اصلی نهضت مقدس امام حسین(ع) – آداب سفر از دیدگاه قرآن و روایات – ترجمه رساله حقوق امام سجاد(ع) – امر به معروف و نهی از منکر – سیری در زندگی چهارده معصوم(ع) – پیوند آسمانی ازدواج از دیدگاه قرآن و عترت – نماز راه پیروزی بر مشکلات – حجاب بانوان – خطبه متقین – ظهور خورشید – در یکتا زندگانی حضرت فاطمه(س) – جهاد اقتصادی – نردبان سعادت – تولی و تبری – زندگانی امام حسن مجتبی(ع) – ماه رمضان ماه خدا – اخلاق نراقی – و...

picture 820.jpg

حجت الاسلام  حیدری

از سال 1364 الی 1375 به مدت دوازده سال یک دوره اصول و قسمتی از فقه را نزد آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی و به مدت چهارده سال از سال 1367 الی 1381 در درس خارج فقه آیت الله العظمی یوسف صانعی در شهر قم شرکت داشته است . نامبرده در همین ایام با دفتر استفتاعات آیت الله العظمی یوسف صانعی همکاری داشته که به علت مشغله کاری و مشکلات شخصی پس از مدتی قطع همکاری نمود و به تالیفات خود پرداخته است .

در حال حاضر ایشان به جهت تبلیغ و ارشاد عموم جامعه تلاش های گسترده ای دارد و با عنایت به اینکه مومنین وی را مورد اعتماد می دانند جمعی از نیازمندان از این راه تمکین می گردند .


لازم به ذکر است مشارالیه دارای دو برادر می باشد :


.jpg

حجت الاسلام علی اکبر حیدری امام جمعه شهر نراق ( امام جمعه قبلی شهرستان شازند) که از یادگاران دفاع مقدس می باشند .


image4593.jpg

علی اصغر حیدری از رزمندگان و پاسداران سلحشور دفاع مقدس و از جانبازان جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران که در حال حاضر از کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق می باشد .



وبلاگ سلحشوران شهر نراق 05/07/1392



۹۲/۰۷/۰۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook