سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

تاریخ 2/1/1361 طی عملیات غرور آفرین فتح المبین در منطقه شلش شوش استان خوزستان به همراه عباس باقری و احمد ابوالحسنی اسیر عراقی ها شدیم .

18001.jpg
اردوگاه موصل عراق محل نگهداری اسرای ایرانی

نشسته از راست :

آزاده جانباز قدرت الله ایزدی فرزند عباس اهل شهر نراق - آزاده جانباز احمد ابوالحسنی فرزند عزت الله - ناشناس - آزاده جانباز عباس باقری فرزند حسینعلی

اسیر و گرفتار بودیم ولی عشق به اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش و ائمه معصومین همچنان در قلب هایمان فواران می زد . محرم که می شد محدودیت مراسم های مذهبی به اجرا در می آمد .

جمهوری عراق کشوری است که حدود سی و دو میلیون نفر جمعیت دارد و 65 % مردم آن شیعه و 80 % عرب هستند .

scan0081.jpg
اردوگاه موصل عراق محل نگهداری اسرای ایرانی

سومین نفر از راست: آزاده جانباز قدرت الله ایزدی فرزند عباس اهل شهر نراق


با این وجود مسئولین اردوگاه های اسرای ایرانی در عراق عمدتا از روی عمد از غیر شعیان انتخاب می شدند . بعضی از مسئولین عراقی حتی از افرادی انتخاب می شدند که با شیعه گری مخالف بودند . اگر هم شیعیان در لابلای سربازان و درجه داران ارتش عراق در اسارتگاه اسیران ایرانی بودند مجبور بودند اعتقادات خود را پنهان کنند .


القصه ایام محرم خصوصا دهه اول آن عزاداری برای عشقمان امام حسین(ع) و خاندان پاکش با محدودیت و ممنوعیت مواجه می گردید . شب های محرم اسیری نگهبان می شد تا از نزدیک شدن سربازان عراقی به آسایشگاه اطلاع رسانی کند . مداح هم با اینکه فریاد در دل داشت به آرامی و آهستگی روضه و نوحه می خواند و ما گریه کنان بر سینه می زدیم .

scan0077.jpg

اردوگاه موصل عراق محل نگهداری اسرای ایرانی

نفر اول از چپ : آزاده جانباز قدرت الله ایزدی فرزند عباس اهل شهر نراق


به محض اینکه سرباز عراقی نزدیک می شد نگهبان آسایشگاه هشدار می داد و اسیران با سرعت به زیر پتوها خزیده و خود را به خواب می زدند . سرباز که فاصله می گرفت دوباره ذاکر اهل بیت شور می گرفت و اسیران در محل استراحت خود نشسته و به عزاداری ادامه می دادند .



هشت سال در ظهر عاشورا در اردوگاه موصل یاد و خاطر عزاداری و حیدر حیدر گفتن های مردم متدین شهر نراق در پای دو نخل با عظمت را در ذهنمان مرور می کردیم . آنان نیز مسلما به یاد ما بودند .

18.7.90027.jpg

ایزدی در سالهای دفاع مقدس

دفاع مقدس که پایان گرفت و سال 1369 آزاد و به ایران بازگشتیم آزادانه و خالصانه به عزاداری پرداخته و به مظلومیت و غربت امام حسین(ع) اندوهگین می شویم .


1 (19).jpg

هیئت های کفن پوش ؛ زنجیر زن ؛ سینه زن و دستجات به سمت بقعه امامزادگان سلیمان و یحیی می روند و فریاد می زنند: شاه سلام علیک ای خلف بو تراب .


3.jpg

اردوگاه موصل عراق محل نگهداری اسرای ایرانی

نفر سوم از راست : آزاده جانباز قدرت الله ایزدی فرزند عباس اهل شهر نراق


و در ادامه آن به گلزار شهیدان رفته و دور قبور 80 شهید شهرمان حلقه زده و یاد شش شهید گمنام را گرامی می دارند برایم خاطرات هشت سال سختی عزاداری در اردگاه موصل عراق تداعی می گردد .


image4445.jpg

آزاده جانباز قدرت الله ایزدی فرزند عباس اهل شهر نراق شماره کارت اسارت3083

۹۲/۰۹/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook