سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شهادت فرزند مامور ژاندارمری نراق در فکه

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۰۸ ق.ظ

مهدی خانعلی زاده در سال 1343 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی چشم به جهان گشود . پدرش قاسم خانعلی زاده در آن زمان به عنوان ژاندارم در پاسگاه ژاندارمری نراق انجام وظیفه می نمود .

bhiohk.jpg
شهید مهدی خانعلی زاده

 مادرش خانم فاطمه صادقی فرزند آقاجان اهل روستای جاسب بانویی صبور و مومنه بود که به شغل خیاطی مشغول بود . این مادر پس از فوت در قطعه مربوط به خانواده های شهدا در بهشت زهرا(س) دفن گردید .

cgjj.jpg

مهدی هفت سال زندگی شیرین و کودکی خود را در نراق سپری و سال 1350 همراه خانواده شامل پنج پسر و چهار دختر به تهران مهاجرت کردند .

نراقی های زیادی همچنان اسامی و خاطرات این خانواده را فراموش نکرده اند . هوشنگ – محسن – حسن – مرحوم حسین – علی – مهدی - جواهر – پری – زهرا و صدیقه نام های آشنایی هستند که در خانواده خانعلی زاده زندگی می کردند . دو دختر و دو پسر این ژاندارم زحمتکش طی 12 سالی که در نراق ماموریت داشت به دنیا آمدند .

dkjut.jpg
مهدی سال 1352 نه ساله بود که پدرش قاسم خانعلی زاده فوت و از نعمت او محروم گشت . قاسم آقا اهل کرمان بود که پس از فوت در بهشت زهرا(س) تهران قطعه 5 ردیف 128 شماره 17 خاکسپاری گردید .

مهدی به همراه مادر و خواهران و برادران زندگی را به اتکال به خداوند متعال با موفقیت سپری کردند .

hjh.jpg

جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران که از اولین روز آبان 1359 آغاز شد مهدی 15 ساله بود . عشق و علاقه اش به امام راحل خمینی کبیر و خدمت به نظام مقدس در وی شور و شعف وصف ناپذیری ایجاد کرد . سال 1361 با دستکاری شناسنامه اش موفق به اعزام به جبهه های نور علیه باطل نگردید . مجبورا به حفاظت از دست آوردهای انقلاب پرداخت.


sryufy.jpg

شهید خانعلی زاده در سالهای دفاع مقدس

سرانجام در سن 19 سالگی با پیوستن به بسیجیان دریا دل در صفوف جهادگران الهی به همراه برادرش راهی کردستان گردید . مدت دو سال با متجاوزین عراق و گروه های ضد انقلاب داخلی به نبرد پرداخت و از ناحیه دست و صورت مجروح گردید .

یکسال رنج این صدمات را برای رضای خدا تحمل کرد و مدتی بر روی تخت بیمارستان طالقانی تهران بستری گردید . هیچگاه زبان به شکوه نگشود . خود را سرزنش می کرد و می گفت من لیاقت برای شهادت نداشتم و خود را در این مرحله ناموفق می دانست . به شوخی می گفت در امتحان الهی تجدید آوردم و نیاز هست دوباره امتحان بدهم .


ggs.jpg

خانعلی زاده در کنار همرزمانش

این جانباز فداکار پس از اینکه جراحتش کمی التیام یافت خدمت خود را در صنایع دفاع و در واحد تسلیحات دنبال کرد و در دوران خدمت به خاطر فک شکسته اش تحت درمان بود .

مهدی قلبی عاشق و روحی سرشار از حماسه و ایثار داشت فلذا تاریخ 5/12/1364 پشت جبهه و تسلیحات را با هماهنگی مسئولش ترک کرد و به همسنگرانش به خطوط مقدم نبرد پیوست . سرانجام بعد از یکسال حضور در میادین مقاومت در مقابل تهاجم ارتش عراق تاریخ 13/2/1365 در منطقه فکه به شهادت رسید و به آرزویش دیرینه اش دست یافت .


cgjj.jpg

پیکر مطهرش پس از تشیع باشکوه در قطعه 53 ردیف 164 شماره 1 بهشت زهرا(س) تهران در دل خاک ماموا گرفت .


شهید مهدی خانعلی زاده در دفتر خاطرات خود نوشته است :


دیشب شب جمعه و رزم شبانه داشتیم . بچه ها از اینکه دعای کمیل برگزار نشد ناراحت شدند . ما به طرف دزفول حرکت کردیم . حدود 5 کیلومتر به مزار شهدا یا به قول بچه ها شهید آباد رسیدیم . همانجا دعا را برگزار کردیم . در جایی که شهدا خوابیده بودند و بر ما نظر داشتند .
خدایا از تو می خواهم لیاقت و سعادت کشته شدن در راه خودت را نصیب من کنی . خدایا در قیامت با کرم و رحمتت با ما برخورد کن نه با عدل خودت .


فرازهایی از وصیتنامه شهید مهدی خانعلی زاده :


اگر خداوند توفیق داد و این سعادت بزرگ یعنی شهادت را نصیبم کرد از شما می خواهم برای بخشیده شدن گناهانم دعا کنید و خدا مرا مورد آمرزش قرار داد .

سخنی با شما جوانان مملکت دارم به جبهه یعنی دانشگاه اسلامی رو کنید تا خدا را ببینید و خود را بشناسید . دوستان خوبم مرا حلال کنید و از غفلت خارج شوید . من مرگ با عزت را ترجیح دادم .

ftuiftu.jpg

سخنی با مادر عزیزم : مادر جان مرا حلال کن . می دانم پسرخوبی نبودم و نتوانستم ذره ای از وظیفه ام را نسبت به تو ادا کنم . خدایا مرا ببخش از اینکه در حق مادرم کوتاهی کردم . مادرجان بیاد داشته باش که ما امانتی در دست شما هستیم پس راضی به رضای خدا باش . از خدا می خواهم تو را با حضرت فاطمه(س) محشورکند .

sryufy.jpg

الان مدتی است خود را در حالی می بینم دست و پا در بدن ندارم شاید خواست خدا باشد که به این صورت به پیش ابا عبدالله علیه السلام بروم . جانم فدایت یا حسین(ع) .برایم ختم نگیرید و به یاد خانواده های مفقود الااثر باشید . به دیدار خانواده های شهداء بروید و از آنها روحیه بگیرید .

dsc00305.jpg

  مرحوم جانباز حسین حیدری

روح جانباز حسین حیدری فرزند محمد علی که در زمان حیاتش مطالب فوق را از خانواده شهید پی گیر بود شاد باد و با شهدا محشور گردد .


از خواهر شهید سرکار خانم صدیقه خانعلی زاده و همسر محترمشان آقای عباس حیدری فرزند نادعلی در تهیه گزارش و ارائه عکس ها متشکریم .



وبلاگ سلحشوران شهر نراق 21/9/1392


۹۲/۰۹/۲۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook