سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بر اساس ماده واحده ای که به شماره 2478/7 تاریخ 30/4/1358 با امضای نخست وزیر ایران آقای مهدی بازرگان امضا گردید ژاندارمری کل کشور می تواند به منظور رفع احتیاج موقت کادر انتظامی خود تا دوازده هزار نفر از افراد ذیصلاح جوانمرد به صورت قراردادی به مدت یکسال با دستمزد ماهانه حداکثر 25000 ریال معادل دو هزار و پانصد تومان و روزانه 180 ریال بابت ارزش جیره غذایی منعقد نماید .

vq0j_iri.gendarmerie.svg.png

در صورت نیاز ژاندارمری کل کشور تمدید قرارداد برای یکبار بلامانع است . استخدام جوانمردان واجد شرایط خدمت در کادر ثابت در طول مدت قرارداد بلامانع است که در اینصورت مدت خدمت غیر رسمی آنان در صورت پرداخت کسور بازنشستگی به صندوق بازنشستگی ژاندارمری کل کشور جزو خدمت رسمی آنان احتساب خواهد شد . اعتبار پرداخت حقوق و مزایای این افراد از محل اعتبار مربوط در بودجه عمومی دولت قابل پرداخت خواهد بود .

uahv_13921119000414_photol-600x330.jpg

بر این اساس ژاندارمری شهر نراق که زیر نظر هنگ شهرستان محلات فعالیت می کرد و سرآمد ژاندارمری های منطقه بود شروع به جذب " جوانمرد " نمود .

 آقای ماشاءالله یوسفی فرزند قاسم در خصوص نحوه جوانمرد شدنش به "سلحشوران شهر نراق " اظهار داشت :

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) طرحی به ژاندارمری کل کشور اعلام شد تا از چهره های مومن و نسبتا انقلابی به عنوان جوانمرد استفاده شود .

39qh_image5912.jpg    3b3_حاج_محمود2.jpg

ماشاالله یوسفی

جوانمردان در کنار سایر نیروها وظیفه برقراری آرامش و حفظ امنیت ؛ جلوگیری از راهزنی و راهبندان ؛ چپاول و غارت ؛ پاکسازی محیط و حفاظت از اسناد داخلی و...   را به عهده داشتند .

2pfs_13920426114209458848273.jpg

این عده که بعضا به سازمان جوانمردان نیز مشهور بودند در مناطقی مثل کردستانات و سیستان و بلوچستان و استان های مرزی کاربردی بیشتری داشتند . جوانمرد ابتدا از افراد عادی استخدام می شدند ولی به مرور شرط داشتن تحصیلات دیپلم شامل استخدام آنان شد .

 

xll_fajr-islamic-revolution-in-iran.jpg

 

بنده مرداد 1358 در پاسگاه ژاندارمری زادگاهم نراق مشغول به کار شدم و تا آبان همان سال به مدت چهارماه اشتغال داشتم که به دلیل عدم روحیه نظامی گری و مشکلات دیگر از آنجا جدا شدم .

 

fbxp_img_2924.jpg   l2ua_img_2923.jpg

احمد حمزه ای

 

نراقی های دیگری که جوانمرد شدند آقایان : قهرمان(دلاور) قاسمی ، احمد حمزه ای ، محمود ایزدی ، محمد شوری و... بودند که فقط آقای شوری در پاسگاه ماندگار و درجه دار شد و شهریور 1366 طی درگیری با ضد انقلاب(عناصر مزدور حزب دمکرات) در محور مهاباد به شهادت رسید .

gtyw_96101108778381309359.jpg   9nzc_27425089459479120737.jpg

شهید محمد شوری

 

آقای محمود ایزدی فرزند حسین دیگر جوانمرد  به "سلحشوران شهر نراق "بیان داشت :

 

 پس از پایان خدمت سربازی ام در مغازه جوشکاری در شهرستان دلیجان مشغول شدم . خرداد 1358 در شهر نراق با حجت الاسلام علی محمد حیدری مواجه شدم که ایشان گفت شما چهره انقلابی هستید و سفارش نامه ای برایم نوشت و فرمود خودت را به گروهان ژاندارمری شهرستان محلات معرفی کن .

 

i2rt_cxfhjkuii.jpg       drl_dryuify.jpg

محمود ایزدی

 

ثبت نام اولیه صورت و مصاحبه ای شکل گرفت و پس از طی مراحل گزینش که همه در یک روز انجام پذیرفت به عنوان اولین "جوانمرد" جهت اشتغال به پاسگاه ژاندارمری نراق معرفی شدم .  با تبلیغات بنده آقای محمود حسینی فرزند سلطانعلی به حجت الاسلام علی محمد حیدری مراجعه و به همان سبک دومین جوانمرد نراق در پاسگاه شروع به کار نمود .

 

u5rp_img_7442.jpg     qtre_ffdtyu.jpg

محمود حسینی

 

در روزهای بعد به ترتیب آقایان قهرمان قاسمی فرزند غضنفر ، احمد حمزه ای فرزند حمزه ، ماشاءالله یوسفی فرزند قاسم و محمد شوری فرزند موسی نیز به جمع جوانمردان پیوستند . ششمین نراقی که در حلقه جوانمردان قرار گرفت احمد ایزدی فرزند حسین بود که به دلیل پر شدن حجم نیرو به پاسگاه ژاندارمری شهرستان دلیجان معرفی گردید . 


                   6q6m_xdtujxgj.jpg   u94x_img_4203.jpg

احمد ایزدی

 

این تعداد جوانمرد در خدمت استوار عزت الله  استاد محمد فرزند شکرالله اهل اراک به عنوان اولین فرمانده پاسگاه ژاندارمری شهر نراق پس از پیروزی انقلاب بودیم . جوانمردان با شیفت بندی که کرده بودیم 24 ساعت کار و 24 ساعت استراحت می کردیم .

ccqy_dsc00033.jpg

قهرمان قاسمی مشهور به دلاور

بعد اختلاف و مشکلاتی پیش آمد و از جمله موضوع بودجه نیز باعث شد که یا باید برای رسمی شدن به آموزش های خاص می رفتیم و یا تسویه حساب کنیم . تا قبل از پایان سال 1358 از جمع ما شش نفر فقط محمد شوری ماندگار شد و مدتی بعد به استخدام رسمی در آمد و هشت سال بعد در مقطع دفاع مقدس به شهادت رسید .

o2v6_vgukvcguk.jpg

حاج محمود ایزدی در لباس مقدس سربازی

 

آن مقطع استوار یکم عزت الله   استاد محمد به عنوان فرمانده  و استوار دوم محرم رضایی اهل ساوه جانشین  و نفر سوم گروهبان سوم علی طلبکار و یک راننده به شهرت امیری اهل اراک و بقیه جوانمردان  در پاسگاه نراق فعالیت داشتند . 

4dju_img_0019.jpg          49f_img_0018.jpg
عزت الله استاد محمد

یادآوری می گردد دومین رئیس پاسگاه نراق بعد از انقلاب آقای ... دلاوری  و سومین فرد آقای ... شاهقلی هر دو اهل دلیجان انجام وظیفه می نمودند .

t8su_cfhkcgk.jpg

سایت سلحشوران شهر نراق 20/11/1392

 

۹۲/۱۱/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook