سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سال 1357 سیزده ساله بودم . اولین تظاهرات ضد طاغوت پهلوی در نراق شب ها صورت گرفت . آغاز حرکت نیز از مقابل مسجد جامع بود.

tyvx_1_(87).jpg
عباس حیدری

 اوج خروش انقلابی مردم ایام محرم خصوصا دهه اول آن از تاریخ 10/9/1357 لغایت 20/9/1357 بود . روز تاسوعا و عاشورا فریاد نراقی ها در هیئت های مخصوص به خود بر علیه دیکتاتوری محمد رضا شاه تماشایی و غوغایی بر پا کرد .
dtnw__mg_5718.jpg
آن روزها رسم بود مردم به شهرها و روستاهای هم می رفتند و از اقدامات هم بر علیه حکومت ستم شاهی پشتیبانی و با هم پیمان می بستند .

tk1o_1_(25).jpg

پاسگاه ژاندارمری شهر در مقابل اراده امت کاری از دستش بر نمی آمد . بیشترین نگرانی و مشکل من پدرم آقای حسن حیدری فرزندنصرالله(1310 - 1371) بود . ایشان بعضی موقع ها اجازه نمی داد تا در راهپیمایی ها شرکت کنم و مخالفت می ورزید .

   3a5v__mg_5716.jpg

محمد رضا در کنار پدرش عباس حیدری


 

وقتی می دید من هم ادای احترام می کنم و هم به فعالیت هایم ادامه می دهم چاره ای اندیشید .
4enf_img_2941.jpg

شب هایی که تظاهرات بر پا بود کفش هایم که عموما گیوه بود را قایم می کرد تا من نتوانم به بیرون منزل بروم .

l0pq_1_(15).jpg


خبر نداشت من بزرگ شده بودم و گیوه های خودش به پایم اندازه می شد . پاشنه گیوه ها را ور کشیده و همزمان با سایر مردم به تظاهرات ضد شاه می رفتم .

gcgi__mg_5717.jpg

عباس حیدری فرزند حسن اهل شهر نراق23/08/1392

۹۲/۱۱/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook