سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

تاریخ 22 تیر ماه 1328 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی نوزادی متولد  شد که نامش را بهرام گذاشتند .


nidb_getveteranpicture.aspx.jpg

شهید سرتیپ بهرام قاسمی

 

پدرش آقای مظفر قاسمی فرزند محمد بود که بعد از فوتش  در بقعه امامزاده زبیده خاتون از نسل چهارم امام جواد(ع) دفن گردید .مادرش خانم مرصع یوسفی فرزند علی اهل نراق که پس از فوت در گورستان ابن بابویه شهر ری به خاک سپرده شد .


55f2_عکس۰۳۴۲.jpg

یادمان شهید در زادگاهش نراق

 

بهرام سال 1334 وارد کلاس اول ابتدایی شد و تا دریافت سیکل در زادگاهش نراق تحصیل نمود . سال 1343 برای ادامه تحصیلات به همراه تنها خواهرش سرکار خانم حشمت قاسمی راهی شهرستان محلات در 40 کیلومتری نراق گردید .  

 

دیپلم ریاضیات را دریافت و سپس به دبیرستان نظام رفت. به علت علاقه اش به ارتش تاریخ 14/5/1346 وارد دانشکده افسری در تهران شد . پس از گذراندن دوره سه ساله دانشکده به مرکز آموزش زرهی شیراز منتقل و دوره مقدماتی زرهی را با موفقیت سپری کرد . به دلیل همت و شایستگی اش درجات مورد نیاز را زودتر دریافت کرد .

 

9u92_عکس۰۳۴۱.jpg

آقای قاسمی حدود سال 1352 به کشور انگلستان اعزام شد تا در دوره فراگیری تانک پیشرفته چیفتن آموزش ببیند . آن زمان ایران خرید تعدادی تانک چیفتن را از بریتانیا قرارداد بست که به شیر ایران لقب گرفت . 

egxa_0079.jpg

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام سید روح الله خمینی(ره) و با شروع جنگ تحمیلی توسط دشمنان در تاریخ 31 شهریور 1359 وارد نبرد شد . او طاقت چکمه های بیگانه در سرزمین ایران را نداشت و لذا شجاعانه به پا خاست .

9iwr_emam-www.iransit.com_06.jpg

سردار قاسمی  همراه با لشکر 92 زرهی خوزستان حماسه های جاوید و سلحشورانه ای از خود به یادگار گذاشت .  در عملیات های مختلفی از جمله فتح المبین ؛ رمضان ؛ بیت المقدس ؛ بدر، خیبر ؛ والفجر 8 ؛ کربلای 5 شرکت داشت و  طی این عملیات ها در مشاغلی همچون فرماندهی دسته، معاونت و فرماندهی گروهان و ... خدمت کرد .

آخرین مسئولیت او فرماندهی تیپ 3 لشکر 92 زرهی اهواز بود . بهرام علاوه بر اینکه یک ارتشی و نظامی بود یک ورزشکار و نیروی چابک و ورزیده به حساب می آمد .

6lgo_2قاسمی.jpg

زمانی با یک دستگاه تانک جلوی پیشرفت و عبور واحدی از ارتش عراق را در جبهه های استان کرمانشاه می گیرد تا اینکه در اوج درگیری به شدت مجروح گردیده و مدتی در بیمارستان مرحوم محمد نمازی شیراز بستری بود .


99l1_عکس۰۳۴۰.jpg

                                                                                                                                                                                                                                         یادمان شهید در زادگاهش نراق

ترکش های زیادی را دکترها از بدنش خارج کردند و پس از حدود 40 روز زمانیکه از بیمارستان ترخیص شد به جای استفاده از مرخصی استعلاجی و استفاده از دوره نقاهت خیلی زود به جبهه های حق علیه باطل باز می گردد .

امیر سرتیپ بهرام قاسمی زمانیکه که از خطوط جبهه برای سرکشی و ملاقات خانواده اش به تهران می آمد سعی می کرد در محله محل سکونتش از خودش نشانی از مقام و برتری بروز نکند . لباس معمولی می پوشید و زمانی هم که لباس درجه داری اش را به تن می کرد کاپشن روی آن می پوشید تا درجه اش هویدا نباشد .

 

48w3_عکس۰۳۴۳.jpg

خیلی اجازه نمی داد ماشین به دنبالش درب منزل بیاید . بیشتر سعی می کرد شبانه بیاید و صبح زود از منزل خارج شود . او قلبی مالامال از محبت و عشق به وطن و مملکت ایران داشت . ماخوذ به حیا بود و نمی خواست مطرح شود . شکوه و جلال را از خداوند طلب می کرد .

6yx5_رزمایش.jpg

 سرتیپ بهرام قاسمی نراقی در چهل سالگی سرانجام  تاریخ 10/6/1368 هنگام رزمایش بیعت در بهمن شیر خوزستان به دلیل اشکال در کار نیروهای خودی و بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ 151 میلی متری به جایگاه فرماندهان به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشیع باشکوه در قطعه 29 ردیف 6 شماره 16 بهشت زهرا(س) تهران دفن گردید .


v0is_image۲۴۸۹.jpg

 

روی سنگ قبر شهید سرتیپ بهرام قاسمی نوشته شده :

این آرامگاه ابدی سردار رشید و جوانمردی بی نظیر و نمونه محبت و ایثار است که با پیکری پر جراحت میادین جنگ را ترک نکرد تا به دیدار خالق شتافت . روحش شاد ؛ یادش گرامی و نامش جاودانه خواهد ماند .

 

قبر این شهید با فاصله چهار قبر در جوار سید شهیدان اهل قلم و مستند ساز تلویزیونی روایت فتح شهید سید مرتضی آوینی و در چند متری فرماندهان عالیرتبه ارتش از جمله شهید سرلشکر منصور ستاری خواص و سپهبد علی  صیاد شیرازی قرار دارد .

  ay5_21.jpg

همزمان با قاسمی سرتیپ جواد علی   گندمکار فرزند قربانعلی متولد 1322 با داشتن چهار پسر و سه دختر  تاریخ 10/6/1368 به شهادت رسید . شهید گندمکار اهل روستای شیدان از توابع شهرستان بوانات استان فارس و در مقطع دفاع مقدس فرمانده گردان 283 از لشکر 92 زرهی خوزستان بود . پیکر مطهر شهید جواد علی گندمکار در  شیراز  خاکسپاری گردید .

 

همسر شهید بهرام سرکار خانم جلالی توانسته دو فرزندشان سودابه و سروش قاسمی را تا مدارج تحصیلات شایسته و زندگی سالم رهنمون باشد و زندگی ساکت و آرامی را سپری کنند .

1hij_0043.jpg

دیگر شهید منتسب به این خانواده علی اصغر  آقازمانی فرزند علی محمد اهل شهر نراق تاریخ 7 تیر 1360 در انفجار حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین به شهادت رسید .

 pwbs_img_2011.jpg

از جناب آقای یارمحمد قاسمی فرزند میرزامنصور  باجناق و پسر عموی شهید صمیمانه تقدیر و تشکر کرده و از لطف ایشان بی نهایت سپاسگزاریم .

 

۹۲/۱۲/۱۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳)

۲۷ خرداد ۹۹ ، ۲۲:۴۸ سلحشوران شهر نراق

زندگینامه شهید بهرام قاسمی فرزند مظفر اهل شهر نراق

تیمسار سرتیپ دوم شهید بهرام قاسمی فرزند مظفر، در تاریخ 1328/04/23 در شهر نراق دنیا آمد. پس از طی دوران طفولیت به مدرسه رفت و تحصیلات خود را با اخذ دیپلم ریاضی در سال 1347 به پایان رسانید. در سال 1348 در آزمون دانشکده افسری شرکت نمود و پس از قبولی وارد دانشکده شد و سه سال بعد با اخذ لیسانس نظامی در رسته زرهی با درجه ستوان دومی، فارغ التحصیل گردید.بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با گذراندن دوره ستاد و فرماندهی مدرک «فوق لیسانس» را نیز دریافت نمود.
در طول جنگ تحمیلی در کلیه عملیات های ارتش به عنوان فرمانده گردان آفندی حضوری فعال داشت. او فرمانده تیپ دوم لشگر 92 زرهی اهواز بود و سرانجام در تاریخ 1368/06/10 بر اثر اصابت ترکش توپخانه 152 میلی متری خودی در حین مانور «بیعت» در منطقه عملیات ابو شانک در 12 کیلومتری جاده آبادان ـ ماهشهر به شهادت رسید.
روحش شاد و یادش گرامی باد
۲۷ خرداد ۹۹ ، ۲۲:۴۹ سلحشوران شهر نراق

زندگینامه شهید بهرام قاسمی فرزند مظفر اهل شهر نراق


شهید بهرام قاسمی در تاریخ 22 تیر ماه 1328 در نراق متولد شد. دیپلم ریاضیات را گرفت و سپس به دبیرستان نظام رفت. به علت علاقه وافرش به ارتش وارد دانشکده افسری شد و پس از گذراندن دوره سه ساله دانشکده به مرکز زرهی شیراز منتقل شد و دوره مقدماتی زرهی را طی کرد .
پس از انقلاب و با شروع جنگ همراه با لشکر 92 اهواز در عملیات های مختلفی مثل بدر، خیبر، والفجر 8، کربلای 5، بیت المقدس، فتح المبین و رمضان شرکت مستقیم داشت و در طی این عملیات ها در مشاغلی همچون فرماندهی دسته، معاونت و فرماندهی گروهان و ... خدمت کرد. آخرین مسئولیت او فرماندهی تیپ 3 لشکر 92 زرهی اهواز بود که سرانجام در تاریخ 10/6/68 هنگام مانور بیعت بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ 151 م.م به جایگاه به شهادت رسید



روحش شاد و یادش گرامی باد
۲۷ خرداد ۹۹ ، ۲۲:۵۲ سلحشوران شهر نراق

زندگینامه شهید بهرام قاسمی فرزند مظفر اهل شهر نراق


شهید بهرام قاسمی بیست و سوم تیر ۱۳۲۸، در نراق چشم به جهان گشود. پدرش مظفر و مادرش،مرصع نام داشت. تا کارشناسی ارشد در رشته علوم فنون نظامی درس خواند. تیمسار سرتیپ دوم بود. سال۱۳۳۵ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. از سوی ارتش در جبهه حضور یافت.
دهم شهریور ۱۳۶۸، در جاده ماهشهر بر اثر اصابت سهوی گلوله نیروی خودی شهید شد. مزار او نزدیک مزار سید مرتضی آوینی در قطعه 29 ردیف 6 شماره 12 در بهشت زهرای تهران واقع است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook