سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

قدرت الله کمره ای فرزند رمضان سال 1340 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد شد.

ryai_127_(2).jpg
سردار شهید قدرت الله کمره ای

او در خانواده ای مذهبی و کشاورز رشد کرد ودوران کودکی را سپری نمود. تحصیلات ابتدایی را در نراق و بقیه را تا سوم متوسطه در شهرستان دلیجان و قم با موفقیت به پایان رسانید.

vx9g_127_(3).jpg

از نوجوانی نسبت به دنیا و مظاهر فریبنده ی آن بی اهمیّت بود و اخلاق نیکو و پسندیده اش در خانه و مدرسه نسبت به دوست و فامیل باعث شد که از احترام فوق العاده ای برخوردار شود.

z4wc_127_(14).jpg

 

در جلسات مذهبی و سیاسی به خصوص نمازهای جماعت شرکت می کرد. به اسلام و رهبر کبیر انقلاب آیت الله سید روح الله خمینی(ره) علاقه ی خاصی داشت . در تمام عرصه های مبارزاتی که بر علیه رژیم ستم پیشه پهلوی برپا می شد فعالانه شرکت داشت.

c2mq_127_(1).jpg

او یکی از فعالترین افراد در پخش اطلاعیه های حضرت امام خمینی بود و می کوشید تا آنها به موقع به دست مردم برسد تا آنها با الهام گرفتن از فرامین الهی این مرد بزرگ بهتر در راه مبارزه با فرعون زمانشان قدم بردارند.

 

qssu_127_(6).jpg
سردار شهید قدرت الله کمره ای ، سردار شهید قاسم جعفری

نهاد پاک و تربیت صحیحش از او فردی عاشق اسلام و امام و انقلاب و مردم ساخته بود. به ولایت فقیه اعتقاد داشت، به همین جهت با شروع جنگ تحمیلی خود را مکلف به پاسخ به ندای رهبر انقلاب می دانست .

ee8x_127_(21).jpg


قدرت الله بسیجی بود و اولین استارت جبهه اش خرداد 1360 زده شد و با همرزمانش در پدافندی عملیات " فرمانده کل قوا خمینی روح خدا " در جبهه انرژی اتمی آبادان حضور داشت . 10  مرداد 1360 بسیج نراق را در ساختمانش تاسیس کردند . نام نیکوی ایشان در لیست 18 نفر هسته اولیه موسسین بسیج در نراق وجود دارد .دومین اعزام به جبهه اش 9 آبان 1360 به مدت سه ماه صورت گرفت

.
lqw3_127_(12).jpg


وی به همراه یارانش در جبهه محمدیه دارخوین مستقر و در پدافندی عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان حضور داشت . و به همین ترتیب تا انتهای جنگ نقش فعالی در دفاع مقدس ایفا کرد .

35o4_shahid_kamare1.gif

تاریخ 5/4/1361 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات درآمد. او نیز همچون دیگر همرزمانش پشت جبهه را دوست نداشت و می کوشید تا همیشه در کنار رزمندگان باشد .

0w8a_image4341.jpg

در طول عمر بابرکت خود 42 ماه در جبهه حضور داشت. کمتر به مرخصی می آمد . یک نوبت از ناحیه فک مجروح و سه مرتبه شیمیایی گردید . زمانیکه مجروح شیمیایی بود کسی از بستگان اطلاع دقیقی از این موضوع نداشتند .


ncdh_shahid_kamare3.gif

  شهید محسن کمره ای

برادر زاده اش محسن کمره ای فرزند علی که مدتی باهم در جبهه بودند تاریخ 24/5/1364 طی پدافند عملیات عاشورای 2 در جبهه چنگوله استان ایلام به شهادت رسید . پس از این واقعه روحیه مقاومت و مداومت در راه اعتلای کلمه الله در وی تقویت شد .


4kok_shahid_kamare2.gif

  شهید جعفرعلی  کمره ای

دوست و پسر عمویش جعفرعلی کمره ای فرزند فتحعلی تاریخ 11/2/1366 در روستای مرزی کوره شیر سردشت استان آذربایجان غربی در مصاف با نیروهای تجزیه طلب حزب منحله دمکرات کردستان مظلومانه به شهادت رسید .

5j3o_image4357.jpg

دوستانش در آخرین دیداری که با سردار داشتند درخواست شفاعت از او در قیامت می کنند . این انسان ملکوتی در جواب می گوید هرکس باید برای خود در این دنیا توشه آماده کند , خداوند بهشت را به بهاء می دهد نه بهانه .

01h1_image4347.jpg

سردار قدرت الله کمره ای فرمانده مخابرات لشکر مهندسی رزمی 42 قدر (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) بود . او به عنوان پیک فرمانده لشکر در کنار رزمندگان گزارش خط مقدم را به فرمانده می رساند.  در طول 42 ماه حضور تاثیر گذار جبهه در عملیات های متعدد شرکت داشت . نهایتا دو ماه به پایان جنگ تحمیلی تاریخ 4/3/1367 در پدافندی جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان بر اثر ترکش توپ به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

hmq5_127_(9).jpg
شهید قدرت الله کمره ای ، شهید سید غلامرضا باشی

 

تنها فرزند و یادگار سردار شهید قدرت الله سرکار خانم زینب کمره ای که اکنون زندگی زینب گونه ای را با همسر و فرزندشان سپری می کنند و از رهپویان پدر می باشد . مشارالیها و خانواده اش در زعامت ولایتمداری آیت الله سید علی خامنه ای(حفظ الله) امیدوارانه به زندگی زیبای خداوند می اندیشند .

به رسم ادب و فراموش نشدن نام زیبای این سردار شهید در این خانواده قدرت الله دیگری پا به عرصه هستی گذاشت و نامش قدرت الله کمره ای فرزند محمد رضا نهاده شد .


pmrr_127_(17).jpg

۹۲/۱۲/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook