سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

پنج شنبه 7/1/1393 شانزدهمین یادواره شهیدان شهر نراق در مسجد جامع برگزار گردید . گفتم انتقادهایی بکنیم شاید برای فرصت های بعد تاثیراتی داشته باشد . بنابراین فرد یا گروهی ناراحت نشود و به دل نگیرد .

 

75zn_img_0671.jpg

یادواره خلاصه شده به اینکه فقط و فقط یک روحانی و یک مداح دعوت شود و مجلس دو ساعته را بگذرانیم . نه از یک سردار دفاع مقدس که راوی شایسته ای است خبری است و نه اجازه داده می شود فرزند شهیدی دکلمه ای بخواند و درد دلی بسراید .
 
کلیب های مربوط به شهیدان و عکس های رزمندگان و جانبازان هم که دارای آهنگی ضعیف است ، نمایش آن در مسجد جامع نراق حرام است .

0418_yadvareh.jpg

از یادواره شانزدهم متاسف شدم .  روحانی معزز و مداح مجلس به جای پرداختن به حماسه های بی نظیر 80 شهید و 8 آزاده و 98 مجروح نراقی که در دفاع مقدس جانانه ایفای نقش کردند به مقاومت اسرای شهرهای دیگر در اردوگاه های عراق و به شهیدان استان های دیگر پرداختند .

4i1g_img_0657.jpg

نمی دانم این نمونه از ذاکرین و ناقلین دفاع مقدس تا که باید پول هنگفتی را دریافت کنند و در قبال ساعتی که در اختیارشان هست هیچ مطالعاتی نداشته باشند .  با ضرس قاطع می گوییم هر ذاکری که مطالعه نداشته باشد به تعریف کردن خواب مادر بزرگ ها و پدران متوسل می شود .

hq8y_img_0659.jpg

سال قبل دکتر جمشیدی دو روز به مطالعه وصیتنامه و زندگینامه شهیدان نراق پرداخت و مجلس را متحول کرد و قبل از تهیه نوشته ها و مطالبش حتی حاضر نشد غار چال نخجیر و یا مکان های تاریخی نراق را مشاهده کند و الحق هر پولی دریافت کرد نوش جانش .


r4bq_155038_419.jpg

فرزاد جمشیدی در یادواره 1392

مردم فداکار نراق طی هشت سال عاشقانه بالاترین خدمات و مساعدت را به فرزندانشان در سرحدات میهن اسلامی انجام دادند . به جنگ زده های خوزستان و حتی به زلزله زدگان و آوارگان از سیل همیشه همیاری داشته اند .

 2u2y_2560.jpg
بی حوصلگی و عدم توجه به شهیدان آنقدر مشهود است که بنیاد شهید شهرستان هم که متولی اصلی امور شهیدان است حتی ازنوشتن یک پلاکارد ده هزار تومانی اجتناب ورزید. سال قبل روحانی و مجری با مطالعه فرهنگ و زندگینامه شهیدان نراق تحول کم نظیری در مجلس به وجود آوردند .

bys7_img_0669.jpg


به عنوان یک شهروند حق اظهار نظر دارم و درخواست کنم مصلحت اندیشی و پرداختن به دو روز دنیا باعث رکود و جلوگیری پیشرفت زادگاهمان در صحنه های مختلف نشود . ما نباید ترسی از بیان انتقادهای سازنده داشته باشیم .بنده به ذکر فقط چندین مورد از سلحشوری جوانان این خطه می کنم که به فراموش سپرده شده اند . نیاز است روحانیون و ذاکرین برای فرصت های بعدی به آنان توجه لازم را داشته باشند :

 

- آقاعلی نراقی اولین روحانی شهید منطقه نراق و کاشان و... در مقابله با اشرار و نایبیان است .

 

- اولین سردار شهید و مظلوم منطقه در جنگ شهری کردستان از آن نراقی های اصیل است (محمدعلی قجری) .

 

قهرمان کانال(غلامعلی رضایی) طی عملیات کربلای 5 یک شیر مرد نراقی است.

 

- اولین مجروحین منطقه در ابتدای جنگ دو نراقی که یکی از آنها سرباز منقضی خدمت 56 می باشد.

 

- روحانیون نراق به تناسب تعداد و جمعیت بالاترین خدمات را در طول دفاع مقدس داشته و دو طلبه از بین آنان به شهادت رسیده اند(محمد رضارمضانی و  حسن کرباسی) .

 

- سید مرتضی بابایی نوجوان نراقی از 13 سالگی وارد جنگ شد و 103 ماه در جنوب و غرب و شرق کشور جانفشانی داشت .یعنی بیشتر از زمان جنگ سابقه جبهه دارد . اکنون از تولید کنندگان دام می باشد .

 

- چند جانباز بی دست و پا بین مجروحین داریم که اصلا ذکری از آنها نمی شود .

 

- آیا ذاکرین و روحانیون برای یکبار به شهید علی اصغر مهدوی که در عملیات مطلع الفجر در بلندی شیاکوه در مقابل دفع تجاوز ارتش عراق خاکستر شد پرداخته اند . والدینش در حسرت یک تکه استخوان شهید بودند که نیامد تا دق کردند و مُردند .

 

- پیکر مطهر محمد رضا پورصادقی 80 روز بین آتش و خون ماندگار شد تا خود و خانواده اش حماسه بیافرینند .

 

- اسدالله خسروی اولین شهید پایگاه بسیج در ابتدای تشکیل خانواده زندگی را رها و شهادت را در آغوش گرفت .

 

- آزادی خرمشهر طی عملیات بیت المقدس مرهون فداکاری شهدا از جمله پنج شهید نراقی هم هست .

 

- آیا تاکنون وعاظ برای یکبار اسمی از سرداران جنگ ؛ شهیدان محمدعلی قجری ، مظاهر لطفی ، کاظم محمودی ، قاسم جعفری ، قدرت الله کمره ای ، ابوالفضل شاطری و... برده اند؟

 

- راز شهادت همزمان حبیب بن شهدای نراق مندعلی نباتی و جوانترین شهید دانش آموز استان مرکزی علیرضا رزاقی چیست ؟

 

- عارف شهید حجت الله ایزدی قویترین نیروی اطلاعات لشکر 17 برای شناسایی دشمن در حلبچه عراق پایش قطع شد و بعد به شهادت رسید . وصیتنامه شهید از آیات قرآن استفاده شده و چرا نباید یکبار به این مهم پرداخته شود ؟

 

- جعفرعلی کمره ای سلطان منطقه سردشت نامش لرزه بر اندام چته های تجزیه طلب کومله و دمکرات می انداخت . دمکرات های ابله یک هفته پیکر مطهر وی و همرزمانش را نزد خود نگه داشتند تا مانور تبلیغاتی بیشتری داشته باشند و سرانجام رادیو بی بی سی انگلستان شهادت مظلومانه ایشان و دوستانش را به عنوان فرماندهان گردان ضربت سپاه اعلام نمود .

 

- راز شهادت دو دوست دیرینه غلامرضا یوسفی ها که هم نام و هم شهرت هستند و هر دو در کربلای پنج عاشقانه شربت شهادت نوشیدند در چیست ؟

 

- غیاث عابدی سر از بدنش جدا شد تا وجبی از خاک میهن به دشمن داده نشود . همسر مکرمه اش شش فرزند را به بهترین شیوه تربیت و رستگار کرد .

 

- حاجیه خانم عذرا شریفی مادر مکرمه سردار شهید قاسم جعفری خودش پیکر مطهر فرزندش را داخل قبر گذاشت .

 

- عید نوروز که همه پای سفره هفت سین بودند چهار نفر از مخلص ترین فرزندان نراق در فتح المبین به شهادت رسیدند . سه نفر اسیر شدند و هشت نفر مجروح شدند .

 

- نراق در 17 شهریور 1357 شهید علیرضا صادقی فرد دارد . کجا اسمی از او آورده شده است ؟

 

- نراق در 7 تیر 1360 در کنار بهشتی شهید علی اصغر آقازمانی دارد . کجا نامش برده شده است ؟

 

- جوانترین فاتح لانه و دانشجوی پیرو خط امام سید حسین میرسلطانی دارد که در جبهه شهید شد . کجا آوازه بلند او ذکر شده است؟

 

- نراق سه شهید مقطع انقلاب دارد . نامشان را کسی می داند ؟

 

- چند بار تا کنون برایمان گفته اند که نراق دو خانواده دو شهید محمودی دارد؟

 

- علیرضا فرزند عباسعلی نوروزی فقط 16 بهار از عمرش گذشته بود که شهید شد. آیا او را مشناسیم ؟

 

- هنوز پیکر مطهر سرباز شهید حمیدرضا انصاری بازنگشته است . آیا فردی او را می شناسد ؟

 

- سرتیپ بهرام قاسمی زخم جنگ در بدن داشت که به شهادت رسید .آیا کسی برای یکبار نام او را ذکر کرده است؟

 

- چه کسی تا کنون به اندازه یک خط از سجایای اخلاقی شهید علی اصغر فروغی شنیده است؟

 

- آیا یک نراقی به اندازه یک جمله از حماسه سلطانعلی مهدیزاده نراقی در فکه شنیده است ؟


-
چندین رزمنده و سلحشور به دیار باقی شتافته اند . در طول سال چند بار نامشان گرامی داشته شده است ؟ امیدعلی عظیمی ، سید مرتضی باشی ، حسن عابدینی ، حجت الاسلام سید ابوالفضل بابایی ، مسلم مرادی ، علی اکبر عبدلی ، علی اکبر بیابانگرد ، سیف الله اکبری

 

- تمام استان ها جانبازان 55 % را شهید محسوب می کنند . آیا ما روزمره معلولیت جسمی از جنگ مرحومین حاج محمود رزاقی و جانبازحسین حیدری را نمی دیدیم ؟ بنیاد خوشحال شد که ما بی توجهی کردیم تا دو پرونده به عنوان مزاحم از لیست آنها کمتر باشد . مخصوصا حسین را آنقدر با سرعت دفن کردیم که قدرت هر گونه تصمیم گیری را از متولیان امر گرفتیم . حداقل می توانیم یادشان را بیان کنیم تا تسکینی بر آلاممان باشد .

 

- آیا و آیا و آیا

 

حاضرم به اندازه سخنرانی های 20 منبر و 20 مداح باز هم از حماسه های جوانان این خطه مطلب بنویسیم . آیا باز هم بر در و دیوار شهرمان و بسیجمان و ادارات دولتی و خدماتی و ده ها مکان دیگر باید از حماسه های سایر شهرستان دیگر به عظمت یاد کنیم .

زود قضاوت نکنید . آنها نیز عزیز و قابل احترامند . ولی فرزندان خودمان هم نباید فراموش شود .

optr_yadvareh_02_20101227_1498581393.jpg

آخرین کلام اینکه من و تو هم دوست داریم در یادواره و سخنرانی های وعاظ از سلحشوری های نراق و نراقی ها بشنویم . آیا تا کنون اتفاق افتاده است ؟ پس سعی کنیم بومی سازی کنیم . حتی نام مراکز را به نام شهیدان خودمان و عالمان بومی انتخاب کنیم .

 

اگر فردی از مطالب رنجیده خاطر شد اطلاع دهد تا از او معذرت خواهی و دلجویی کنیم . هدف فقط یک دلسوزی برای زادگاهمان بود و لا غیر .


4fik_45419735748277497752.jpg                     hits_47698022469248344591.jpg

                                               سرگرد مهدی نباتی                                           ستوان سوم  احمد عابدینی

در پایان از زحمات طاقت فرسا و جسورانه سرگرد مهدی نباتی فرزند شهید مندعلی و ستوان سوم احمد عابدینی و سایر بسیجیان و بقیه دست اندرکاران در برپایی یادواره تشکر و قدردانی می شود .


از عکاسان افتخاری آقای حمید رضی و خانم زینب قجری فرزند غلامرضا که از طرف وبلاگ سلحشوران عکس های ماندگار از یادواره تهیه کردند صمیمانه تشکر می کنیم .

 

از نوجوانان و جوانان که به عشق شهدا چندین روز در آذین بندی مکان برگزاری یادواره و نصب بنرها در شهر تلاش وافر داشتند تشکر می شود .

 

۹۳/۰۱/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook