سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

فرزند کوچک شهید مندعلی نباتی قلب ها را تسخیر نمود

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۱۵ ب.ظ

ازآموزه های قرآنی و تربیتی آموخته ایم زبان شکر از خداوند بابت بندگان شایسته اش داشته باشیم .
آذر 1361 که مندعلی نباتی مُسن ترین چریک رزمنده استان مرکزی طی پدافندی عملیات محرم در پاسگاه شرهانی عراق به شهادت رسید فرزندش مهدی شش ساله و هنوز مدرسه نمی رفت .

koj9_1_(90).jpg    5xk7_اکبر_قجری001.jpg
مهدی نباتی در کودکی

حاجیه خانم عزت یوسفی تلاش های موثری انجام داد تا مهدی و فرزندان دیگر سربلند جامعه شوند و حسین و حسن جانباز دفاع مقدس گردیدند . مهدی بزرگ و بزرگتر شد تا اینکه لباس مقدس سبز رنگ سپاه پاسداران بر تن کرد . فروردین 1391 به عنوان مسئول بسیج شهر نراق منصوب و طی دو سال کاری کرد کارستان .


2rzw_picture_615.jpg

خانواده های شهدا که کمی مورد بی مهری قرار گرفته بودند با ملاقات های پی در پی جان تازه ای گرفتند و متوجه شدند رهروانی هستند که مسیر الی الله شهیدشان را دنبال کنند . آزادگان مورد توجه قرار گرفتند و رزمندگان دفاع مقدس دوباره دور هم جمع شدند . جلسه پشت جلسه و همایش و نشست پشت سر هم دلگرمی هایی به وجود آورد . کوه پیمایی و راهپیمایی های مردم به پشت دره و آبشتا و زبیده خاتون و... همه را تهیج و مهیج نمود .

gh1k_image7345.jpg

 

چه برای شادی ائمه و چه در سوگواری های آنان شهر به ایام های مختلف تزیین می شد .
بسیج پایگاه اجتماعی مردم شد . هر کس از مقابل بسیج عبور می کرد سری هم به دوستان می زد و به سربازان خسته نباشید می گفت .مهمتر از همه رزمندگان دوباره همدیگر را پیدا کرده و ارتباط حسنه قبل فراهم شد . مهدی توانست با قدرت نمایی فوق العاده پنج نشست همگانی سلحشوران را سازماندهی کند .


snwv_image7407.jpg

حاج اسدالله محمدی جانباز 70 % شیمیایی از تهران ، حاج غلامعلی رضایی جانباز 70 % از مشهد مقدس ، امام جمعه های نراق آقایان ایمانی و حیدری ، مرادی شهردار بسیجی ، اعضای شورای شهر ، دلاوران رزمنده از چراغ برق و خیابان قزوین تهران ، فرهنگیان جانباز و رزمنده ، و هر سینه سوخته ای از دفاع مقدس همه و همه گرد هم آمدند و عشق و محبت و ایثار را مجددا یادآور شدند .


b4ho_picture_205.jpg

مهدی در کنار تربت پدر شهیدش

 

شهر شده یکدست افکار بسیجی و شُهدایی . در و دیوار اسم و عکس یادگاران حماسه های نراقی ها جلوه می کند . و دهها فعالیت خرد و کلان باعث شد سرگرد مهدی نباتی مورد توجه فرماندهان سپاه قرار گرفته تا جایگاه و منصب بالاتر از شایستگی اش را دریافت کند . ما خوشحال به پیشرفت و ارتقاییم ولیکن زادگاه عزیز و شریفمان را دوست داریم تا بیشتر از پیش آوازه حماسه های جاویدان گردد .
می توان اقرار کرد بعد از شهید قاسم جعفری و عباس حیدری که اوج جذب نیروی پایگاه بود تا کنون بسیج این همه بالندگی و افتخار کسب نکرده بود .

nyes_image7420.jpg

ارتباط صمیمی با مردم و حتی با بازنشستگان ارتش قهرمان آنان را امیدوار تر کرد .قبل عید دو نفر به صورت رهگذر وارد بسیج شدند و در دفتر چایی نوش جان کرده و اقرار داشتند ما برای اولین بار پس از 32 سال وارد ساختمان بسیج شده ایم و نگاه گذشتگان انگار این فضا را خصوصی کرده بود ولی مهدی احترام می گذارد و احترام می پذیرد .

یا آن کاسب متمول نراقی گفت هر گاه از تهران به زادگاهم می آیم بر خود وظیفه می دانم وارد این ساختمان شده و فاتحه ای برای شهدا قرائت و سراغی هم از مهدی و همکارانش بگیرم . و. و. و. .

oe92_picture_623.jpg

                                                                                                                                                                                       سرگرد پاسدار مهدی نباتی

 

سرگرد مهدی نباتی مورد توجه فرماندهان سپاه قرار گرفته تا جایگاه و منصب بالاتر از شایستگی اش (جانشین فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان دلیجان)را دریافت کند .  امروز یک شنبه 17 فروردین 1393 او می رود ولی هر جا باشد اهداف و ارزش های والای خود و سازمانش را پیش می بَرد و ما ضمن تقدیر و تشکر از ایشان برایش آرزوی موفقیت و سربلندی داریم .

۹۳/۰۱/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook