سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

مردم شهر نراق پایگاه بسیج می خواستند . برای حفظ دستاوردهای انقلاب نیاز به نیرو بود . خیلی از انقلابیون پای کار آمده ولی 18 نفرشان بیشتر عطش خدمت داشته و سردمدار بودند .

lgr2_1_(34).jpg


فرمان امام خمینی(ره) سر لوحه اموراتشان و ولایتمدار و ولایت پذیر بودند . جنگ که توسط ارتش متجاوز عراق به ایران تحمیل شد معمار انقلاب از جوانان درخواست حضور در سرحدات میهن را نمود .

rdnt_6.jpg

امتحانات خرداد و پایان تحصیلات را رها و از تاریخ 29/2/1360 لغایت 1/5/1360 به مدت 45 روز ماموریت به جنوب رفتند . آنان در پدافندی و پشتیبانی عملیات "فرمانده کل قوا خمینی روح خدا" شرکت داشتند .

lf1f_1_(219).jpg


از جبهه که آمدند تاریخ 10 مرداد 1360 در درمانگاه متروکه دکتر حسینعلی صفایی مستقر و رسما پایگاه ستاد مقاومت را تحت فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات راه اندازی کردند .

7uwt_26.jpg

چند پاسدار که الگوی رفتاری بسیجیان و در تمام لحظات کمک حالشان بودند که از جمله آنان غلام محمد ابوالحسنی حسین نباتی و مصطفی قجری را می توان نام برد .

kvlq_1_(225).jpg


مهر ماه که سر رسید جنگ یکساله شده بود و ثبت نام نموده و اکثرا در کلاس های سوم و چهارم دبیرستان حاج عباس معصومی شروع به تحصیل نمودند .چهل روز بیشتر طول نکشید که فرمانده کل قوا سید روح الله مجددا طی فرامینی از جوانان خواستند جبهه ها را خالی نگذارند و از تاریخ 9/8/1360 لغایت 09/11/1360 به مدت 90 روز از طریق بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات اعزام شدند .

zq7p_image5454.jpg

در این جبهه چند نفرشان مجروح شدند . این اعزام سی و سه روز بعد از عملیات ثامن الائمه و شکست حصر جزیره آبادان استان خوزستان پس از 349 روز محاصره توسط ارتش عراق صورت گرفت .

g9to_1_(332).jpg

در واقع نیروها برای حفظ مناطق آزاد شده وخطوط عملیاتی در محورمحمدیه دارخوین پدافند کردند که از اهمیت به سزایی برخوردار بود .

lxy2_1_(26).jpg

 

از جبهه که بازگشتند مستقیم به دبیرستان معصومی مراجعه و تحصیل را ادامه دادند . میهن اسلامی ایران مورد تهاجم عراقی ها و بیش از 50 کشور جهان قرار گرفته بود و باز بنا به فراخوان رهبر از تاریخ 8/12/1360 تا اوایل فروردین ماه سال 1361 به طول انجامید .

 

59q7_1_(23).jpg

بسیجیان نراق نسبت به درخواست ولی و مقتدایشان سر تعظیم فرود آوردند و درس و زندگی شیرین را رها و در عملیات بزرگ فتح المبین شرکت کردند . چهار نفرشان شهید ؛ سه نفرشان اسیر و هشت نفرشان مجروح شدند . به همین صورت در طول دفاع مقدس جوانان سلحشور شهر نراق خمینی (ره) را تنها نگذاشتند و به هر فرمان آماده جانفشانی بودند .

i46m_1_(268).jpg

 

جمع آنان به مرور از هم پاشید ولی در گلزار شهدای نراق اجتماع صمیمانه آنها شکل گرفت . اکنون ما به دور آنان باید حلقه زده و قبور مطهرشان را بوسه تبرک بزنیم .

 

fz4u_image2859.jpg


آنان فرمان فرماندهی را اجابت کردند و جانشان را تقدیم نموده تا اکنون ما در سایه خون سرخ آنها با امنیت و آسایش زندگی را سپری کنیم . گرفتاری آن دنیایمان زیاد است اگر توجه به این خون ها و فعالیت ها نداشته باشیم .

 

gpqq_1_(229).jpg


     
اسامی هسته اولیه تشکیل دهندگان بسیج نراق موسوم به گروه 18 نفره :

 

1- اسدالله خسروی فرزند احمد (شهید)

2- سید غلامرضا باشی فرزند سیدعلی (شهید)

3- عبدالله محمودی فرزند علی (شهید)

4- ابوالفضل بیابانگرد فرزند حسینعلی (شهید)

5- مهدی عباسی فرزند غلام محمد (شهید)

6- غلامرضا قجری فرزند علی (شهید)

7- محمد رضا رمضانی فرزند غلامعلی (شهید)

8- محمد رضا بخشی فرزند عباس (شهید)

9- عباس رمضانی فرزند حسن (شهید)

10- مظاهر لطفی فرزند محمد (شهید)

11- قاسم جعفری فرزند ابراهیم (شهید)

12- قدرت الله کمره ای فرزند رمضان (شهید)

13- عباس باقری فرزند حسینعلی (آزاده جانباز)

14- احمد ابوالحسنی فرزند عزت الله (آزاده جانباز)

15- مظاهر پیشه ور فرزند حسین (جانباز)

16- مهدی جعفری فرزند علی (جانباز)

17- غلامرضا قجری فرزند حیدرعلی (جانباز)

18 - مرحوم حسین حیدری فرزند محمد علی (جانباز 55%)

 

 

i3vk_url.jpg

 

۹۳/۰۳/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook