سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

به انتظار فیض شهادت ؛ مقاومت می کنم

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۴ ب.ظ

قدرت الله ایزدی فرزند عباس سال 1339 در شهر نراق متولد شد . 22 بهمن 1360 با خانم زهرا صالحی ازدواج و 28 روز بعد تاریخ 20/12/1360 ندای رهبر کبیر انقلاب حضرت سید روح الله خمینی(ره) را لبیک گفته و عازم جبهه های نور علیه ظلمت گردید .

0u4c_image4420.jpg

حاج قدرت الله ایزدی

دوم فروردین 1361 طی عملیات غرور آفرین فتح المبین در روستای زَعَن در منطقه شِلِش شهرستان شوش استان خوزستان به شدت مجروح و به اسارت نیروهای ارتش عراق گرفتار گردید . در اردوگاه موصل 3 عراق از طریق نامه با خبر شد رحمت الهی شامل حالش گردیده و تاریخ 18/9/1361 در شهر نراق صاحب دختری شده که نامش را مرضیه گذاشتند .

cqor_img_9281.jpg

 قدرت الله به همراه سایر اسرا تاریخ 29 مرداد 1369 پس از هشت سال و نیم مقاومت دلیرانه به میهن اسلامی و زادگاهش شهر نراق بازگشته و بر دستان مردمان شاکر قرار گرفت.تاریخ شجاعت و دلیری فرزندان نراق همین بس یک تازه داماد در این نامه که از قلب اردوگاه دشمن به خانواده ارسال شده نوشته ما در اینجا مقاومت حماسه آفرین داریم و مشکلات و مشقات آزارمان نمی دهد که هیچ بلکه برایم دعا کنید تا به فیض شهادت نایل کردم .

s7uj_image4792.jpg


بنگرید :

 

نامه خانم زهرا صالحی به همسرش قدرت الله ایزدی

تاریخ نامه 5/4/1361

بسمه تعالی

خدمت همسر گرامی سلام عرض می کنم . امیدوارم که حالت خوب باشد و هیچ ناراحتی نداشته باشی . اگر از احوالات اینجانب خواسته باشی حال من خوب است . انشاءالله که بزودی جنگ تمام می شود ؛ شما هم بزودی آزاد می شوید و به سلامتی بر می گردید به خانه و کاشانه خود . (تلاش برای حفظ و بالا بردن روحیه اسیر در عراق) پدر و مادرم ؛ پدر و مادرت خدمت شما دعا می رسانند . فامیلها یک به یک سلام و دعا می رسانند . بچه ها یک به یک سلام می رسانند .

infc_uiu.jpg

ما خیلی ناراحت بودیم تا اینکه نامه شما به دست ما رسید و خوشحال شدیم که شما با هم اسیر شدید . ( شهر نراق طی عملیات فتح المبین چهار شهید تقدیم نمود و عده ای خوشحال شدند که قدرت الله ایزدی ؛ عباس باقری و احمد ابوالحسنی و تعدادی از نیروهای شهرستان محلات به جای شهادت ؛ اسیر شده اند) انشاءالله به زودی آزاد می شوید . امیوارم که هیچ ناراحتی و نگرانی نداشته باشی . دیگر عرض ندارم . خدا نگهدارتان .


زهرا صالحی از شهر نراق 5/4/1361

 

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

 


پاسخ نامه اسیر قدرت الله ایزدی به همسرش


تاریخ نامه : 28/8/1361         شماره کارت اسارت: 3083      

بسم الله الرحمن ارحیم

ِمنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
سوره احزاب ؛ آبه ۲۳

 

از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند . بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده‏ اند .                               به انتظار فیض شهادت ؛ مقاومت

 

من چیزی مهم برای شما ندارم که بنویسم بجزء اینکه یک سلام و دعایی و چند آیه هایی از قرآن کریم بنویسم که این خود نشان دهنده این است که اسارت هم خود کلاس است برای درس زندگی . رسالت زینب گونه که کتاب آن قرآن است . این آیه ها خود نشان می دهد و هم صفحه را کاملا پُر کرده ؛ اما امید است که شما هم از این آیه ها برداشت کافی بنمایید و به دیگران هم بیاموزید .

viw2_yut.jpg

به قلم بیاورم که الان ساعت 2 نیمه شب 27/8/1361 مصادف با 2 ماه صفر است . من بیدار و مشغول نامه هستم ؛ شاید شما باورتان هم نشود ؛ روزها را روزه می گیرم ؛ به جای قضاهای گذشته تا خدا از تقصیرات ما بگذرد .  تا این روز(هشت ماه از اسارت) 47 روزه قضا از سال های پیش گرفته ام ؛ غیر از 30 روز ماه مبارک رمضان 1361 که اینجا بودیم . امید است دنباله اش را هم که 4 یا 5 ماه است جبران کنم . دیگر عرض اینکه خدمت فامیل ها ؛ دایی ؛ خاله ها ؛ عمه و علیرضا و علی محمد با خانواده هایشان سلام و دعای فراوان می رسانم .

862b_image4791.jpg


برای ما 2 نامه در ماهیانه بیشتر نیست ؛ مگر اینکه جواب نامه هایی که از طرف شما ها بیاید بنویسم . دیگر امیدوارم که صاحب فرزند هم شده باشم تا به حال و عکسش را برایم بفرستی . راجع به بدهکاری هایم بنویسید که چه کار کرده اید ؟ پرداخت شده یا نه ؟ خطهای نامه هایتان را بیشتر بنویسید از بالا تا خط قرمز نصف نامه است .  همه شما را به خدای بزرگ سپرده و التماس دعا دارم .  دیگر عرض ندارم به جزء رسیدن به هدف بالا : به انتظار فیض شهادت ؛ مقاومت .

قدرت الله ایزدی 28/8/1361

اردوگاه موصل عراق

 1eo_picture_753.jpg

   تنظیم و تفهیم گذاری ازسایت سلحشوران شهر نراق 31/03/1393

 

۹۳/۰۴/۰۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook