سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


کتاب " پرونده اللهیار صالح "


کتاب پرونده اللهیار صالح 525 صفحه ای مجموعه ای از نوشته ها ؛ خاطره ها ؛ نامه ها و اوراق دیگری است که زندگی اداری و سیاسی الهیار صالح که یکی از رجال ایران در سالهای 1300 تا 1360 را روشن می سازد .

mxb9_img_1794.jpg

 

مولف آقای ایرج افشار و سال اول چاپ کتاب سال 1384می باشد .

 

توضیحات سلحشوران شهر نراق :


صالح آرانی فرزند حسن مشهور به اللهیار صالح در ۲۷ اردیبهشت ۱۲۷۶ در آران و بیدگل از توابع کاشان استان اصفهان به دنیا آمد و 12 فروردین 1360 در ایران بدرود حیات گفت . ایشان وزیر، سفیر، سیاست‌مرد ایرانی و از رهبران جبهه ملی ایران و حزب ایران بود .

66o3_img_1800.jpg

اللهیار از پیروز شدن انقلاب اسلامی ایران خوشحال بود و در همه پرسی 10 فروردین 1358 حاضر گشته و به جمهوری اسلامی رای مثبت داد و مقابل دوربین های تلویزیونی گفت:"خوشوقتم که قبل از مُردن به جمهوری اسلامی رای می دهم" .

1fjm_img_1802.jpg


+
در صفحه 22 نوشته : خانه ای که روبروی مدرسه و مسجد آقا بزرگ (متعلق به خاندان نراقی ها) قرار دارد . ... و دیگری خانه ای است که مرحوم حاج میرزا محمد نراقی در آن میزیسته است .

+ در صفحه 161 به کتاب "تاریخ اجتماعی کاشان اثر حسن نراقی فرزند ملا محمد حسین چاپ سال 1345 اشاره کرده که خانه وسیع و مجللی را مرحوم میرزا حسن خان مبصرالممالک به رایگان برای مدرسه اهدا نموده .

85l9_img_1803.jpg


+
در صفحه 277 در معرفی حاج میرزا مجدالدین مجتهد نراقی نوشته : یک نسخه از رباعیات کمیاب باباافضل که را به متولی موقوفات آرامگاه " خواجه حکیم مولانا افضل الدین محمد بن حسن مرقی معروف به باباافضل " از حکما و علمای ایران در روستای مرق 40 کیلومتری کاشان تقدیم نمودم .


+
در صفحات 285 و 286 نوشته : یکی از مجتهدین کاشان آقای حاج میرزا مجدالدین نراقی از طرف اهالی روستای مرق در بخش برزک کاشان دارای مقام تولیت آرامگاه بابا افضل می باشد .


نیاز است صورت ریز موقوفات بقعه بابا افضل با مراجعه به معمرین روستای مرق و متولی آن آریالای حاج میرزا مجدالدین مجتهد نراقی به دست آورد و در دخل و خرج موقوفه نظارت کند .

zb53_img_1807.jpg


+
در صفحه 296 به تلاش سودمند حسن نراقی برای معرفی مفاخر و مآثیر شهر کاشان همت گماشته است .

 

۹۳/۰۴/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook