سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

کتاب " راهنمای گردشگری شهرهای ایران . کاشان


ناشر کاروان جهانگردان نویسنده حسن زنده دل در سال 1386 چاپ و منتشر گردیده است .


img_1750.jpg


توضیحات سلحشوران شهر نراق :


فهرست مطالب شامل موقعیت و جغرافیای طبیعی جاذبه های طبیعی آثار تاریخی و باستانی بناها و آثار دینی امامزاده ها و زیارتگاه ها آرامگاه هاو... می باشد .

 

img_1753.jpg


در صفحه 75 عکس مسجد آقابزرگ متعلق به خاندان نراقی را نمایش داده است .در صفحه 145 این کتاب ملا محمد بن ابی ذر نراقی را یکی از مشاهیر منطقه نراق و کاشان بر شمرده و در خصوصش نوشته است :

 

وی معروف به محقق نراقی است ؛ که برخی او را خاتم الحکما و المجتهدین خوانده اند . آثار علمی او علاوه بر معارف اسلامی شامل حکمت ؛ فلسفه ؛ الهیات ؛ طبیعیات ؛ انواع علوم ریاضی از جمله هیئت ؛ هندسه مسطحه و فضایی و اخلاق است ؛ که بالغ بر سی مجلد مشروح و مفصل می گردد ؛ ولی اغلب آن ها گمنام باقی مانده اند . از آثار مشروح علمی او فقط دو کتاب چاپ و منتشر گشته ؛ یکی کتاب مشکلات العلوم که نمونه ای است از احاطه وی به علوم و فنون گوناگون ؛ و دیگری کتاب جامع السعاده در علم اخلاق است .

img_1755.jpg


این کتاب که بارها در ایران و نجف تجدید چاپ شده است ؛ مورد توجه دانشمندان دنیای اسلام قرار گرفته . چنان که یکی از علمای کشور لبنان شیخ حبیب آل ابراهیم در کتاب نفیس خود موسوم به التیتمه ؛ جامع السعاده را از شاهکارهای معدود اسلامی می داند و آن را یکی از هجده کتاب ممتاز و شاهکار مسلم علوم اسلامی قلمداد می کند .

img_1756.jpg

وی در علم اخلاق جامع السعاده نراقی را بهترین کتاب شناخته و سپس احیاءالعلوم غزالی را نام برده است . علامه ملا محمد ابی ذر نراقی در 1209 هجری قمری در گذشته است .

 


۹۳/۰۵/۲۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook