سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سال 1345 در دهستان جاسب از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد شدم . تاریخ 17/11/1361 طی عملیات ناموفق والفجر مقدماتی پس از مجروحیت شدید به اسارت نیروهای ارتش بعث عراق درآمدم .

dfdf.jpg

حسین اکبری

سه ماه به صورت بیهوش در بیمارستان کمپ الرشید بغداد بودم . به هوش هم که آمدم تا پنج ماه مثل یک مرده روی تخت افتاده بودم و در این هشت ماه فاقد هر نوع حرکتی بودم و عراقی ها توجه لازم به حالم نداشتند .

dsc00149.jpg

اواسط سال 1362 به اردوگاه عنبر در شهر انبار در استان الانبار منتقل و توسط اسرای ایرانی که از طبابت سررشته داشتند و سایر اسرا درمان شدم . دکتر مجید جلالوند که درجه دار ارتش و خودش اسیر بود زحمت زیادی برایم کشید .

30ny_ssf.jpg

اکبری در اردوگاه عنبر

در همین موقعیت با یکی از اسرای شهر نراق به نام احمد ابوالحسنی آشنا شدم که جوان زیرک و چالاکی بود و مرتب سر به سر نگهبانان عراقی می گذاشت .

2.jpg

شماره کارت اسارت من در عراق 6795 بود و بیشتر از 40 نامه در زمان اسارت برای خانواده ام ارسال نمودم که متاسفانه یک فقره آن پیدا نشد و آن موقع کسی نسبت به جمع آوری آن اقدام نکرد و به مرور زمان از بین رفت .

4.jpg

20 تا 25 نفر اسیر معلول در عنبر بودیم و متاسفانه فقط دو ویلچر در اختیارمان بود که کفاف نمی داد . عدم رسیدگی کادر پزشکی عراق به حدی ضعیف بود که موش ها به آسایشگاه ما وارد شده و زخم های چهار نفر از اسرا از جمله زخم پای حسینعلی صبوری صابونی را جویده بودند و او متوجه نشده بود .

new image.jpg

 حسینعلی متولد 1320 و اصالتا اهل شهرستان فریمان استان خراسان رضوی بود که سال ها در تهران و خوزستان در کارگاه ریخته گری مشغول بود . دهه 1340 به اصفهان مهاجرت و سال 1351 در کارخانه ذوب آهن استخدام می گردد . طی عملیات بیت المقدس مجروح و آسیب جدی می بیند به گونه ای که قطع نخاع می شود .

56513_496.jpg

شهید حسینعلی صبوری اسوه مقاومت و ایستادگی

 

حسینعلی 19 ماه اسیر بود تا اینکه زودتر از ما در اسفند 1362 با اسرای معلول عراق مبادله شدند . با خبر شدم که ایشان پس از 30 سال زجر و ناراحتی از زخم جنگ تاریخ 13 فروردین 1393 به شهادت رسید .

2011-09-11 (10).jpg


اسیر معلول دیگر از دوستانم غلامعلی محمدی اهل فاریاب از توابع شهرستان کهنوج استان کرمان می باشد که فروردین 1362 طی عملیات والفجر1 قطع نخاع و اسیر عراقی ها شد . شماره کارت اسارتش 7139 بود و با همدیگر در خرداد 1364 مصادف با ماه مبارک رمضان 1405 با 28 نفر دیگر از معلولین ایرانی با اسرای عراقی مبادله شدیم .

2011-09-11 (13).jpg

حسین اکبری در سالهای دفاع مقدس

 

با نظارت صلیب سرخ جهانی از بغداد به فرودگاه ترکیه و از آنجا به مرز هوایی مهرآباد ایران آمدیم .سه روز در خانه کودک تهران قرنطینه بودم تا اینکه برادرم ابوالفضل اکبری به دنبالم آمد . با آمبولانس به شهرستان دلیجان عزیمت و مورد استقبال مردم عزیز و مسئولین این شهرستان قرار گرفتم و روز بعد در نماز جمعه دلیجان شرکت کردم .

dum_vh.jpg    hhr.jpg

سپس به زادگاهم روستای بیجیگان جاسب رفتم و مردم دوست داشتنی هفت پارچه این خطه سرسبز از من به شایستگی استقبال نمودند . در مدت یک هفته خانواده های زیادی از سراسر کشور به ملاقاتم آمدند و عکس فرزندان مفقود یا اسیر خود را نشانم می دادند تا اثری از جوانشان را بیابند .

 کاظمی.jpg   06082012023.jpg

مرحوم اکبر اکبری پدر آزاده جانباز حسین اکبری

 

کمی که استراحت کردم به دعوت حاج مسلم مرادی(1328 1381) به نمایندگی از مردم مهربان شهر نراق وارد اجتماع کم نظیر آنها شدم و حلقه گل به گردنم آویختند و من را شرمنده محبت های خود نمودند .

27072012016.jpg

 

 سال 1365 نیز در شهر مذهبی نراق با حاجیه خانم فاطمه حبیبی ازدواج و ساکن گردیدم . اکنون جانباز 70 % می باشم و حاصل ازدواجمان سه فرزند می باشد .


img_1593.jpg

آزاده جانباز حاج حسین اکبری فرزند اکبر اهل جاسب ساکن شهر نراق 1/6/1392

 


۹۳/۰۶/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook