سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق پنج شنبه 15 آبان 1393 از آزاده جانباز محمد رضا شریفی در شهرستان دلیجان ملاقات به عمل آوردند .

img_5972.jpg

آزاده جانباز محمدرضا شریفی

محمد رضا شریفی فرزند اکبر سال 1339 در روستای خاوه اردهال از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد گردید . سال 1358 به خدمت سربازی رفت و در لشکر 77 خراسان سازماندهی گردید .

img_5988.jpg

مدت خدمت ایشان 15 ماهه بود که اواخر ماموریت تاریخ 20/9/1359 در محور آبادانماهشهر توسط نیروهای ارتش متجاوز و بعثی عراق به همراه چند نفر دیگر به اسارت درآمدند .

img_6007.jpg

شماره کارت اسارت ایشان از سوی صلیب سرخ جهانی 868 اعلام و مجموعا 10 سال در اردوگاه های مختلف موصل در استان نینوا عراق نگهداری شده است .در آسایشگاه های اردوگاه موصل با دو تن از اسرای جانباز شهر نراق آقایان قدرت الله ایزدی فرزند عباس و عباس باقری فرزند حسینعلی آشنا و طول اسارت را با هم گذرانده اند .

img_6006.jpg

آزادگان سرافراز حاج محمدرضا شریفی و حاج قدرت الله ایزدی


شریفی پس از اجرای قطعنامه 598 جزء اولین گروه اسیران بود که تاریخ 26 مرداد 1369 به کشور عزیزمان ایران وارد و در مرز قصر شیرین استان کرمانشاه مورد استقبال هموطنان قرار گرفتند .

img_6003.jpg

این دلاور مرد همچنین در زادگاهش روستای مذهبی و تاریخی خاوه روی دستان مردم خداجو مورد استقبال خاطره انگیز قرار گرفت . این روز یکی از روزهای بی نظیر تاریخ می باشد که خوشحالی زایدالوصفی در خانواده های ایثارگران و امت به وجود آورد .

img_5965.jpg

ایشان تنها آزاده خاوه اردهال است و دارای 50 % جانبازی می باشد که مدتی پس از ورود به ایران در بانک ملی استخدام و در شعبه دلیجان مشغول به کار گردید .

img_5963.jpg

آقای محمد رضا شریفی پس از انتخاب همسری مومن و متدین صاحب دو فرزند به اسامی محمد حسین و آزاده می باشند که در تحصیل علم و دین موفق می باشند .

img_5998.jpg


این آزاده خاطرات تلخ و شیرین شنیدنی و جذاب برای سلحشوران شهر نراق تعریف کرد که به موقع از مطالب آن بهره مند خواهیم شد .

img_5991.jpg


از رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق آقایان سید تقی سعیدی نیا فرزند سید رضا و مهدی جعفری فرزند علی که مقدمات این ملاقات زیبا را فراهم نمودند تشکر و قدردانی می گردد .

img_5989.jpg

وبلاگ سلحشوران شهر نراق

 

۹۳/۰۸/۲۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook