سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 روزمرگی های زندگی و خوش و بش کردن های داخل میدان یا خیابان و شوخی هایمان باعث می شود قدر و ارزش فعالیت های افراد را ندانیم .وقتی وضعیت فیزیکی بعضی افراد را مشاهده می کنیم او را سالم قلمداد کرده و غافلیم از اینکه این فرد شبانگاهان تا صبح رنج و ملالت های زمان جنگ را تحمل می کند .

00 (3).jpg

علیرضا اسماعیلی نراقی

آقای علیرضا اسماعیلی نراقی فرزند باباخان با تنی دردمند و 35 % جانبازی دارای چندین بیماری ناشی از دفاع مقدس می باشد .


ایشان در مصاحبه با سلحشوران شهر نراق اظهار داشت :

سال 1338 در شهر نراق متولد و فوق دیپلم دارم . کمتر از سه ماه از جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران نگذشته بود که تاریخ 18/9/1359 برای مدت دو سال به خدمت سربازی رفتم .

 img_4254.jpg

در لشکر 77 خراسان تیپ 4 سراب گردان 149 گروهان سوم سازماندهی گردیدم .عملیات ثامن الائمه یکی از عملیات‌های مهم در طی جنگ با رمز نصر من الله و فتح قریب در محور آبادان - شرق کارون تاریخ ۵ مهر ۱۳۶۰ انجام شد و منجر به شکسته شدن حصر آبادان و بازپس گیری قسمتی از خاک ایران شد .

1 (11).jpg

سردار شهید سید حسین هاشمی  در کنار علیرضا اسماعیلی

 

سه روز پس از عملیات ثامن الائمه تاریخ 8 مهر 1360 به خطوط مقدم جبهه اعزام و در جبهه محمدیه دارخوین در نزدیک پُل مارد آبادان استقرار و به پدافند عملیات پرداختیم .

untitled-1.jpg

در همین جبهه بیش از 25 نفر از بسیجیان و پاسداران شهر نراق تحت فرماندهی پاسدار غلام محمد ابوالحسنی مستقر بودند که اغلب جهت دیدار یکدیگر به مواضع و سنگرهای هم می رفتیم .

7.jpg


 
سه ماه بعد تاریخ 8 دی 1360 در این خط پدافندی گلوله خمپاره 60 میلی متری در اطرافم فرود آمد و ضمن اینکه موج انفجار گرفتم از ترکش آن به سینه و شکمم بی نصیب نماندم .

11.jpg  8.jpg

علیرضا اسماعیلی در سالهای دفاع مقدس

به بیمارستان طالقانی آبادان منتقل و دوستان بسیجی ام اهل نراق مطلع و بر بالینم آمدند و اظهار ناراحتی می کردند . یک ترکش مماس از روی قلبم عبور کرد و ترکشی هم به روده هایم آسیب جدی زد .

 9.jpg

از آنجا به بیمارستانی در امیدیه اهواز متعلق به ارتش جمهوری اسلامی اعزام شدم و تحت مداوای اولیه قرار گرفتم و پس از آن به بیمارستان های فقیهی ؛ سلمان فارسی و نمازی شیراز در استان فارس انتقال یافتم .

img_1204.jpg

کمی که حالم رو به بهبودی رفت به بیمارستان مصطفی خمینی تهران فرستاده شدم و مجموعا سه ماه تحت درمان قرار داشتم تا اینکه بهبودی نسبی حاصل شد . با اینکه امکان معافیت وجود داشت و حتی استفاده از مرخصی استعلاجی میسر بود و می توانستم در مناطق آرام ادامه سربازی ام را سپری کنم حس وظیفه شناسی و عشق به سید روح الله(ره) و خدمت به میهن اسلامی مجددا به منطقه بازگشته و در جبهه چزابه مستقر شدم .

 13.jpg

تنگه چَزّابه نام منطقه‌ای در ۱۷ کیلومتری شهرستان بستان در استان خوزستان است و تا مورخ 18/9/1361 در این مکان و مناطق دیگر انجام وظیفه نمودم .

untitled-4.jpg

از مجموع دو سال سربازی ام قریب 15 ماه آن را با احتساب مجروحیتم در مناطق عملیاتی توسط نزاجا مورد تایید قرار گرفت .تیر ماه سال 1364 با خانم عصمت ایزدی فرزند یوسف ازدواج و دارای دو فرزند نیکو و ارزشمند به اسامی جواد و زهرا می باشیم .

image027.jpg

پدرم مرحوم باباخان اسماعیلی فرزند یوسف و مادرم خانم صنعت صادقی فرزند رحمت الله ستم های بیشماری در زمان مجروحیت من متحمل شدند و چون عشق ائمه معصومین در سینه داشتند خدا را شکر می کردند . در ادامه دفاع مقدس دست بردار از ارزش هایم نبودم و به فرمان فرماندهی کل قوا آیت الله سید روح الله خمینی(ره) با داشتن همسر و فرزند سه نوبت هم در لباس بسیج به جبهه ها اعزام شدم که در فرصت مناسب بیان می کنم .

 

untitled-3.jpg

مرحوم جانباز حاج محمود رزاقی - علیرضا اسماعیلی نراقی

جنگ پایان یافت ولی اذیت مجروحیت در بدنم وجود داشت تا اینکه عمل جراحی اصلی من 23 سال بعد سال 1384 در بیمارستان ساسان تهران انجام گرفت و همچنان بیماری با من است . تاریخ 17/10/1385 دکتر محمد علی عدل پرور متخصص بیماری های اعصاب و روان گواهی نمود که بنده به علت مجروحیت دچار بیماری اعصاب و روان شده ام .

vgyfgy.jpg

همچنین دکتر محمد حسین ماندگار فوق تخصص نیز گواهی کرده که ایشان چون تحت عمل جراحی شکمی قرار گرفته و درد سینه و دیابت دارد در قسمت هایی از بدنش از کار افتادگی دارد .

untitled-5.jpg

اکنون تحت فرمان امام سید علی خامنه ای آماده جانفشانی برای دین و خاک وطن اسلامی ام هستم و در گردان عاشورای بسیج حضور فعال دارم و در این رابطه سال 1373 طی حکمی به درجه رزمجو نایل گردیده ام .

img_4253.jpg

جانباز علیرضا اسماعیلی فرزند باباخان اهل شهر نراق 24/05/1392

۹۳/۰۹/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook