سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بسیجیان شهر نراق علاوه بر حضور فعال در دفاع مقدس در فعالیت های تبلیغی و هنری هم دستی به آتش داشتند . سال 1364 آقای علی کمره ای طراح این اقدام به همراه عده ای تصمیم گرفتند نمایشنامه ای در حضور مردم اجرا کنند .

059m05hk1rdk1xerru.jpg

علی کمره ای

 

حسینیه محل مناسبی بود که شب ها در آنجا تمرین می کردیم . شب اصلی فرا رسید و زنان و مردان و فرزندانشان برای مشاهده به حسینیه آمدند . نام نمایشنامه " آخرین تصمیم صدام " اعلام شد و هنگام شروع یکی یکی افراد می آمدند و خودشان را معرفی و مطلبی را بیان می کردند . ابوالفضل عابدی با هیبت زیبا خودش را صدام نمایشنامه معرفی کرد . نجات عابدی به عنوان همسر خانواده همراه با فرزندانش روی سِن قرار گرفت

8ckn2fgsi4xtc364dyq.jpg

 

بقیه افراد همچون : احمد مرادی محمود مرادی اصغر حیدریعلی محمد نوری(شهید)علی رزاقی(شهید(- مجید پریشانی ابراهیم لطفی و دوستان دیگر خودشان را معرفی کردند و مورد تشویق حضار قرار گرفتند .

1smvrejjsu4goip21yrk.jpg

 

حاج محمود رزاقی(جانباز متوفی) وقتی روبروی مردم قرار گرفت دستپاچه شد و به جای اینکه مشت هایش را کِره کرده و با صدای بلند بگوید "مرگ بر صدام" اشتباها فریاد زد "درود بر صدام" که مردم خندیدند و ایشان خجالت کشید . بنده و دوستان تلاش کردیم صحنه نمایش به هم نخورد و به حاجی محمود روحیه دادیم و نهایتا اجرای شایسته ای از کار در آمد

v0znnvoj976n9r2vtp5.jpg

حسین کرباسی(جانباز متوفی) و غلامعباس حسینی هم در زیر زمین حسینیه مسئول تیراندازی صحنه با فشنگ های واقعی را بر عهده داشتند . چون زمان جنگ بود مردم وقتی رگبارهای واقعی را با رعایت مسائل حفاظتی می شنیدند لذت می بردند .نهایتا نیز صدام با شلیک بر مغزش خودکشی کرد و نمایش پایان یافت .

 

1u8jhrp6b9e5ohbwc9j6.jpg     2e5yqwhsmupf1qy848an.jpg

علی آقا به همراه پسر بزرگوارش آقاسجاد

 

چون نمایشنامه مورد اقبال عمومی قرار گرفت در روستای خاوه اردهال نیز اجرای برنامه داشتیم . آن روز جعفرعلی کمره ای(شهید) نیز به نراق آمده بود و از او خواهش کردیم تا در نمایشنامه خاوه مساعدت داشته باشد . .

 8ckn2fgsi4xtc364dyq.jpg

  مسئله خنده داری در ابتدای صحنه پیش آمد که جعفرعلی که خیلی خوش اخلاق و خنده رو بود دیگر نتوانست ما را همراهی کند .
انشاء الله در ایّام میلاد رئیس مکتب مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و رئیس مذهب عشق و مودت صادق آل عبا(ع) و خوشحالی سجادم همه شادکام و پیروز باشید .

v71u05tmxntk7k02py1.jpg

جانباز حاج علی کمره ای فرزند تقی اهل شهر نراق19/10/1393

 

 

۹۳/۱۰/۱۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook