سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

پایان جنگ یک نراقی در جبهه

شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱ ب.ظ

قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت در ۲۹ تیر ۱۳۶۶، پس از تصویب هفت قطعنامه در شورای امنیت ؛ امام خمینی رحمت الله علیه برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق صادر شد که بلافاصله از سوی عراق پذیرفته شد.

dzmzbtlu15jiaaqq6rq.jpg

تقی آعلی

ولی بعد از گذشت یک سال و هفت روز در ۲۷ تیر ۱۳۶۷ از سوی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شد و حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در ۲۹ تیر ۱۳۶۷ پیامی درباره ی پذیرش قطعنامه منتشر کرده که به «نوشیدن جام زهر» معروف شد.

   lxa3h4s2ikqteiuyxyjv.jpg                                            ipi257dtnthhg4e3u5p.jpg

                                                       شهید غلامرضا یوسفی فرزند نوروز ، تقی آعلی            تقی آعلی ، شهید غلامرضا یوسفی فرزند عباس

اگرچه عراق پس از پذیرفتن قطعنامه ۵۹۸ به حملات خود ادامه داد اما موفقیتی بدست نیاورد . رهبر کبیر انقلاب و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله سید روح الله خمینی(ره) تاریخ 29 تیر 1367 اعلام فرمود :

io5abw6hi5ubhvpgxiu5.jpg

من باز می گویم که قبول این مسئله برای من از زهر کشنده تر است، ولی راضی به رضای خدایم و برای رضایت او این جرعه را نوشیدم و نکته ای که تذکر آن لازم است این است که در قبول این قطعنامه فقط مسئولین کشور ایران به اتکای خود تصمیم گرفته اند و کسی و کشوری در این امر مداخله نداشته است.

cqdu88i6vh13to4rpti2.jpg       5ekvtnipusgtvmfdoli9.jpg

مردم عزیز و شریف ایران، من فرد فرد شما را چون فرزندان خویش می دانم و شما می دانید که من به شما عشق می ورزم و شما را می شناسم، شما هم مرا می شناسید. در شرایط کنونی آنچه موجب امر شد تکلیف الهی ام بود.

kd422wkjbdz3a0p7cu.jpg

اواخر جنگ بود که تاریخ سوم مرداد ۱۳۶۷ منافقین و ارتش عراق، عملیات مشترک خود را با هجوم زمینی از طریق مرز خسروی و سرپل ذهاب و هلی برن از جنوب گردنه "پاطاق" (نزدیک سر پل ذهاب) آغاز و به طرف شهر "کرند غرب" پیشروی و تا نزدیکی های گردنه چهار زبر باختران (کرمانشاه) آمدند .

pt5slqhz9r8cn4swlqb.jpg
یک هفته بعد از موفقیت رزمندگان اسلام بر علیه منافقین طی عملیات مرصاد تاریخ 11 مرداد 1367 با عده ای از بسیجیان شهر نراق برای پشتیبانی و مقابله احتمالی با تهاجم مجدد دشمن به منطقه عملیاتی اعزام شدیم .

tn78amwiuybxllo4f4s.jpg

یکی از نیروهای متعهد که اغلب در مواقع عملیات های حساس در جبهه به کمک سلحشوران می شتافت حجت الاسلام سید ابوالفضل بابایی فرزند سید رضا بود که با ایشان همراه بودیم .

vm6091w67ilc86kq1f9.jpg

در منطقه پدافندی کرمانشاه بودیم که جنگ تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ پایان یافت . سه هفته دیگر با همه شرایط تلخ و شیرین در جبهه ماندیم و تاریخ 25 شهریور 1367 به نراق بازگشتیم و به فعالیت های فرهنگی در آموزش و پرورش ادامه دادم تا اینکه سال 1393 بازنشسته شدم .


fvsjtx9oaz3dk74bfqj.jpg

جانباز تقی آعلی فرزند اسماعیل اهل شهر نراق 16/2/1390

۹۳/۱۰/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook