سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

این ادب را از که آموختند

چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱ ب.ظ

مهر 1353جوانی بودم با شور و شوق پای به عرصه آموزش و پرورش گذاشتم . مرا به دبیرستان امینییان آن روز و دبیرستان فعلی معصومی نراق فرستادند .

n8xpxc35qrmeeqyduc.jpg

عزیز الله فروغی

یکی از کلاس هایی که تدریس داشتم چهارم طبیعی بود . در این کلاس که وارد شدم چهره های آشنا و غیر آشنا را ملاحظه کردم و به مرور زمان دریافتم که انصافا دانش آموزان بسیار خوب و نازنینی مشغول تحصیل هستند .

xh8lbfo0xtf0ejt3abv.jpg

اما با گذشت زمان با اخلاق و رفتار و منش های آنها که بیشتر آشنا شدم بسیار برایم جذّاب و لذت بخش بود . در بین این عزیزان چهره ای صبور و خوددار ؛ تلاشگر و مهربان با سیمای معنوی مشاهده شد که جای تامل داشت . چرا ؟

r5vdhrczk7tg2gyypio.jpg

مرحوم سید نظام الدین موسویان

زیرا وقت شناس و مرتب و از همه مهمتر مودب بود . ادبش هر انسانی را شرمنده می کرد . هیچوقت حرفی نمی زد که پشیمانی خود و دلخوری دیگران را به وجود آورد . فکر می کنید این شخص کی بود ؟ فقط می توانست سید نظام الدین باشی(موسویان) دانش آموز چهارم طبیعی باشد

lsj1cwwkuk0xw74nha.jpg

امّا یک سال بعد سال 1354 دقایقی از کار من در مدرسه راهنمایی بامداد آن روز و اصفهانی فعلی نگذشته بود که به کلاس اوّل راهنمایی رفتم و تدریس درس ریاضی را شروع کردم  . از همان جلسه اول پس از سوال و جواب کردن دیدم نوجوانی ساکت ولی با آرامش خدادادی و ظاهری آراسته و بیانی شیوا و نگاهی معصومانه دستش را بلند می کرد و می گفت : من بگویم ؟

 rubebny58qwdmjm76xh8.jpg

تعجب همه را بر انگیخته بود ؛ چون شناختی به صورت مستقیم از او نداشتم لذا پرس و جو کردم و متوجه شدم این نوجوان برادر همان دانش آموز سال گذشته سید نظام الدین است . نامش را سید غلامرضا باشی معرفی کرد.

do5wu7nqj7l87c88r.jpg

شهید سید غلامرضا باشی

عجبمگر این دو برادر در چه خانواده ای تربیت شده اند که آنقدر مودب هستند ؟ پدرش آقا سید علی باشی و مادرش حاجیه خانم کلثوم مجیدی رضوانی هستند که از خوبان و با اخلاق ترین های روزکار هستند .  علاوه بر پدر و مادر پنداشتم الگوی دیگری باید داشته باشند . مگر معلمی دارند که به آنها درس ادب می دهد ؟ نمی دانم ؟

9emobmf0haaiyngabpds.jpg 7v6sxkixmhqakbi0igm.jpg

مرحوم سید نظام الدین موسویان در واپسین روزهای حیات

 

امّا پس از مدتی که با ایشان بودم برایم محرز شد که قطعا این ها از اربابشان امام حسین(ع) ارث برده اند و این امانت الهی را با گوشت و پوست خود اجین کرده اند . اولین روز های سال تحصیلی 1359 عراق با پشتیبانی بعضی کشورها جنگ ناخواسته ای را بر ایران نوپای اسلامی تحمیل کرد .

f4pe7a9t802gntpd4y30.jpg

این دو برادر پا به پای مردم در دفاع مقدس حضور داشتند . حتی برادر با ادب دیگرشان به نام سید تقی باشی(موسویان) از اواسط جنگ به هم نوعان سلحشورش پیوست .

2g39nw0yggbqe99blr.jpg

                                                                                                                                                                                                سید تقی موسویان

عید نوروز سال 1361 سید غلامرضا باشی از نخبه های تحصیل استان مرکزی در دفاع مقدس و عملیات فتح المبین به شهادت رسید . آنگونه که نقل می کنند آقا نظام نیز سال 1362 در جزیره مجنون شیمیایی گردیده ولی برای تشکیل پرونده اقدامی نکرده بود .

nvr7gkexxcupzehj0dea.jpg

ای کاش توان نوشتن همه خصوصیات شهید سید غلامرضای عزیز را داشتم که الگویی برای نوجوانان و جوانان امروز ما هست . چرا که این برادران ادب را برای ما عملا معنی کردند . خدایشان رحمت کند و به خانواده این عزیزان سلحشور توفیق عنایت فرماید .

 fjc3x1ta0thqfq2ie7b.jpg

ارادتمند همه جوانان و نوجوانان عزیزالله فروغی بازنشسته آموزش و پرورش 27/9/1393


سلحشوران شهر نراق از چهره فرهیخته و فرهنگ دوست حاج عزیزالله فروغی فرزند ابراهیم تقدیر و تشکر می نماید .

ad0h86bel2h0ckplz2d.jpg

مرحوم آقا نظام موسویان

مطالب با اهمیت استاد عزیزالله فروغی به مناسبت چهلمین روز درگذشت جانباز شیمیایی و جهادگر دفاع مقدس حاج سید نظام الدین باشی(موسویان) مورد استفاده کاربران قرار می گیرد . پنج شنبه 25 دی 1393 مراسم چهلمین روز عزیز سفر کرده از ساعت 14 در مسجد جامع شهر نراق منعقد می گردد .

۹۳/۱۰/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook