سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 کتاب " سفر نامه ابن بطوطه "

 

  محمد بن عبدالله بن محمد بن إبراهیم لَواتی طَنجی  مشهور به ابن بطوطه و ابوعبدالله  سال ۷۰۳ قمری برابر با ۱۳۰۴ میلادی در شهر طنجه مغرب (مراکش) به دنیا آمد . سفر او ۲۷ سال به درازا کشید (۱۳۲۵-۱۳۵۲ میلادی) و در مراکش سال ۷۷۹ هجری برابر با ۱۳۷۷ میلادی در سن 76 سالگی درگذشت.

49a5ssdmnxhhy4hdsngg.jpg

 

توضیحات سلحشوران شهر نراق :

 در کتاب دو جلدی سفرنامه ابن بطوطه  آثاری از مسافرت ایشان به نراق و علی الخصوص به کاشان که مهمتر بوده وجود ندارد ولی در کتاب تاریخ نراق اثر آقای علی عظیمی  نوشته شده که ابن بطوطه  قدمت نراق در زمان حیاتش را 700 ساله اعلام نموده است .

jc9tlzam08mpiis8qa4h.jpg

در صفحه 57 این کتاب عینا نوشته : ابن بطوطه که چند روزی را در نراق به سیاحت پرداخته می گوید نراق بیش از هفتصد سال قدمت دارد . تاریخ ورود این سیاح به شهر نراق قید نگردیده است . باید توجه داشت که در آن زمان از علم باستان شناسی استفاده نمی شد و سیاحان از بناهای موجود حدس می زدند که فلان جا چند سال قدمت دارد .

3c54h1ted7erar9u456.jpg

همچنین در چند سایت فضای مجازی که مجموعا به شهرداری نراق وابستگی دارد نیز موضوع سفر ابن بطوطه سیاح مراکشی نوشته شده است . 

در صفحه 195 کتاب تاریخ اجتماعی کاشان به نویسندگی حسن نراقی نوشته :

ابن بطوطه سیاح طنجی مراکش که در سال 777 هجری (658 سال قبل) به ایران مسافرت نموده کاشیهای زرین فام ساخت کاشان را که در نجف و مشهد ؛ تبریز و اصفهان دیده وصف نموده و آنها را از حیث رنگ و نقش و جلوه بهتر از کاشیهای ساخت اسپانیا معرفی می کند .

anxernww52cbw4hipbv2.jpg                                                                                                                    u72p7bo2t4e1di9mjnc9.jpg

ویکی پدیا : ابن‌بطوطه بار سوم، از ناحیه جنوب (هرمز) و بار چهارم از ناحیه شرق از راه آسیای وسطی به گونه‌ای که خواهیم گفت وارد ایران گردیده است.

ziief5s1szj661t1km9.jpg

 

او پس از ادای مناسک حج نوبت دوم، از راه دریا و بحراحمربه سودان رفته، سپس از راه دریا به بلاد یمن آمده آنگاه باز هم از راه دریا به بلاد (بربر) مقیدیشو مگادیشو در سومال امروز) رفته از آنجا به (ظفار) منتهی‌الیه بلادیمن در ساحل دریای هند منظور(دریای عرب)امروزی است رفته و از آن‌جا در حالی که از چند جزیره گذشته به شهر (عُمان) وارد شده، و از آنجا به ناحیه (هرمز) در ساحل خلیج فارس رسیده، می‌گوید: آنجا بندر هند و سند است و از این بندر متاع و مال‌التجاره به هند و عراقین (عراق عجم اراک - عراق عرب اراک) و فارس و خراسان حمل می‌گردد .

 

۹۳/۱۰/۳۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook