سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 

کتاب "سوخته" در سیر و سلوک عارف توحیدی آیت الله محمد جواد انصاری همدانی


کتاب "سوخته" در سیر و سلوک عارف توحیدی آیت الله محمد جواد انصاری همدانی در 337 صفحه به همراه ضمائم توسط هیات تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس چاپ شده است . چاپ پانزدهم کتاب آبان 1391 تجدید گردیده است .

vt2ihigumng6uu6bfte.jpg


توضیحات سلحشوران شهر نراق

آیت الله سید روح الله خمینی(ره) در خصوص روحانی محمد جواد انصاری همدانی فرموده اند :مرحوم انصاری همدانی وقت خودشان را در خداپرستی و توحیه خدا صرف کردند . کتاب سوخته بعد از پیش گفتار دارای 14 فصل می باشد و در انتها مصاحبه ها و تصاویر نمایش داده است . در فصل هشتم که به سیره تربیت پرداخته است در صفحات 128 و 129 در خصوص علامه ملا احمد نراقی نوشته است :

بدبینی به علمای شریعت

اشخاصی که مخالف با این طریق ؛ یعنی راه معرفت هستند یا از روی عناد و هوای نفس است یا از روی عقیده ؛ اگر از روی هوای نفس باشد مجازات و خسارات و زیان فراوانی دارد . بعد فرمودند : ملا احمد نراقی مرد متمول و متشخصی بود . یکی از علمای اخباری مدت ها مراقبت می نمود و هر وقت مرحوم ملا احمد را می دید آب دهان به صورت او می انداخت .

1mvv72rg8hqik5ywpg9.jpg

مرحوم ملا احمد آب دهان را به صورتش می مالید و متعرض او نمی شد . وقتی آن مرد فوت کرد ؛ پسرش به جای او نشست و روز اولی که مرحوم ملا احمد را ملاقات نمود ؛ آب دهان به صورت او انداخت . مرحوم نراقی به خدمه خود فرمود : او را بگیرید !

6xy7fprpb10u1z7x4f4.jpg

او را گرفتند و بردند به منزل و چوب مفصلی به او زدند . به مرحوم نراقی اعتراض شد که شما مدت ها از پدر این مرد اهانت دیدید و چیزی نفرمودید ولی در باره پسرش این چنین کردید !فرمود : جهتش این است که پدرش از روی عقیده این عمل را انجام می داد و این جوان از روی هوای نفس !

 

۹۳/۱۱/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook