سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

مهدی عباسی شجاعی بین شجاعان بیشه شجاعت

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴ ب.ظ

 با همه شلوغی و دل نترسی که داشت دوستش داشتم . زمستان 1359 جرقه ای از الطاف خفیه الهی در قلبش شعله ور شد و در درونش انقلابی به پا شد .

gvjm5sihig4b6hs4gzxa.jpg

شهید مهدی عباسی

 

او دیگر مهدی سابق نبود ؛ خودسازی را آغاز کرد و به سمت کمالات پیش رفت . مهربانیت او صد چندان ؛ متواضع و به ویژه کمک حال والدین شده بود . چند بار به اتفاق رفتیم روخانه و در حومه آسیاب سَر ناصار مرحوم غلامرضا رضایی به احشام علوفه داد تا رنج پدرش کمتر باشد .

 0a3my4gy04ip9fyah8.jpg

کم کم از شلوغی های جوانی اش فاصله گرفت و به جمع 18 نفر وارد و مورد استقبال هسته اولیه انقلابیون دبیرستان معصومی قرار گرفت که بسیج را تشکیل دادند . شاید این نمونه خطوط فکری را پاسدار غلام محمد ابوالحسنی برای جذب حداکثری نیرو به کار بست ؛ چون سال های اولیه پذیرش نیرو تحت تدابیر سختی بود و به راحتی امکان ورود به این گروه میسر نبود .

7t7w7ciqs9g7x5ieez.jpg

عمده امتیاز و خارق العاده بودن این چهره ها نخبه بودن و سطح تحصیلات بالای آنان بود به گونه ای که مقرر بود تحصیلات آنها به صورت جهشی ادامه یابد که جنگ تحمیلی همه رشته افکار را بر هم زد . استاد علی محمد طهماسبی گفت نمونه این انسان ها مثل شهید سید غلامرضا باشی(از گروه 18 نفر) را بعید است تاریخ تکرار آن را به جامعه عرضه کند .

 5myj7n8y6v9lrre33d9.jpg

استاد علی اکبر جعفری بارها بیان داشت که شاگردان دیروزم استادان(دانش آموز شهیدش) زبر دست امروزم شده اند . استاد عزیزالله فروغی مرقوم نمود خداوند عالم همت ؛ غیرت ؛ شجاعت و شهامت بالایی به این افراد عنایت کرد .

 awz9xc3tqdiyv0nyrxj3.jpg 

اردیبهشت سال 1360 اولین گروه بسیجیان دبیرستان معصومی را ترک و به هل من ناصرا ینصرنی حسین زمان لبیک گفتند و عازم جبهه های نبرد حق بر علیه باطل شدند . 21 خرداد 1360 در پشتیبانی عملیات فرمانده کل قوا خمینی روح خدا شرکت داشتند . مهدی قایقران بود که شجاعتش را در رودخانه خروشان کارون به منصه ظهور رساند .

ynex0b3fkngqwch3h28r.jpg

به نراق بازگشتند و دوباره مدرسه را ترک و آبان 1360 برای شکست حصر آبادان و عملیات ثامن الائمه روانه جبهه شدند . مهدی سه ماه کامل به خودسازی و تهذیب نفس پرداخت و در تمام کلاس های قرآن و نهج البلاغه شرکت داشت . شانه ای داشت که محاسن بلندش را شانه می زد و لذت می برد که دوستان باتقوی ای دارد .

8m2tynrnbi778ncuhp47.jpg

آنقدر دوستش داشتم که بعضی اوقات از سر ناچاری لباسش را می پوشیدم . این بلوز سفید راه راه از آن اوست که بر تَن کرده ام .
باز بازگشتند و شاید 10 روز سر کلاس نبود که مجددا رهبر فراخوان به جبهه را احساس نیاز کرد و گروه رفتند و در شلش شوش نه یک نفر بلکه چهار نفرشان جانشان را تقدیم اهداف مقدسشان کردند و سه نفر اسیر گشتند و هفت نفر هم مجروح شدند . مال و اموال که نداشتند فلذا جانشان را در طبق اخلاص نهادند .

a4ckto90ksbbowgcckex.jpg

شهید مهدی عباسی در کنار آزاده جانباز احمد ابوالحسنی

مهدی عباسی حماسه آفرید و آخرین گلوله آر . پی . جی را در کنار همرزمش احمد ابوالحسنی به سمت دشمن شلیک کرد و لحظه ای بعد گلوله ای چشمش را درید و در ادامه پس از عبور از میدان مین نزدیک خاکریز عراقی ها بدن مطهرش چاک چاک گردید .

p098d7i5g935zstxhmn.jpg

                                                                                                                                                                                 پیکر مطهر شهید مهدی عباسی

مهدی عباسی فرزند غلام محمد متولد 1341 تاریخ 2 فروردین 1361 طی عملیات فتح المبین در جبهه شِلِش شوش استان خوزستان جام شهادت نوشید و در گلزار شهدای شهر نراق در کنار سایر همرزمانش آرام گرفت . سید غلامرضا باشی ؛ عبدالله محمودی و ابوالفضل بیابانگرد سه یار دیگرش نیز در فتح المبین جاودانه شدند .

stf9x8shdr27tf2oq7un.jpg

         علیرضا عباسی

تنها برادرش علیرضا عباسی نگذاشت پرچم ایران از دست شهید به زمین افتد و آن را در کنار اسلحه مهدی بلند کرد و راهی جبهه ها گردید و انصافا تا آخر قطعنامه پای دفاع مقدس ایستادگی نمود و اکنون نیز به برادرش افتخار می کند .مهدی و شهدای دیگر چشم انتظارند تا خونشان مورد تکریم و احترام باشند .

 dcs2tj53w8yqyb9mnhj.jpg

سی و سومین عروجش را گرامی می داریم . محمد

۹۳/۱۲/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook