سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

7 تیر 1366 در سردشت شیمیایی شدم

سه شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰ ب.ظ

 

متولد 1345 و از تاریخ 15 تیر 1364 الی 15 تیر 1366 سربازی ام را در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کردم . 15 ماه انتهای سربازی ام را در شهرستان مرزی سردشت از توابع استان آذربایجان غربی حضور به سر بردم . بنده در لشکر 23 نوهد که به کلاه سبزها یا نیروهای مخصوص مشهور هستند سازماندهی شدم .

http://yasupload.ir/uploads/fopy5nc46fsiijw2dow.jpg

قاسم قجری

هفت روز از تابستان سال 1366 می‌گذشت ؛ عقربه‌های ساعت 30/16بعدازظهر را نشان می داد که نقطه‌های سیاهی در آسمان سردشت ظاهر شد . هواپیماهای متجاوز ارتش عراق غرش کنان در آسمان آبی ظاهر شدند و 4 بمب در شهر سردشت و 3 بمب دیگر در روستاهای اطراف بر سر مردم بی دفاع فرو ریختند .

 

o5sn27k7ulp0iiph9je.jpg  tx8i4qoclzi5qdutl82.jpg

 

این یکی از فجیع‌ترین و وحشتناک‌ ترین تهاجم شیمیایی بود که سبب کشته و مجروح شدن عده زیادی از هموطنان کُرد شد ؛ بر این اساس کشورمان ؛ سردشت را نخستین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان نامید.

 

yf7ajwvgf10z8j0hcbkq.jpg

 

آن روز عصر تاریخ 7/4/1366 یک هفته به پایان خدمت سربازی ام مانده بود فلذا وسایل و تجهیزاتم را به تسلیحات تحویل داده بودم و از جمله ماسک شیمیایی هم جزء وسایل تحویلی بود . وقتی هم به انبار مراجعه کردیم متاسفانه فیلترها از ماسک جدا و عملا غیر قابل استفاده بود .پادگان ارتش کمی پایین تر از سطح شهر قرار دارد و نَشت گازهای شیمیایی به مرورفرو نِشست . اکثر سربازان و درجه داران حتی به میزان ضعیف شیمیایی شدند . بنده هم کمی شیمیایی شدم .

cd2n1g8219f0dv4wi504.jpg

 

سریع فراخوان دادند و اکثرا آمپول ضد شیمیایی تزریق کردند که من توجه لازم را انجام ندادم ولی بعد به مدت دو هفته در بیمارستان ارتش در اتوبان بسیج تهران(بیمارستان فعلی نیروی دریایی) بستری و تحت معالجه قرار گرفتم ولی به بنیاد جانبازان مراجعه نکردم .
اکنون تنگی نفس دارم و ریه هایم مشکل دارد و دکترها تشخیص دادند که اثرات شیمیایی در بدنت وجود دارد

 

c7brx6kmr1z7sea1cl3.jpg

 

آن مقطع که عراق شهر سردشت را بمباران شیمیایی زد نیروهای زیادی از بسیج و خصوصا پاسداران شهر نراق در نوار مرزی در حال انجام خدمت به دین و مملکتشان بودند و احتمالا آنان نیز دچار این عارضه شده باشند .

 

http://yasupload.ir/uploads/moyxz69631btqk1j7xxy.jpg

قاسم قجری فرزند رضا اهل شهر نراق27/04/1393

 

 

۹۴/۰۱/۱۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook