سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

جانباز مجتبی شریفی نراقی یک پایش را تقدیم فرشتگان نمود

چهارشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸ ب.ظ

 در لباس مقدس بسیج به همراه عده ای از دوستانش به جبهه اعزام شد . ماه مبارک رمضان و در دمای بالاتر از 40 درجه تیرماه 1361 در عملیات رمضان در پاسگاه زید شرکت و به خیل جانبازان دفاع مقدس نایل آمد .

lotpt3j92ehlxu5il.jpg

مجتبی شریفی

از آن سال به بعد پایی که برایش برکت داشت تقدیم فرشتگان نمود . چندین بار تا مرز قطع شدن هم بین دکترها حرف و حدیث شد ولی ایمان بالای او و مقاومتش باعث صرف نظر پزشگان گردید . خانواده محترمش زحمت های زیادی را برای بهبودی اش انجام دادند و مشقات فراوانی را برای رضای خداوند متحمل شدند .

 pc92ph7f6cis8lira149.jpg

مدتی ویلچر همراه و همرهش شده بود . راننده حرفه ای دوچرخه اش بود . بیمارستان های مختلف تهران را شخصا با دست به مثابه پا رکاب می زد . سربالایی ؛ سرازیری ؛ سرما و گرما را طی کرد . در همه شرایط بسیجی و پاسدار حریم ولایت بود و همچنان به بقیه همرزمان روحیه مقاومت می داد .

i4a8nqsy41g4cp8n1o0.jpg    mtk04v6p215m4zowp41.jpg

سال 1362 لباس سبز رنگ سپاه را در شهرستان دلیجان بر تن کرد و در واحدهای نیروی انسانی و کارگزینی خدمات قابل توجه ای به نیروها داشت .دست از راه و رسم آرمانی اش بر نداشت و مجددا به جبهه اعزام گردید . تقدیرش از قرارگاه حمزه سیدالشهدا ارومیه و بعد شهرستان مرزی سردشت استان آذربایجانغربی درآمد .

znv9odygat0q8sxwbgb5.jpg

دفتر فرماندهی حساس ترین واحد سازماندهی در اختیار ایشان قرار گرفت . لیاقت و شایستگی های او باعث گردید که محبوب رزمندگان و فرماندهان باشد . سربازان وظیفه ای که دستشان به مسئولین واحدهایشان نمی رسید حاجتشان را از او می خواستند . قابل اطمینان بود فلذا بسیاری از رازهای جنگ در جبهه های داخلی و خارجی نوار مرزی را می دانست .

 zyhbjv1kskgru99ajil.jpg

چون دلسوز و خوش برخوردی می کرد محل کارش پاتوغ نیروها از جمله رزمنده های نراقی بود . شب ها دور هم و کیسه های آجیل و از جمله جوزغند که بهای گرانی در شهر نراق دارد بین دوستان توزیع می گردید . اتوبوس 302 کمیاب و امریه کمی با مشکل تهیه می شد ولی ایشان با خوشرویی واحدهای مختلف از جمله اطلاعات را نیز تامین می کرد .

6dk9tosiqz1954decu.jpg

ایستاده از راست : خسرو خدادادی فرمانده گردان جندالله سپاه سردشت اهل الیگودرز - جانباز سید عباس باشی(حسینی نژاد) فرزند سید میرزاآقا - سردار شهید حمید آذین پور اهل صایین دژ -ابراهیم فرمانی

نشسته از راست : جانباز مجتبی شریفی فرزند غلامعلی - حاج احمد نورشاد فرمانده عملیات سپاه سردشت - ناشناس

 

کردها او را مامن امنی برای درد دلهایشان می دانستند . پیشمرگان کرد که اهل تسنن هستند به کاک مجتبی صدایش می زنند و با ایشان مودت داشته و احترام ویژه ای برایش قائل هستند .

 

 eoktrsqbxx7oucepvrr.jpg

 

هنوز که هنوزه عده ای از آنان برای مرتفع نمودن مشکلاتشان با او در تماسند . بسیاری از سرداران و فرماندهان و سایر نیروها او را می شناسند و برایش احترام قایلند . در اکثر مراسم ها و تشیع شهدا علی الخصوص گردهمایی مخصوص به کردستان حضوری فعال دارد .

 

v865siim8xuor6w2tb.jpg

 

مجتبی شریفی همانند سابق خود را سرباز ولایت دانسته و همچنان در راه آرمان مقدسش مسیر را صبورانه ادامه می دهد .

 

5spkzuia3phlh816i53q.jpg

                                                                                                                                   محمد 12/03/1393

 


۹۴/۰۱/۱۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook