سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

آقایان داود(مهدی) حبیبی فرزند اکبر و مهدی یوسفی فرزند عباس اطلاع دادند در مشهد اردهال مسجد روح بخش و قدیمی هست که نراقی ها در ساخت و تعمیر آن دخالت داشته اند ؛ بهتر است به آن مسجد بپردازید .

nuv6qtm50at69mimd2e.jpg
با چند نفر از دوستان مخلص صبح جمعه که یکی از روزهای زیبای خداوند است به زیارت مرقد منور سلطانعلی بن باقر(ع) فرزند بلافصل امام پنجم شیعیان از شهر نراق راهی مشهد اردهال شدیم .

rbmh5uj0e87q1lbc9f.jpg

پس از نیایش در مضجع حضرت علی بن باقر(ع) در فاصله یکی دو کیلومتری راهی روستای غیاث آباد مشهد اردهال شدیم و در مسجد جامع 200 ساله وارد که بر روی کاشی های آبی رنگ قدمت 196 ساله این بنا حک شده است .

0qb0vyblxp7q0c0bhvbe.jpg  18u45sr5uerdc7z5ax9.jpg

قریب دو قرن پیش مرحومه کوچک بیگم صبیه علامه ملا احمد نراقی و همسرش مرحوم حاج سید محسن مشهدی هزینه ساخت این مسجد را تقبل نموده اند .

7cwwjq9nju9kdh8tn9x.jpg

بر روی کاشی ها اینچنین نوشته شده است :

بسم الله الرحمن ارحیم ؛ این مسجد که در حدود سنه 1240 هجری(1203 شمسی) به همت بانوی نیکوکار " کوچک بیگم نراقی " صبیه مرحوم حاج ملا احمد نراقی و عیال مرحوم حاج سید محسن مشهدی اردهالی ساخته شده در سنه 1400 هجری(1358 شمسی) بوسیله یکی از اعقاب آن مرحومه حسین بن علی بن حسن بن حاجی سید محسن مشهدی اردهالی تعمیر گردید .

 kp2iv8gi39ajwhcp8012.jpg

وبلاگ سلحشوران شهر نراق

۹۴/۰۱/۲۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook