سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


اینجانب بسیجی ابوالفضل یوسفی فرزند نوروز متولد 1352 در نراق می باشم . اواخر دی ماه 1365 برادر بسیجی ام غلامرضا یوسفی در سن 16 سالگی طی عملیات کربلای 5 در جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان مظلومانه به شهادت رسید .

                         o2z458luw0mnno1g8cvq.jpg   llogvo0c693qpg4axe.jpg

                                               ابوالفضل یوسفی                                  شهید غلامرضا یوسفی

از سال 1366 با اینکه 13 سال داشتم سعی و تلاش کردم تا به فرمان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی رحمت الله علیه لبیک بگویم و نگذارم اسلحه و افکار دشمن ستیز برادر شهیدم بر زمین بماند .

thh4vcb6c8orqqea8umv.jpg

در این راستا فعالیت های خودم را اعم از جمع آوری دارو و کمک های مردمی و شُستن پتوهای ارسالی به پشت جبهه به همراه دیگر بسیجیان را شروع نمودم .

حتی به یاد دارم به همراه مرحوم جانباز حاج محمود رزاقی جهت گرفتن گندم به مزرعه های نراق می رفتیم تا پس از جمع آوری محصول وبعد تهیه نان توسط زنان مومنه به جبهه های حق علیه باطل ارسال گردد .

slkcszgt8ra6gudj8mu.jpg

کفن پوش عاشورایی ابوالفضل یوسفی

در غالب گروه بندی هفته ای دو شب به محل بسیج مراجعه و در تیمی که سرگروهش جانباز اکبر قجری بود به همراه دوستانی مثل پسر دایی ام علی اکبر عظیمی فرزند حسن ؛ نوروز علی آقایی فرزند محمد ، مرحوم غلامرضا رزاقی فرزند عباس ، سید محمد میرسلطانی فرزند سید احمد و سایرین طبق لوحه ای که تنظیم شده بود نگهبانی می دادیم .

 oc7wt1x19vtxmu0izql.jpg

از آن روزها خاطرات زیادی به جا مانده که در این مقوله نمی گنجد . تا سال 1379 فعالیت هایم را در حوزه 2 ثارالله ادامه دادم و پس از دریافت لیسانس و مهاجرت از نراق به کرج در پایگاه بسیج سردار شهید حاج احمد کاظمی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز فعالیت را ادامه داده و در حال حاضر بعنوان معاونت پایگاه آنجا افتخار خدمت به وطن اسلامی را دارم .

 n90cbz8hxjiqc1szzkx.jpg

در خصوص برادرم شهید والامقام زبانم قاصر است و همین بس که :

جانم ز تو ای گلشن خوبان چه نویسم .

غلامرضا یوسفی متولد 1349 در شهر شهید پرور نراق از توابع دلیجان استان مرکزی و در خانواده ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود . تحصیلات خود را تا دوم دبیرستان در سطح مطلوب ادامه داد .

98pdncyweujymdl0q54.jpg

شهید غلامرضا یوسفی فرزند نوروز

وقتی که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شروع شد غلامرضا ده سال داشت . از اواسط دفاع مقدس با توجه به روحیه خاصی که داشت علی رغم سن و سال کم شجاعانه در تلاش برای اعزام به جبهه بود لیکن او را ثبت نام نمی کردند تا اینکه بالاخره درس و مشق را رها و سال 1365 به مراد دلش رسید .

در غالب سپاه حضرت محمد (ص) با جمع زیادی از شهر نراق با بسیجیان شهرستان دلیجان به منطقه شلمچه خرمشهر اعزام و در تاریخ 25دی 1365 بر اثر اصابت ترکش خمپاره ارتش متجاوزعراق به درجه رفیع شهادت که آرزویش را داشت نائل آمد .

7z6cyo3j1teaxsnukps.jpg

                                                                                                                پیکر مطهر شهید غلامرضا یوسفی

ایشان چون با من اختلاف سِنی 3 ساله داشت ارتباط تنگاتنگی با هم داشتیم و چون از نظر هیکل بلند و قوی بود بعنوان پشت و پناهم بود و یادم هست همیشه وقتی به بازی فوتبال می رفتیم به دوستان می گفت داداش من هم باید بازی کند . ( آن روزها تقریبا فوتبال یارکِشی برای همه افراد نبود)

u62ul83g3uu3kfwkb08.jpg

ایشان اهل دین و دیانت و عاشق ائمه اطهار بود و نماز و روزه اش ترک نمی شد . در بین همه افراد خانواده از محبوبیت خاصی برخوردار بود . غیرت مثال زدنی نسبت به پدر و مادرم و خانواده داشت ؛ چون پدرم از کار افتاده و بیمار شده بود همیشه تنها دعایش این بود : خدایا محتاج خلقمان نکن .

     g9tw4rq0mxivh0rbmr.jpg  

                                                                                                                         غلامرضا در اوان نوجوانی

شهید یوسفی با غرور به پدر و مادرم می گفت پس من چه کاره هستم ؛ پیری و کوری شما من هستم و خوشبختانه همان هم شد .

 در زمینه قرائت قرآن مجید چون صوت خوبی داشت در اکثر مراسم هایی که از سوی مدرسه و بسیج بر پا می شد بعنوان قاری به قرائت قرآن می پرداخت . شهید غلامرضا به افراد کهنسال اعم از پیر مردها و پیر زنها خیلی احترام قائل بود .

vt6aun6z4ylxblvqmm2.jpg

شهیدغلامرضا در حال قرائت قرآن

انسان شجاع و نترس و در عین حال بسیار دل رَحم و بین دوستان هم دوره خودش خیلی محبوب بود . تمامی رزمندگان سلحشور نراق که با شهید غلامرضا یوسفی در جبهه همرزم بودند از سجایای اخلاقی او تعریف می کنند از جمله استاد قنبرعلی عابدی که هر موقع از شهید یوسفی صحبت به میان می آید اشک از چشمانشان جاری می شود .

              5vfgpkec6m1dplpr57l.jpg  2c1owi3ueytnqol8w6ws.jpg

حاج میرزاعلی قجری(دایی) که همیشه هنگام دیدن بنده از خداوند طلب آمرزش برای شهید یوسفی می نماید و پاسدار سید مرتضی بابایی از محسنات اخلاقی او و عشق و علاقه شدید به شهادت دوست دیرینش سخن می گویند .

آری ؛ در پاسخ به سوال علاقمندان به شهدا مبنی بر اینکه چراغلامرضا یوسفی فرزند نوروز در عنفوان جوانی عاشق شهادت بود ؛ اگر اغراق نکرده باشم بنظر می رسد این همه ایثار به ریشه انسان بر می گردد .

             jwfs1ssmn34dreudgebw.jpg  ho247epgyf3aavgnbszt.jpg

 

                              مرحوم نوروز یوسفی                                               خانم معصومه عظیمی

مادر زحمتکشم خانم معصومه عظیمی نمونه است و پدرم مرحوم نوروز یوسفی فردی کشاورز ، زحمتکش ، بسیار شجاع و انقلابی از همه مهم تر عاشق اهل بیت عصمت و طهارت بود و از کسی که ذکر لبانش نام حیدر حیدر و خونش برای سالار شهیدان همیشه می جوشید انتظار می رود که فرزندی عاشق شهادت و ولایت مداری مثل شهید غلامرضا تربیت نماید تا در راه رسیدن به حریم جانان و عشق به ولایت یعنی علی و آل علی جان خود را فدا نماید .

v2hpgry0dks8z7ap78th.jpg

نکته عجیب اینکه دو جوان نراقی که اسم و شهرتشان مثل هم است و سال ها با هم دوست بودند در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیدند که اسامی آنها غلامرضا یوسفی فرزند عباس و غلامرضا یوسفی فرزند نوروز می باشند .

idlb197k2c1537qplltd.jpg

 در پایان امیدوارم بتوانیم رهرو راه شهیدان باشیم چرا که شهداء شمع محفل بشریتند و مایه مباهات و افتخار ما هستند .

 

شادی روح تمام شهداء از صدر اسلام تاکنون ، امام شهدا خمینی کبیر (ره) صلوات .

 

  nkd6oaxell9sx1a1ez.jpg

بسیجی ابوالفضل یوسفی فرزند نوروز اهل شهر نراق 25/1/1394

۹۴/۰۲/۰۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۲۹ تیر ۹۸ ، ۱۶:۰۵ مظاهر عابدینی نراقی
باسلام و ارادت محضر همه عزیزان و خانواده های معظم و معزز شهدا که به قول رهبر عزیزمان شهدا در حریم خلوت الهی روزی میخورند و چه سعادتی بالاتر از این که همه و هر کس به صورتی در شهر شهید پرور نراق یا اقوام درجه یک و بالاخره کل شهر نراق درگیر اصل و حواشی توام با اشکها و ناله ها و گاها شادیها سهیم بودند و هنوز به قول برادر بزرگوارم حاج ابوالفضل یوسفی از بزرگان ستاد قضایی نیروهای مسلح استان البرز خاطرات ایشان را که مرور میکنم یاد رشادتها و جانفشانیهایی که از خرد و کلان و پیر و کودک و جوان همه و همه یا در بسیج یا در جبهه های حق علیه باطل که اکثریت جهان و تمامی باطل همچون عاشورای ارباب شهیدمان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مقابل تمامی حق به مصاف رفتند و به لطف همین جوانهای هفده _هیجده ساله و یاری آقا صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پیروز و سربلند از این امتحان بزرگ با نیرو و اخلاص مثال زدنی چون بزرگترین شهید سربلندان تاریخ که صدای هل من ینصرنیش در انعکاس کل تاریخ به گوش آزادگان جهان میرسد و هم آنان لبیک گویانند. خدمت برادر بزرگوارم در تجدید خاطره های زمان اوج مظلومیت کشور عزیزمان و شهر شهید پرورمان در راستای موفقیتهای تحصیلی و شغلی که همه از این روحیه جهادی آنزمان برگرفته حاج ابوالفضل جان عزیز را شایسته تجلیل و بزرگداشت بابت طوفان مصیبتهایی که متحمل گردیده اند و فوت مرحوم پدرتسلیت وآرزوی حفظ سایه پر مهر مادر عزیزتان را بر سر شما و همه ما از خداوند منان مسئلت دارم و اینکه دوستی و همرزم بودن برادرانمان شهید بزرگوار غلامرضا یوسفی که چهره خندان و عزیز ایشان همیشه در اذهانمان حک شده و اخوی اینجانب حاج مرتضی عابدینی که در قالب سپاه محمد صلی الله علیه و آله عازم جبهه های حق علیه باطل شدند و شما برادر عزیز که بزرگ ما ودر مقطع راهنمایی و بنده کمترین در مقطع ابتدایی در مسابقات ورزشی مثل فوتبال در بسیج نراق افتخار دوستی داشتیم البته حضرتعالی بزرگتر هم از نظر سنی و هم از نظر شخصیتی بزرگوار لازم دانستم که در تجدید خاطرات آنزمان به جنابتان تبریک و تهنیت و برای جنابتان موفقیتهای بیشتر را با هوش و ذکاوت و همت بلندتان با یاری خداوند متعال و دعای خیر حضرت مادرتان که سایه پر مهرشان مستدام بادبه اوج قله های موفقیت های بیشتر در تمام عرصه ها از خداوند منان خواستارم . ارادتمند شما مظاهر عابدینی .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook