سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

معرفی کتاب در خصوص شهر نراق(49)

سه شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۲۴ ب.ظ

کتاب " مشروطه ی ایرانی "

کتاب مشروطه ی ایرانی تالیف دکتر ماشاءالله آجودانی در 560 صفحه توسط نشر اختران در دی ماه 1382 چاپ گردیده است . برای نهمین بار بهار 1387 این کتاب چاپ مجدد گردید .





توضیحات سلحشوران شهر نراق

* دکتر ماشاءالله آجودانی سال 1329 در شهرستان آمل استان مازندران متولد گردید . ایشان نویسنده و تاریخ دان است و اکنون رئیس کتابخانه مطالعات ایرانی در شهر لندن کشور انگلستان می باشد .

* در صفحات زیادی از کتاب مشروطه ی ایرانی به عالمان طراز اول از جمله نراقی پرداخته شده و از جمله به نخستین نظریه پرداز ولایت فقیه ؛ علامه ملا احمد نراقی فرزند علامه ملا محمد مهدی اهل نراق استناد گردیده و در صفحه 74 نوشته شده :





بیان نظری و منسجم اشارات و استنادات پراکنده ی مجتهدانی چون میرزای قمی و کاشف الغطاء در باب نیابت عام مجتهد عادل و ولایت فقیه در کتاب عواید الایام احمد نراقی(1245 – 1185) به بهترین شیوه ها ارائه داده شد . این مجتهد پُر آوازه(علامه حاج ملا احمد نراقی اهل نراق ) که در عمل از حامیان و نزدیکان درجه اول فتحعلی شاه بود و در پاره ای از نوشته هایش نیز به مشروعیت سلطنت شاه صریحا صحه گذاشته است ؛ کسی است که در مقام نظر ؛ در بحث مربوط به حکومت در معنای کشورداری به طور جامع و منظم و به استناد نوزده حدیث ؛ نظریه ی " ولایت فقیه " را مدون کرد و صریحا و به شیوه ی استدلال عقلی و نقلی ؛ مدعی شد که در غیبت امام زمان(عج)؛ هم حکومت شرعی و هم حکومت سیاسی از آنِ ولی فقیه است .



* در صفحات گوناگون کتاب از جمله 16 ؛ 65 ؛ 66 ؛67 ؛71 ؛72 ؛76؛81 ؛ 95 ؛ 99 ؛215؛ 460؛ 462 ؛470 ؛ 488 ؛ 500 ؛ در ارتباط با فعالیت های موثر و با نفوذ یکی از علمای برجسته شهر نراق علامه احمد نراقی مطلب نوشته شده است .

* دکتر ایرج افشار فرزند محمود و خانم نصرت (1304 – 1389) اهل یزد در خصوص کتاب نوشته : این کتاب در باره مشروطیت ؛ از امهات آثاری است که باید قدر دانست و بر صدر نشانید .




* دکتر احسان یارشاطر فرزند هاشم و خانم روحانیه سال 1299 از خانواده بهایی اهل کاشان در همدان متولد و اکنون مقیم امریکاست و در خصوص کتاب در سال 1377مرقوم داشته : اگر امروز بخواهم یک کتاب فارسی را در باره تاریخ مشروطیت مقدم بر سایر کتب توصیه کنم همین کتاب است که آن را بیش از هر کتاب دیگری روشنگر کیفیت شکل گرفتن این مشروطه و آب و هوای خاص آن و شامل سیری در آثار اصیل دوران جنبش مشروطه و پیشینه آن می دانم .

 

وبلاگ سلحشوران شهر نراق


۹۴/۰۲/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook