سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

روزی که از جبهه باز ماندم

چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹ ب.ظ

آبان 1360 بنده جوانی15 ساله بودم که قرار شد برای آموزش عمومی بسیج و اعزام به جبهه با دوستان عزیزم اسماعیل جبیبی و حسن ترابی وارد عمل شویم . فلذا تحصیل را رها کرده و اعلام آمادگی نمودیم .

http://8pic.ir/images/7ots43qnd88x05ls09j.jpg

سید مهدی موسوی

راهی بسیج شهرستان محلات شدیم و دوره آموزش حدود یک هفته طول کشید . محل آموزش نیز اردوگاه بسیج مشرف به تفرجگاه زیبای سرچشمه بود .آن زمان چند جوان نراقی از جمله آقای قدرت الله ایزدی عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات بودند .

حاج قدرت الله یک دستگاه موتور سیکلت سوزوکی 100 قرمز رنگ داشت که بعضی موقع ها به زادگاهمان تردد داشت . از ایشان خواستم اینبار که به نراق می روی یک احوالپرسی از والدینم داشته باش و از مادرم یک دست لباس گرم و مایحتاج دیگر را برایم بیاور .


این بزرگوار زحمت کشید و لباس و آجیل و از جمله جوزغند محلی شهر نراق را آورد . روزهای خوش سپری شد و دلمان به این خوش بود که تا چند روز دیگر همراه با هسته اولیه تشکیل دهندگان بسیج نراق که از بهترین بندگان خدا هستند راهی جبهه می شویم .

اما 8 آبان 1360 بیست و پنج نفر نراقی همراه با قریب شصت رزمنده محلاتی به مدت سه ماه عازم جبهه شدند تا در پدافندی عملیات ثامن الائمه و شکست حصرت آبادان در جبهه محمدیه دارخوین حضور داشته باشند .

اسامی بنده و اسماعیل حبیبی و حسن ترابی را به علت قد و سن کوچک از لیست حذف نمودند . همانجا سه نفر گریه کردیم ولی مسیر هموار نگردید و ما را به نراق بر گرداندند . من خیلی پیش همکلاسی هایم که هنوز هم از بهترین دوستانم می باشند شرمنده شدم .

چهار ؛ پنج ماه بعد آن گروه دوباره به جبهه اعزام شدند و عملیات پیروزمندانه فتح المبین در اولین روز نوروز 1361 آغاز شد و حاج قدرت ایزدی به همراه دو بسیجی نراق آقایان عباس باقری و احمد ابوالحسنی به اسارت عراقی ها گرفتار شدند و چهار شهید و هشت مجروح نیز از آن جمع تقدیم آرمان ها گردید .

جا ماندن من از این روزهای سرنوشت ساز خاطره ای برایم ساخت که تا همیشه در ذهنم تجلی می کند و تا ابد به مشارالهیما ارادت خاصی خواهم داشت و از صمیم قلب دوستشان دارم .


http://8pic.ir/images/98200102326008536407.jpg

پاسدار جانباز حاج سید مهدی موسوی فرزند سید احمد – 9/9/1393

۹۴/۰۸/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳)

درود بر رزمنده دلاور سید مهدی موسوی
۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۳:۰۷ جوادی سیدعباس
سلام برسید دلاور همسفر لربعین کربلا
۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۲:۰۳ احمد رضایی
درود و صد سلام برپاسدار دیروز و بسیجی امروز جناب سید مهدی موسوی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook