سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

عکس و اسناد تاریخی و قدیمی شهر نراق(1)

سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۳۱ ب.ظ
همشهریان مهربان نراق و علاقمندان به وبگاه سلحشوران شهر نراق به دلیل اظهار لطفی که به ما و نوشته ها دارید بر آن شدیم به تدریج صفحه ای به نام اسناد تاریخی و قدیمی کهن شهر نراق را نمایش دهیم .

عکس و اسناد تاریخی و قدیمی شهر نراق(1)


22 سنبله(شهریور) 1333 هجری قمری(105 سال قبل)

جناب ... آقای معاون التجار نراقی
(آقای فضل الله نراقی بن محمد جواد)

مرقومه شما که به آدرس اداره مالیه نراق ارسال نموده بودید توسط پست واصل گردید .
مضمون آن بکلی با ترتیبی که از طرف اداره مالیه رفتار شده مخالف رعیت شما که مورد مواخذه اداره مالیه واقع شده بود و توسط حکومت محلی به مجازات رسید برای آن بود که در موقع اغتشاش حدود اطراف مامورین حکومت و تفتیش اداره مالیه برای حفظ عموم اهالی در مقام جلوگیری از اشرار بر آمد . نیز آن موقع عده ای از محترمین نراق هم در حفظ خود و با خیالات حکومت را اداره مالیه همراهی نمودند .



ضمنا لازم بود که برای جمع بودن اهالی که حفظ خود را نموده باشند دروازه ها را ممانعت کرده که هیچکس خارج نشود ؛ این ترتیب هم اقدام شده بود.
رعیت شما در موقع خروج تفتیش مالیه مانع از خروج شده بود. این جلوگیری که عمومیت داشته در نظر او تلخ آمده در صورتیکه محل ؛ حکومت دارد و می تواند به اجازه او شاید خود را خارج نماید بدون آنکه به هیچکس اظهاری کند ؛ در مقابل جلوگیری او با نهایت سختی ایستادگی گردد مُفتش اداره را که نوکر رسمی دولت و مُلبس به لباس دولتی و دارای علامات بوده سیلی زده .



البته اداره مالیه هم مجبور می شود که برای مجازات او از اداره حکومت درخواست نماید . این بود که به اداره حکومت نراق اطلاع داده آن اداره محترم اقدامات لازمه در مجازات مشارالیه نمودند . از طرف اداره مالیه اقدامی در مجازات ایشان نشد مگر فقط درخواستی که از اداره محترم حکومت شد .


اینکه گوشه اظهار داشته اید که اهالی نسبت به یکدیگر طرف مخاصمت و غرض ورزی هستند به اداره مالیه ابدا مربوط نبوده و نیست . هر کدام اداره اجازه آن را نمی دهد که اغراض اهالی را دخیل شویم ؛ فقط در دستوریکه از طرف اداره مقدم خود داده اند می توان گردن نهاده تصدیع اوقات خواهد بود .



خزانه داری کل ایران
امضا از طرف امانت مالیه و دوائر نراق – 1333 هجری قمری




سلحشوران شهر نراق از آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود اهل شهر نراق به سبب بازخوانی سند تاریخی کمال تشکر را دارد .

۹۴/۰۸/۲۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۴:۰۷ نور العلما
خداوند ارواح سید مجتبی غفاری را مورد رحمت قرار دهد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook