سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

مراسم های سوگواری سلحشوران شهر نراق شهیدان : غلامرضا یوسفی فرزند عباس – غیاث عابدی فرزند کمال - قاسم جعفری فرزند ابراهیم و غلامرضا یوسفی فرزند نوروز طی عملیات غرور آفرین کربلای 5 در مسجد جامع و گلزار شهدای شهر نراق به اتمام رسید . پس از آن دومین گروه سپاهیان حضرت محمد(ص) به جبهه های جنگ در بسیج ثبت نام نمودند .

مرحوم غلامرضا(علی اکبر) بیابانگرد

تاریخ 11/11/1365 آقای غلامرضا(علی اکبر) بیابانگرد با اینکه مُسن بود اقدام حماسه انگیزی انجام داد و پرچم را بلند کرد و در صف اول گروه اعزام به جبهه ها قرار گرفت . او می خواست پیام دهد با وجودی که جوانان ایران زمین در راه پاک حسین بن علی(ع) شهید شدند ولی نخواهیم گذاشت پرچمشان بر زمین بماند .

شهر نراق در عملیات کربلای پنج 10 نفر از بهترین های روزگار به شهادت رسیدند و شش نفرشان در بهشت زهرا(س) دفن شدند و تعدادی هم مجروح شدند و این حرکت آقای بیابانگرد به عنوان عموی شهید ابوالفضل شورانگیزی به وجود آورد و باعث تقویت و ایجاد روحیه در مردم و خصوصا در جوانان گردید .

   

آقای غلامرضا بیابانگرد(علی اکبر) در حساس ترین زمان دفاع مقدس ندای حسین زمان حضرت سید روح الله خمینی(ره) را لبیک گفت و به عنوان عموی شهید ابوالفضل بیابانگرد مدت حدود دو ماه در آشپزخانه حضرت معصومه(س) در شهر اهواز مرکز استان خوزستان عاشقانه خدمتگزار رزمندگان غیور ایران بود .

آقای غلامرضا بیابانگرد فرزند حسن سال 1315 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد و تاریخ 8/8/1381 در سن 66 سالگی بدرود حیات گفت و در وادی السلام سر بر آستان دوست نهاد .


   

                      مرحوم غلامرضا(علی اکبر) بیابانگرد

ایشان یکی از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان اهل بیت بود . به هنگام عزاداری ایّام محرم کفن بر تَن می کرد و بر سَر و سینه می کوبید و بقیه وقتش را در آشپزخانه به طور بی ریا به شستن ظروف غذا(اکنون یک بار مصرف شده) و دیگ های بزرگ می پرداخت .

   

                                 مرحوم عباس بیابانگرد

یکی از فرزندان وی به نام عباس بیابانگرد که سربازی اش را در مقطع جنگ در ارتش جمهوری اسلامی خدمت نمود تاریخ 16/05/1378بدرود حیات گفت .


۹۴/۱۰/۲۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۴)

۲۳ دی ۹۴ ، ۲۳:۴۶ ابوالفضل یوسفی
با سلام و عرض ادب و احترام مرحوم علی اکبر بیابانگرد از اعضای هیات عاشقان حسینی بود که ساده و بی ریا به همراه دیگر بزرگان هیات برای سالار شهیدان اشک می ریخت و سوگواری میکرد و بی آلایش با مردم شهر معاشرت داشت و همه اورا دوست داشتند روحش شاد و خداوند ایشان و مرحوم عباس بیابانگرد را بر سر سفره ارباب بی کفن مهمان نماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد ( اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم )
۲۷ دی ۹۴ ، ۱۰:۰۹ مهدی قجری
روح این پیر غلام و قمه زن ابا عبدالله شاد,
۲۷ دی ۹۴ ، ۱۴:۵۱ جواد ایزدی
با سلام‌ روح علی اکبر بیابانگرد و پسرش شاد ایشون یکی
از پیرغلامان‌هیئت کفن پوش نراق بود وبه خصوص یکی از
قمه زنای روز عاشورا بودن .روحت شاد مرد.
۲۷ دی ۹۴ ، ۱۷:۴۶ احمد رضایی
درود بر روح قمه زن بی ریای نراق اقای علی اکبر بیابانگرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook