سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

دهه محرم 1357 (10/9/1357 الی 20/9/1357) من هفت ساله بودم . مردم انقلابی به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی(ره) طبق روال هر شب به صورت جمعی یا پراکنده به داخل خیابان دانشگاه علوم و فنون هوایی(شهید منصور ستاری) واقع در مهرآباد جنوبی بر علیه رژیم محمدرضا پهلوی شعار می دادند .

مهدی قجری

در یکی از شب ها نیروهای نظامی از داخل پادگان به بیرون آمده و به مردم بی دفاع حمله ور شدند . انقلابیون به سمت کوچه پس کوچه ها فرار کردند و به داخل منازلی رفتند که از قبل توسط صاحبانش گشوده بود تا جان پناهی برای معترضین باشد .

نظامیان به تعقیب انقلابیون وارد کوچه ها شدند و مترصد دستگیری آنان بودند . جوَ که آرام شد مردم قصد خروج از منازل را داشتند و خبر نداشتند که مامورین رژیم پهلوی در انتظارشان کمین کرده اند . در این اثنا یکی از درجه داران انقلابی که با حکومت مخالف بود به عمد داد زد و گفت پس کجائید ؟ اگر جرات دارید خودتان را نشان دهید ؟

از این طریق به مردم فهماند از منازل خارج نشوند . در پی این اقدام فرمانده نظامی فرد مورد نظر را به باد فحش و هتاکی قرار داد و همانجا دستور بازداشت او را اعلام کرد . به دنبال این اقدام مردم به پشت بام ها رفته و با شعار الله اکبر مخالفت خودشان را با این حرکت و حکومت پهلوی اعلام نمودند . نظامیان پس از شلیک چندین تیر هوایی دست خالی منطقه را ترک کردند .

آقا مهدی در آغوش حاج سلطانعلی

بنده با پدرم حاج سلطانعلی و دایی انقلابی ام هدایت الله رحمانی در خیابان و پشت بام حاضر و شاهد این صحنه ها بودیم .

آقای مهدی قجری فرزند سلطانعلی اهل شهر نراق 20/11/1392

۹۴/۱۱/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۵)

۱۲ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۱۵ محمد عضایی
درود و سلام بر جوانمرد و دلسوز شهر پاکی های نراق آقای مهدی قجری

هیچگاه سلحشوران را تنها نگذاشته و همیشه یار و یاور ماست .
۱۳ بهمن ۹۴ ، ۰۱:۰۵ علیمحمد. م
بسم الله الرحمن الرحیم
قل جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا
ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز بازگشت پیروزمندانه امام راحل اعلی الله مقاما الشریف به میهن اسلامی ایران و دهه فجر انقلاب اسلامی درود وسلام بر تمامی انقلابیون مبارز و محبوب نراق بالاخص عزیزان حاج سلطانعلی و مهدی قجری و اقای هدایت الله رحمانی .
۱۳ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۵۴ سلحشوران شهر نراق

فرا رسیدن ایام الله دهه فجر؛ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران از ظلم و ستم، تولد دوباره اسلام اصیل، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب؛ حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) را تبریک و تهنیت عرض می‌‌کنیم.
۱۵ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۳۶ ایزدی تهران
جالب بود
یاد اون روزا بخیر . مردم همدل و یکدست بودن . نه خط فقر داشتیم نه اختلاص و فساد . انقلاب اسلامی بود . انقلاب کوخ نشینها

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook